Trwałe zwiększenie atrybutów

Istnieje kilka sposobów na chwilowe i trwałe zwiększenie statystyk. Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, że Bezimienny może osiągnąć maksymalnie 25 punktów danego atrybutu.

AtrybutMaksymalny podst. wzrostPo użyciu Starożytnego Zwoju
Siła+4+6
Zręczność+1+3
Kondycja+3+5
Inteligencja+2+4
Mądrość+7+9
Charyzma+3+5
Klasa pancerza+1
MaxHP+7

Starożytny Zwój

W magazynie w Tartarze znajdziemy tajemniczy Starożytny Zwój. Możemy go aktywować, pod warunkiem że Bezimienny osiągnął przynajmniej 12 poziomów jako mag. Dzięki przedmiotowi trwale zwiększymy wybrany atrybut o 2. Więcej przeczytasz w sekcji Ciekawostki.

Trwałe bonusy do statystyk

Poniższa lista uwzględnia przedmioty lub bohaterów, od których uzyskamy trwałe bonusy do atrybutów.

Ei-Vene+1 maks. PŻJeżeli przyniesiemy Ei-Vene (II piętro Kostnicy) igłę i nici, ta zbada nasze ciało i nas wzmocni.
O+1 do mądrościW Gospodzie Pod Gorejącym Człekiem spotkamy tajemniczego „O”. Jeżeli wdamy się z nim w dyskusję o „tajemnicach bytu” i uświadomimy mu, że ich nie zna – O zniknie, a nasza mądrość się zwiększy.
Salieru Dei+1 do kondycji (x2)W grobowcu w Zatopionych Ziemiach znajdziemy Łzę Salieru Dei, która trwale zwiększy naszą kondycję o 1. Jedną Łzę możemy również kupić u Vrisziki w Dzielnicy Urzędniczej.
Sebastion+2 do charyzmyPo wykonaniu zadania dla Sebastiona (Niższa Dzielnica) otrzymamy trwały bonus do charyzmy.
Zachariasz+1 do zręcznościJeżeli nauczymy się zdolności Gadaj-Kości-Opowieści od Czerstwej Mary i wrócimy do Kostnicy, otrzymamy od samego Zachariasza jego serce, które trwale zwiększa zręczność.
Nemelle+3 maks. PŻPo wykonaniu prostego zadania dla Nemelle (odszukanie Aelwyny w Dzielnicy Urzędniczej), ta pocałuje Bezimiennego, zwiększając jego punkty życia.
Vivian+1 do charyzmyJeżeli odnajdziemy zapach Vivian (Przybytek Zaspokajania Żądz Intelektualnych), ta odwdzięczy się bonusem do współczynnika charyzmy.
Qui San+1 KPQui San w Miejskim Gmachu Rozrywki zwiększy naszą klasę pancerza, jeżeli porozmawiamy z nim o „drodze kamienia”.
Sarossa+1 do mądrościPo dołączeniu do Bogowców porozmawiaj z Sarossą o jej unikalnym darze.
Ravela+ 1-3 do mądrości; +1 do inteligencji; +3 maks. PŻPunkty otrzymamy w trakcie dialogu z Ravelą – ostateczny bonus zależy od naszych decyzji.
Vhailor+ 1-3 do siły;
+ 1-3 do obrażeń
Jeśli Bezimienny jest wojownikiem, może uczyć się od Łaskobójcy. Ilość uzyskanych w ten sposób punktów siły zależy od charakteru bohatera (im bardziej praworządny dobry, tym ten bonus jest większy)
Starożytny Zwój+2 do wybranej umiejętnościWięcej o tym przedmiocie przeczytacie w dziale Ciekawostki.
Pragmatyczne Wcielenie+1 do inteligencji; +1 do mądrościW Fortecy Żalu, zależnie od naszej wiedzy i umiejętności, będziemy w stanie pozyskać +1 punkt inteligencji i mądrości od wcielenia pragmatycznego.
Paranoiczne Wcielenie+1 do siły; +1 do kondycjiW Fortecy Żalu, zależnie od naszej wiedzy i umiejętności, będziemy w stanie pozyskać +1 punkt siły i kondycji od wcielenia paranoicznego.
Dobre Wcielenie+1 do mądrościW Fortecy Żalu, zależnie od naszej wiedzy i umiejętności, będziemy w stanie pozyskać +1 punkt mądrości od wcielenia dobrego.

Tymczasowe bonusy do atrybutów zapewniają również różne czary maga, zaklęcia kapłanki, przedmioty oraz tatuaże, które możemy nabyć w trakcie przygody.