Salon Tatuażu
Salon mieści się w południowo-wschodniej części Ula, na zachód od Gospody Pod Gorejącym Człekiem. Zarządza nim wyklęty dabus, dawny sługa Pani Bólu – Upadły.
Dabus przelewa na tatuaże przygody Bezimiennego – jego oferta wciąż się zmienia i warto często do niego wracać. W niniejszym zbiorze podzieliliśmy tatuaże na kilka kategorii:
- Podstawowe tatuaże – te, które są dostępne od ręki i każdy może je od razu zakupić.
- Tatuaże towarzyszy – te, które zdobywamy dopiero po przyłączeniu do drużyny konkretnych towarzyszy (dodatkowym warunkiem zakupu tatuażu jest posiadanie w drużynie adekwatnego kompana).
- Tatuaże frakcji – te, które możemy kupić, tylko jeśli Bezimienny jest członkiem danej frakcji.
- Tatuaże przeżytych przygód – te, które dostępne będą u Upadłego dopiero wówczas, gdy Bezimienny zakończy pewien etap gry lub ukończy konkretne zadanie.
- Tatuaże mistrzostwa – dostępne, jeśli Bezimienny osiągnął określony poziom mistrzostwa w danej klasie lub umiejętności.
Podstawowe tatuaże
Lista wszystkich podstawowych tatuaży, które możemy nabyć u Upadłego bez jakichkolwiek warunków.
Opis | Może użyć | Warunek | ||
Tatuaż ochrony | Tatuaż ten stanowi pomniejszą ochronę przed atakami fizycznymi. Skóra noszącej go osoby staje się twardsza, przez co trudniej ją zranić w czasie walki. +1 do klasy pancerza | Każdy | – | |
Tatuaż wzmocnionej ochrony | +2 do klasy pancerza | Wojownik | – | |
Tatuaż celności | Tatuaż ten przedstawia dwa koncentryczne pierścienie, z wewnątrz których promieniuje światło. Kiedy naniesie się go na skórę, u noszącej go osoby poprawi się ocena odległości oraz poczucie równowagi, przez co jej ataki będą celniejsze. TraK0: +1 | Każdy | – | |
Tatuaż prezencji | Ten tatuaż daje noszącej go postaci przewagę przy kontaktach z innymi osobami. Dzięki niemu zostaje ona obdarzona lepszą prezencją i zdolnościami przywódczymi. +1 do charyzmy | Każdy | – | |
Tatuaż lepszej prezencji | Ten tatuaż sprawia, że nosząca go osoba staje się bardziej zdecydowana i wywiera na innych większe wrażenie. +2 do charyzmy | Każdy | – | |
Tatuaż zdrowia | Tatuaż ten niewielkim stopniu zwiększa wytrzymałość i odporność na ból u noszącej go osoby, przez co trudniej ją powalić w czasie walki. +1 do kondycji | Każdy | – | |
Tatuaż wzmocnionego zdrowia | +2 do kondycji | Wojownik | – | |
Tatuaż działania | Ten tatuaż zwiększa w pewnym stopniu refleks noszącej go osoby, przez co jest ona trudniejsza do trafienia. +1 do zręczności | Każdy | – | |
Tatuaż wzmożonego działania | +2 do zręczności | Złodziej | – | |
Tatuaż olśnienia | Ten tatuaż powoduje lekki przyrost inteligencji u noszącej go osoby. Dzięki temu poprawiają się jej zdolności magiczne i zwiększają szanse na odzyskanie wspomnień. +1 do inteligencji | Każdy | – | |
Tatuaż objawienia | Ten tatuaż powoduje znaczny przyrost inteligencji u noszącej go osoby. Dzięki temu poprawiają się jej zdolności magiczne i zwiększają szanse na odzyskanie wspomnień. +2 do inteligencji | Mag | – | |
Tatuaż wytrzymałości | Tatuaż ten w niewielkim stopniu poprawia stan zdrowia noszącej go osoby, co sprawia, że trudniej jest ją powalić. +3 do bazowych PŻ | Każdy | – | |
Tatuaż wzmocnionej wytrzymałości | +9 do bazowych PŻ | Wojownik | – | |
Tatuaż mocy | Ten tatuaż powoduje lekkie zwiększenie siły noszącej go osoby, co pozwala zadawać znaczniejsze obrażenia w walce wręcz, a także dźwigać większe ciężary. +1 do siły | Każdy | – | |
