Trwałe zwiększenie atrybutów
Istnieje kilka sposobów na chwilowe i trwałe zwiększenie statystyk. Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, że Bezimienny może osiągnąć maksymalnie 25 punktów danego atrybutu.
Atrybut | Maksymalny podst. wzrost | Po użyciu Starożytnego Zwoju |
Siła | +4 | +6 |
Zręczność | +1 | +3 |
Kondycja | +3 | +5 |
Inteligencja | +2 | +4 |
Mądrość | +7 | +9 |
Charyzma | +3 | +5 |
Klasa pancerza | +1 | – |
MaxHP | +7 | – |
Starożytny Zwój
W magazynie w Tartarze znajdziemy tajemniczy Starożytny Zwój. Możemy go aktywować, pod warunkiem że Bezimienny osiągnął przynajmniej 12 poziomów jako mag. Dzięki przedmiotowi trwale zwiększymy wybrany atrybut o 2. Więcej przeczytasz w sekcji Ciekawostki.
Trwałe bonusy do statystyk
Poniższa lista uwzględnia przedmioty lub bohaterów, od których uzyskamy trwałe bonusy do atrybutów.
Ei-Vene | +1 maks. PŻ | Jeżeli przyniesiemy Ei-Vene (II piętro Kostnicy) igłę i nici, ta zbada nasze ciało i nas wzmocni. |
O | +1 do mądrości | W Gospodzie Pod Gorejącym Człekiem spotkamy tajemniczego „O”. Jeżeli wdamy się z nim w dyskusję o „tajemnicach bytu” i uświadomimy mu, że ich nie zna – O zniknie, a nasza mądrość się zwiększy. |
Salieru Dei | +1 do kondycji (x2) | W grobowcu w Zatopionych Ziemiach znajdziemy Łzę Salieru Dei, która trwale zwiększy naszą kondycję o 1. Jedną Łzę możemy również kupić u Vrisziki w Dzielnicy Urzędniczej. |
Sebastion | +2 do charyzmy | Po wykonaniu zadania dla Sebastiona (Niższa Dzielnica) otrzymamy trwały bonus do charyzmy. |
Zachariasz | +1 do zręczności | Jeżeli nauczymy się zdolności Gadaj-Kości-Opowieści od Czerstwej Mary i wrócimy do Kostnicy, otrzymamy od samego Zachariasza jego serce, które trwale zwiększa zręczność. |
Nemelle | +3 maks. PŻ | Po wykonaniu prostego zadania dla Nemelle (odszukanie Aelwyny w Dzielnicy Urzędniczej), ta pocałuje Bezimiennego, zwiększając jego punkty życia. |
Vivian | +1 do charyzmy | Jeżeli odnajdziemy zapach Vivian (Przybytek Zaspokajania Żądz Intelektualnych), ta odwdzięczy się bonusem do współczynnika charyzmy. |
Qui San | +1 KP | Qui San w Miejskim Gmachu Rozrywki zwiększy naszą klasę pancerza, jeżeli porozmawiamy z nim o „drodze kamienia”. |
Sarossa | +1 do mądrości | Po dołączeniu do Bogowców porozmawiaj z Sarossą o jej unikalnym darze. |
Ravela | + 1-3 do mądrości; +1 do inteligencji; +3 maks. PŻ | Punkty otrzymamy w trakcie dialogu z Ravelą – ostateczny bonus zależy od naszych decyzji. |
Vhailor | + 1-3 do siły; + 1-3 do obrażeń | Jeśli Bezimienny jest wojownikiem, może uczyć się od Łaskobójcy. Ilość uzyskanych w ten sposób punktów siły zależy od charakteru bohatera (im bardziej praworządny dobry, tym ten bonus jest większy) |
Starożytny Zwój | +2 do wybranej umiejętności | Więcej o tym przedmiocie przeczytacie w dziale Ciekawostki. |
Pragmatyczne Wcielenie | +1 do inteligencji; +1 do mądrości | W Fortecy Żalu, zależnie od naszej wiedzy i umiejętności, będziemy w stanie pozyskać +1 punkt inteligencji i mądrości od wcielenia pragmatycznego. |
Paranoiczne Wcielenie | +1 do siły; +1 do kondycji | W Fortecy Żalu, zależnie od naszej wiedzy i umiejętności, będziemy w stanie pozyskać +1 punkt siły i kondycji od wcielenia paranoicznego. |
Dobre Wcielenie | +1 do mądrości | W Fortecy Żalu, zależnie od naszej wiedzy i umiejętności, będziemy w stanie pozyskać +1 punkt mądrości od wcielenia dobrego. |
Tymczasowe bonusy do atrybutów zapewniają również różne czary maga, zaklęcia kapłanki, przedmioty oraz tatuaże, które możemy nabyć w trakcie przygody.