Pillars of Eternity

Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę

Pillars of Eternity pozwoli nam przyłączyć do drużyny towarzyszy z unikalnymi osobowościami oraz własną agendą. Łącznie spotkamy ośmiu kompanów, których będziemy mogli zrekrutować w trakcie naszej przygody. 

Podobnie jak we Wrotach Baldura i Planescape: Torment, zrekrutowani towarzysze będą posiadać zestaw własnych dialogów oraz różnie reagować na świat i toczące się wokół nas wydarzenia. Jednocześnie gracz, który nie będzie zainteresowany podróżowaniem z gotowymi archetypami postaci, będzie mógł skorzystać z Komnaty Awanturników [Adventurer’s Hall] i stworzyć własnych towarzyszy lub zatrudnić najemników z dostosowanymi przez nas atrybutami/wyglądem, klasą i rasą. Niemniej jednak stracimy na tym fabularnie, ponieważ stworzeni bohaterowie nie będą prowadzić z nami dialogów czy posiadać własnej osobowości.

W drużynie możemy posiadać maksymalnie pięciu towarzyszy (nie licząc naszej postaci). 

 

Towarzysze



Aloth Corviser ‒ urodzony w Cythwood elfi mag (dostępny w Złoconej Dolinie).

Niezłomny [ang. Durance] ‒ ludzki kapłan, wyznawca Magran. Pierwotnie kapłanką miała być Cadegund, aczkolwiek w ostatecznej wersji gry zdecydowano się zastąpić ją Niezłomnym (nie oznacza to, że nie pojawi się w grze). Dostępny w Widłach Magrany.

Edér ‒ jeden z towarzyszy mocno powiązanych z głównym wątkiem fabularnym, wojownik. Ma ok. 1,9 m wzrostu, nosi zbroję łuskową i walczy mieczem. Dawniej był żołnierzem, brał udział m.in. w Wojnie Świętych (dostępny w Złoconej Dolinie).

Podczas kampanii na Kickstarterze został przedstawiony jako Edair ‒ imię zmieniono, by lepiej oddawało jego dyrwoodzkie pochodzenie.

Zrozpaczona Matka [Grieving Mother] szyfrant/enigmatyk. Początkowo za postać odpowiadał Chris Avellone, jednak ostateczną wersję stworzyli inni projektanci fabuły (pomysły Chrisa mocno okrojono w stosunku do oryginalnej wizji). Spotkamy ją na wschodnim krańcu wioski Jeleni Bród.



Hiravias  orlański druid z Eir Glanfath. Spotkamy go w Wąwozie Sztormowego Muru.

Kana Rua  jedyny rekrutowalny przedstawiciel rasy aumaua, pieśniarz. Znajdziemy go w twierdzy Caed Nua.

Pallegina (czytane paledżina)  boska aves (ptaków), paladyn. Czarnoskóra kobieta z Republik Vailiańskich, o charakterystycznych cechach swej rasy: złotych ptasich oczach i piórach wyrastających z głowy, które otrzymała jako dziedzictwo od Hylei, bogini ptaków i nieba. Jest członkinią Bractwa Pięciu Słońc, ale otwarcie sprzeciwia się poczynaniom swego zakonu. Znajdziemy ją w Darze Ondry (Zatoka Buntu).

Sagani  łowczyni, tundrowa krasnoludka, której towarzyszy zwierzęcy towarzysz, lis Itumaak. Znajduje się w Równinach na Krańcu Lasu.

Ilustracja prezentująca czwórkę postaci z początków kampanii (widoczna na początku artykułu) przedstawia mnicha Fortona, elfa Alotha, Edaira oraz kapłankę Cadegund. Od tego czasu wiele się jednak zmieniło  ani kapłanka, ani mnich nie pojawią się w ostatecznej wersji (przynajmniej nie w formie towarzysza podróży), a Edair stracił swój pierwotny wizerunek (w późniejszych grafikach koncepcyjnych jest krótkowłosym blondynem).

Dodatkowe informacje:

  • Posiadanie towarzyszy w drużynie nie jest wymogiem; możemy dołącząć dowolnych bohaterów i, wzorem starych gier na Infinity, w każdej chwili zrezygnować z ich usług;
  • W Pillars of Eternity nie będzie romansów;
  • Wśród rekrutowalnych towarzyszy nie ma barbarzyńcy, łotrzyka ani mnicha;
  • Pojawią się również tymczasowi towarzysze, którzy dołączą do nas w trakcie przygody (np. Calisca i Heodan w prologu);
  • Łowcom towarzyszyć mogą również zwierzęcy kompani.

 


Mały spoiler! Fragment mapy uwzględniający lokalizacje towarzyszy



Projektowanie kompanów okiem Chrisa

W jednej z wczesnych aktualizacji Pillars of Eternity, Chris Avellone opisał proces projektowania towarzyszy. Artykuł bardzo dogłębnie analizował przydatność potencjalnych kompanów w trakcie rozgrywki, jak również budowanie ich osobowości.

Przemyślenia Chrisa są naprawdę interesujące i pochodzą od samego mistrza (jeżeli o jakimkolwiek deweloperze można powiedzieć, że do perfekcji opanował sztukę projektowania bohaterów, jest to właśnie Chris).

Towarzysze istnieją jako niezależne byty, ważne jest również, aby zestawiać ich ze sobą i sprawdzać, jak ze sobą współgrają. Interakcje między towarzyszami stanowiły bardzo ważny element gier na silniku Infinity. Nie pozostawali oni wobec siebie obojętni ‒ kłócili się, dyskutowali i z różnym nastawieniem odnosili się do poglądów zarówno postaci gracza, jak i pozostałych członków drużyny.

Więcej przeczytacie tutaj: Chris Avellone w dobrym towarzystwie

Niestety, jak informowaliśmy was przed paroma tygodniami, postacie projektowane przez Chrisa zostały w ostatecznej wersji gry zmodyfikowane. My jednak liczymy, że mimo to bohaterowie Filarów okażą się godnymi i interesującymi kompanami.


Drużyna bohatera - wątek na forum Grimuaru