Tryby gry

Tłumaczenie aktualizacji Josha Sawyera na temat trybów gry, które zostaną zaimplementowane w Eternity.

Uwielbiamy dawać graczom opcje: możliwości tworzenia bohatera, opcje osobowościowe i opcje fabularne – wszystkie możliwości, którymi chciałbyś się pobawić. Rozumiemy również, że wielu graczy chce dostosować swoje doświadczenia do własnego RPG’owego gustu. Fanów gier fabularnych łączy podobne podłoże, ale w widocznych kwestiach mechanicznych i w złożoności jaka gra ma oferować, otrzymujemy ogromne spektrum różnych opinii. W wielu przypadkach nie widzimy problemu w zaoferowaniu możliwości włączania indywidualnych udgodonień lub ich wyłączania, więc chcemy wdrożyć te możliwości, skoro zasoby nam na to pozwalają.

Dodatkowo, nawet pośród szeregów RPGowych superfanów, istnieje podzbiór graczy, którzy potrzebują większych wyzwań. Chcą wszystkie opcje trudności włączone na poziom „Jestem pro”. Zbiorowo pracowaliśmy nad wieloma tego typu wyzwaniami w przeszłości i podobały nam się wyniki. Project Eternity jest więc odpowiednim miejscem na wdrożenie rozmaitych opcji trudności w formie trybów gry, które gracze mogą wybrać na początku przygody. Przyjęliśmy trzy różne tryby, które chcemy rozwijać i które również pozwalają na włączenie rozmaitych opcji na indywidualnych poziomach gry: Poziomie Eksperckim (ang Expert Mode), Żelaznej Próbie (Trial of Iron), i Ścieżce Potępionych (Path of the Damned).

Poziom ekspercki wyłączy wszystkie podstawowe łatwe w obsłudze elementy rozgrywki jak wyświetlanie progów umiejętności, modyfikatorów reputacji, i podobne „pomocniczne” informacje. W podobnym stylu jak Hardcore Mode w Fallout: New Vegas, poziom ekspercki włączy również bardziej wymagający tryb gry, w czasie walki i poza nią.

Jeżeli zgadliście, Żelazna Próba to coś w rodzaju Trybu Ironmade ze Świątyni Pierwotnego Zła. Jeżeli włączycie Żelazną próbę, macie jedną opcje zapisu rozgrywki w czasie całej kampanii… lub dopóty umrzecie. A jeżeli Wasi bohaterowie polegną, Wasz stan gry zostanie skasowany.

Ścieżka Potępionych to duchowy następca Serca Furii znanego z Icewind Dale (…) Jeżeli wejdziesz do obszaru na łatwym poziomie, możliwe że czarodzeje będą zastąpieni słabymi wojownikami. Jeżeli wejdziesz do tego obszaru na poziomie trudnym, możliwe że czarodzieje będą wspierani przez jednego albo dwóch twardych przeciwników. Ze Ścieżką Potępionych wszystko się zmienia. Możesz napotkać wszystkich przeciwników na wszystkich poziomach trudności, a mechanika walki jest dostosowana do takiego stopnia, aby każda potyczka była bardziej brutalna dla każdego z zaangażowanych.

Pierwsze pytanie które możesz zadać brzmi „Czy mogę włączyć różne wyzwania na raz”. Oczywiście, że możesz. Muszą być wybrane na początku gry, ale jeżeli chcesz grać z dwoma albo trzema na raz, to nie widzimy problemu. Jeżeli nie jesteś pewien, które elementy rozgrywki chcesz włączyć, poziom podstawowy pozwoli zaimplementować możliwość włączenia lub wyłączenia indywidualnych opcji.