Tatuaż znaczniejszej mocy | +2 do siły | Wojownik | – | |
Tatuaż ducha | Ten tatuaż powoduje nieznaczne zwiększenie mądrości noszącej go osoby. Dzięki temu otrzymuje ona większy procent zdobytych punktów doświadczenia i ma większą szansę na odzyskanie wspomnień. +1 do mądrości | Każdy | – | |
Tatuaż duszy | +2 do mądrości | Każdy | – | |
Tatuaż puszczania krwi | Tatuaż ten ma formę kolczastego bicza. Kiedy jego posiadacz trafi w przeciwnika, tatuaż rozbłyskuje, a bicz dodatkowo „kąsa” wroga. +1 do obrażeń od wszystkich ataków | Każdy |
Tatuaże frakcji
Opis | Może użyć | Warunek | ||
Tatuaż Anarchisty | Tatuaż ten składa się z czterech symboli Ligi Rewolucyjnej. Noszenie go otwarcie nie jest najlepszym pomysłem. Liga Rewolucyjna wierzy, że należy obalić wszystkie istniejące struktury, a jej członkowie poświęcają się temu właśnie zadaniu. Są naturalnymi wrogami prawie wszystkich innych frakcji, tak więc muszą działać szybko jeśli zostaną zidentyfikowani. Kłopot leży w tym, że osoba nosząca ten tatuaż natychmiast jest rozpoznawana jako Anarchista. Przedstawiciele władzy widzą w tym problem. Przywołuje czar: „Przyspieszenie ruchów” | |||
Tatuaż Anarchistów | Tatuaż wywołuje zamęt wśród wrogów Anarchistów. Trwa on maksymalnie 30 sekund. | Anarchista | Przyłączenie się do Anarchistów | |
Tatuaż doznania | Ten tatuaż wyostrza zmysły postaci. Efektem ubocznym jego działania jest fakt, że nosząca go osoba może zadawać ciosy w szczególnie wrażliwe miejsca, zadając przeciwnikom więcej obrażeń. Niestety tatuaż wzmacnia też doznania bólu, tak więc jego posiadacz również otrzymuje więcej obrażeń. +1 do obrażeń od wszystkich ataków +5% do obrażeń od wszystkich fizycznych ataków TraK0: +1 | Czuciowiec | Przyłączenie się do Czuciowców | |
Tatuaż Czuciowców | Tatuaż ten pozwala swojemu posiadaczowi raz na dzień dodatkowo wykorzystać umiejętność 'czuciowy dotyk’. Ponadto daje „przeczucie” co do niektórych napotkanych przedmiotów. Może zostać użyty ograniczoną ilość razy. Po wyczerpaniu mocy obróci się w proch. Przywołuje czar: „Czuciowy dotyk” +3 do wiedzy | Czuciowiec | Przyłączenie się do Czuciowców | |
Tatuaż źródła | Tatuaż ten ukazuje twoją wiarę w Bogowców, Wyznawców Źródła. Nie tylko poprawia twoją Charyzmę, ale pozwala ci także postrzegać każde doświadczenie jako swoiste wyzwanie. Rozszerza to twój punkt widzenia i sprawia, że wzrastasz w szeregach Bogowców. +2 do charyzmy Po użyciu dodaje punkty doświadczenia | Bogowcy | Przyłączenie się do Bogowców |
Tatuaże towarzyszy
Opis | Może użyć | Warunek | ||
Tatuaż Anny | Chyba w jakiś sposób udziela ci się towarzystwo Anny, ponieważ dzięki temu tatuażowi odnajdujesz w sobie nieco z gracji i zręczności tego sprytnego pół-diablęcia, a więc cech właściwym wykwalifikowanym złodziejom. Niestety zjawisko to ma również strony negatywne, bo razem ze złodziejskimi umiejętnościami przejmujesz od Anny cząstkę jej impulsywności i bezczelności, a to z kolei sprawia, że twoja Charyzma i Mądrość obniżają się. +1 do zręczności -1 do charyzmy -1 do mądrości +3% do kradzieży kieszonkowych +3% do krycia się +3% do otwierania zamków +3% do wykrywania pułapek | Bezimienny | Przyłączenie się Anny | |
