Grobowiec Bezimiennego

Do Grobowca Bezimienny wejdzie sam, niezależnie od tego, czy podróżuje z drużyną, czy nie. Co więcej, żeby go opuścić, będzie zmuszony trochę się natrudzić.

[1] Wejście
[2] Sarkofag Bezimiennego
[3] Pierwszy klucz
[4] Drugi klucz
[5] Trzeci klucz
[6] Skarbiec

[1] Rozpoczniesz w tym miejscu – w czterech otaczających centralną komnatę pomieszczeniach znajdują się Runy Udręki. Kiedy na nie wstąpimy, zabiją nas pułapki. Jest to kluczowy element mechaniki naszego grobowca – został on skonstruowany tak, by tylko nieśmiertelny mógł dostać się do jego środka.

Naszym celem jest odnalezienie trzech kluczy.

Udaj się do centralnej komnaty [2], a teleport przeniesie cię do zachodniego pomieszczenia [3]. Tam, wewnątrz sarkofagu znajdziesz pierwszy klucz do grobowca. Następnie wejdź na Runę Udręki i pozwól Bezimiennemu zginąć. Zostanie wskrzeszony znów u wejścia [1].

Powtórz tę samą czynność – udaj się od wejścia [1] do centralnej komnaty [2], a Bezimienny zostanie przeniesiony, tym razem do wschodniego pomieszczenia [4]. Tam znajdziesz kolejny klucz. Zgiń i odrodź się ponownie u wejścia [1].

Jeszcze raz – przejdź do centralnej komnaty (od wejścia [1]), a pojawisz się w kolejnym pomieszczeniu [5]. Podnieś trzeci klucz. Zgiń i odrodź się ponownie. Tym razem, mając wszystkie trzy klucze, możesz przejść do centralnej komnaty i przeczytać osiem tablic wokół grobowca, które są twoimi własnymi zapiskami.

Przeczytasz tam między innymi o tym, by „nie ufać czaszce”, poznasz przydomki, które nosiły poprzednie wcielenia, i dowiesz się, że ktoś stara się śledzić każdy twój ruch.

Następnie aktywuj wszystkie osiem tablic, a otworzy się centralny sarkofag, w którym znajdziesz ostatni, czwarty klucz. Przejdź z centralnej komnaty [2] ponownie do pomieszczenia, w którym znajdował się trzeci z kluczy [5]. W ten sposób dostaniesz się do skarbca [6].

Wewnątrz znajdziesz wiele przydatnych przedmiotów, w tym Łzę Salieru Dei, która może być używana jedynie przez praworządne postacie – po aktywacji artefaktu otrzymasz stały bonus do kondycji (+1).

Po splądrowaniu grobowca otworzy się portal, który zabierze nas z powrotem do Zatopionych Ziem, gdzie dołączymy do naszej drużyny. Może to czas, by przepytać Mortego o zawartość dziennika, a konkretnie o fragment: „nie ufaj czaszce”?

Następnym krokiem przygody jest powrót do Faroda w Zakopanej Wiosce (jeśli mamy już Kulę z Brązu). Jeśli nie zwiedziliśmy jeszcze Labiryntów Myśli, warto tam zajrzeć w drodze powrotnej.