Tatuaż logiki | Chyba w jakiś sposób udziela ci się towarzystwo Nordoma, ponieważ dzięki temu tatuażowi jesteś w stanie narzucić sobie na pewien czas właściwy Nordomowi (w każdym razie zazwyczaj właściwy) uporządkowany i logiczny tok rozumowania. Jednakże w takich chwilach jednocześnie maleją twoje możliwości pojmowania zewnętrznego świata, co tym samym znacznie utrudnia ci wyciąganie wniosków ze twoich własnych doświadczeń. Aby opisany stan umysłu uaktywnił się, tatuaż ten musi zostać użyty. Kiedy jego potencjał wyczerpie się, tatuaż zniknie. Tymczasowo: +3 do inteligencji Tymczasowo: -3 do mądrości | Bezimienny | Przyłączenie się Nordoma | |
Tatuaż Ignusa | Towarzystwo Ignusa sprawia, że wszelki ogień, łącznie z ogniem szaleństwa dostrzegasz w innym…świetle. Dzięki temu tatuażowi będziesz mógł korzystać z Furii Ignusa przy odpieraniu ataków opartych na działaniu ognia i powiększać swoją Kondycję, znacznie podwyższając swój próg odczuwania bólu. Niestety, jako, że taki stan twojego umysłu i ciała bierze swoje źródło w szaleństwie Ignusa, obecność tego tatuażu na twojej skórze rzutuje na twoją Mądrość, a także na twoją Odporność na ataki oparte na magii. Tatuaż ten chroni swojego posiadacza przed działaniem płomieni, ale czas jego działania jest ograniczony. Niemniej jednak, kiedy właściwości tatuażu wyczerpią się, podniesiony za jego sprawą poziom Kondycji utrzyma się. Specjalne właściwości: Tymczasowe +15% do odporność na ogień +15% do odporność na ogień magiczny Specjalne właściwości: Noszony +1 do kondycji +3 do bazowych PŻ -15% do odporności na magię -1 do mądrości | Bezimienny | Przyłączenie się Ignusa | |
Tatuaż czaszki | To prawda, że bardzo trudno jest uznać Mortego za idealnego kompana, ale, pominąwszy wszystkie jego wady, Morte sprawia, że czujesz się jakby bardziej rezolutny i labirynt ulic Sigil wydaje ci się jakby mniej obcy. Tatuaż ten umacnia takie odczucia, dodając +1 punkt twojej Charyzmie oraz, o ile tatuaż jest wywołany, przysporzy ci także nieco szczęścia Mortego i jego niesamowitej wręcz umiejętności wychodzenia obronną ręką (czy też raczej obronną czaszką) z sytuacji, które na pierwszy rzut oka powinny go zbić z tropu i ukrócić jego paplaninę (jak na przykład paraliż albo oszołomienie). Niestety, nie ma róży bez kolców, bo taki stan umysłu powoduje jednocześnie osłabienie twojej Mądrości, co w przypadku Mortego jest o raczej usprawiedliwione i zrozumiałe, bo jako fruwająca czaszka nie ma zbyt dużo do stracenia. Tatuaż ten może przysparzać ci szczęścia w rozlicznych przygodach, ale jego czas działania jest ograniczony. Jednakże, kiedy jego siła wyczerpie, poziom Charyzmy podniesiony za sprawą tatuażu nie spadnie. Specjalne właściwości: Tymczasowo +1 do rzutów obronnych przeciw paraliżowi +1 do szczęścia Specjalne właściwości: Noszony +1 do charyzmy -1 do mądrości | Bezimienny | Przyłączenie się Mortego | |
Tatuaż ochronny Sławy | Chyba w jakiś sposób udziela ci się towarzystwo Nie-Sławy, ponieważ dzięki temu tatuażowi potrafisz uspokajać swoje myśli i spoglądać na życie z wolnego od emocji dystansu, a tym samym czerpać więcej doświadczenia ze swoich przygód. Ponadto tatuaż ten czyni twój umysł ostrzejszym, umożliwia ci lepsze panowanie nad emocjami i strachem, a także kierunkuje twój refleks ku odpieraniu czaru i przeciwstawianiu się paraliżowi i innym aktom ataku, których powodzenie bazuje na twoim rozkojarzeniu. +1 do mądrości +5 do wiedzy +1 do wszystkich rzutów obronnych | Bezimienny | Przyłączenie się Nie-Sławy |
Tatuaże przeżytych przygód
Opis | Może użyć | Warunek | ||
Tatuaż Avernusa | Tatuaż ten ukazuje twoją podróż do Avernusa, pierwszej warstwy Baator. Sięga do pozostałości popiołu i ognia ze Sfery, które wciąż znajdują się w twojej skórze. W ten sposób zapewnia ci osłonę przed wszystkimi rodzajami ognia i strachu. +33% do odporności na ogień +33% do odporności na magiczny ogień Odporność na panikę | Każdy | Po rozmowie ze Słupem Czaszek | |
Tatuaż czarnokolcego wezwania | Ten tatuaż przypomina ci o przeżyciach we wnętrzu Czarno-Kolcego Gąszczu Raveli i przywraca ci to okropne uczucie, jakie ogarnęło cię, kiedy usiłowałeś wezwać moce mieszkające w gąszczu … a Trigitowie odpowiedzieli na twoje wezwanie … na swój własny sposób, co wywarło duże wrażenie na Raveli. Dzięki temu tatuażowi możesz ponownie wezwać tę moc na ograniczony okres czasu i posłużyć się nią do obrony w walce z nieprzyjaciółmi. Wygląda na to, że twoi nieprzyjaciele są również nieprzyjaciółmi Raveli A TAKŻE nieprzyjaciółmi Trigitów. Ten tatuaż ma ograniczony zasób mocy, więc kiedy moc wyczerpie się, tatuaż zniknie. Przywołuje czar: „Czarnokolca tarcza” | Bezimienny Mag | Po powrocie z Labiryntu Raveli | |
Tatuaż czarnokolcego labiryntu | Ten tatuaż przypomina ci o przeżyciach we wnętrzu czarnokolcego labiryntu Raveli i przywraca ci to okropne uczucie, jakie ogarnęło cię, kiedy usiłowałeś wezwać moce mieszkające w gąszczu. Dzięki temu tatuażowi możesz ponownie wezwać tę moc na ograniczony okres czasu i użyć jej przeciwko twoim wrogom. Wygląda na to, że twoi nieprzyjaciele są również nieprzyjaciółmi Raveli. Ten tatuaż ma ograniczony zasób mocy, więc kiedy moc wyczerpie się, tatuaż zniknie. Przywołuje czar: „Czarnokolce przekleństwo” | Bezimienny Mag | Po powrocie z Labiryntu Raveli | |
Tatuaż zdrajcy | Tatuaż ten przedstawia zwycięstwo nad Triasem Zdrajcą i moment, gdy zadałeś mu zabójczy cios. Symbolizuje siłę potrzebną do jego pokonania oraz przytomność umysłu, dzięki której przechytrzyłeś zdradzieckiego devę. +1 do siły +1 do inteligencji | Każdy | Zabij Triasa Zdrajcę w Tartarze (wyklucza Tatuaż Odkupiciela) | |
Tatuaż śmierci-w-życiu | Tatuaż ten opisuje jak uratowałeś życie Dimtriego, dając mu drugą śmierć. Bez względu na to czy spowodowała to siła jego wdzięczności, czy też zebranie mocy w słowach jakimi odezwałeś się do niego, by go wyzwolić, teraz pozwala ci korzystać z tego doświadczenia i przeciągnąć kogoś z powrotem przez krawędź śmierci. Ten tatuaż zadziała tylko trzy razy, zanim zniknie z twojej skóry. Przywołuje czar: „Wskrzeszenie” | Bezimienny | Zadaj Dimitriowi drugą śmierć | |
Tatuaż oszusta | Tatuaż ten zawiera w sobie znak Oszusta… przedstawia kogoś, kto chce osiągnąć coś z łatwością, zamiast na to zapracować. +3 do obrażeń od wszystkich ataków TraK0: +3 | Każdy | Niedostępne | |
Tatuaż snów o Es-Annon | Z jakiegoś powodu, opowieść Opłakującego Es-Annon przepełniła cię dziwną tęsknotą. Przekazałeś ją Upadłemu. Tatuaż opisuje tę nostalgię, a także wytrwałość Opłakującego, wzmacniając twoje zdrowie i wytrzymałość. Pod względem artystycznym to jedna z najlepszych prac Upadłego i choć tatuaż pokazuje jedynie bardzo ogólny obraz Es-Annon, to prawie czujesz wspaniałe spiralnie ułożone parki i aleje pełne światła. Tatuaż pomaga ci zachować pamięć o mieście oraz marzenie mieszkańców, by jego wielkość nie była zapomniana. +1 do rzutów obronnych przeciw magii +2 do bazowych PŻ | Każdy | Przekonaj Grzebiącego Imiona do pogrzebania imienia Es-Annon | |
Tatuaż pożeracza szczurów | Tatuaż ten ukazuje twój wręcz nieludzki apetyt na szczury. Podnosi również twoją odporność na kwas i truciznę, głównie dlatego, że usprawnia twoje procesy trawienne. +1 do rzutów obronnych przeciw truciznom +5% do odporności na kwas | Każdy | Zjedz przynajmniej 100 szczurów Kridena. | |
Tatuaż cmentarzy Es-Annon | Tatuaż ten okaże się być może jedyną żywą pamiątką po słynnym Es-Annonie. Albowiem kiedy Płaczkowie Es-Annonu pomrą ze starości i chorób, już tylko ich samotne groby będą przypominać o tragedii kwitnącego niegdyś grodu. Lecz mogiły marną są pożywką dla ludzkiej wyobraźni. Tatuaż w swojej symbolice odwołuje się do cierpień Płaczków i posługuje się ich bólem jako tarczą przed wszelkimi obrażeniami. Innymi słowy tatuaż ten próbuje uchronić innych od żałosnego losu Płaczków Es-Annonu. +2 do rzutów obronnych przeciw magii śmierci +2 do bazowych PŻ | Każdy | Przekonaj Opłakującego Es-Annon do zaprzestania żałoby | |
Tatuaż zgonu Grosuka | Tatuaż ten opowiada historię twoich wysiłków w niesieniu pomocy Sebastionowi, przez zabicie abiszai Grosuka. Tatuaż sięga do tych doświadczeń i zwiększa siłę swego posiadacza, pozwalają mu uniknąć nieprzyjemnych problemów prawnych. Przywołuje czar: „Ulepszone wzmocnienie siły” | Każdy | Zabij Grosuka (wyklucza Tatuaż Końca Sebastiona) | |
Tatuaż dołączenia | Tatuaż opowiada historię połączenia Korvusa i Kariny. Pozwala ci czerpać siłę z ich szczęścia, aby wzmocnić twoje związki z innymi. Może zostać użyty ograniczoną ilość razy. Po wyczerpaniu zniknie. Przywołuje czar: „Przyjaciele” | Każdy | Powiedz Korvusowi, że Katrina jest samotna | |
Tatuaż oka sprawiedliwości | Tatuaż ten opisuje twe wysiłki w niesieniu pomocy dla Tristy i przedstawia aresztowanie Byrona Szpicera i jego proces. Tatuaż wyostrza wzrok i wzmacnia umysł – pozwala posiadaczowi dostrzec niesprawiedliwość i daje mu siłę, by się jej przeciwstawić. Moc tatuażu można wykorzystać ograniczoną ilość razy, ale pozostanie on na miejscu nawet po wyczerpaniu zaklęcia „Wykrycie Zła.” Przywołuje czar: „Wykrycie zła” Specjalne właściwości: +1 do siły | Każdy | Aresztuj Byrona Szpicera i oczyść Tristę z zarzutów w Niższej Dzielnicy | |
Tatuaż straconego żywota | Ciekawostka: obrazek tego tatuażu to tak naprawdę chiński znak 鼠 shǔ (mysz, szczur). Tatuaż ten znalazłeś razem z odciętym ramieniem w Krypcie Pokawałkowanych. Najwyraźniej tatuaż ten to świadectwo jakiejś niemiłej przygody, jakiej zaznałeś w którymś ze swoich poprzednich żywotów. Znaki i symbole składające się na tatuaż wiele ci nie mówią, ale wydają się budzić w tobie wspomnienia dawnych czasów, kiedy snułeś się zagubiony przez Ulice, opędzając najbardziej podstawowe potrzeby rabunkiem i kradzieżą na przygodnych podróżnych. Twoje ówczesne zbrodnie zmusiły cię ostatecznie do poszukiwania schronienia w katakumbach Łkających Kamieni, gdzie ukrywałeś się prawie okrągły rok. Jeśli zdecydujesz się na taki tatuaż, ogarnie cię jego specyficzna moc przeżycia, powodując, że twój organizm będzie szybciej i sprawniej przezwyciężał wszelkie obrażenia i rany. Jeżeli zdecydujesz się powierzyć mocy tego tatuażu, ogarną cię fragmenty wspomnień z czasów twoich sigilskich łotrostw i pobytu w katakumbach, co da ci możliwość skorzystania z doświadczenia, zgromadzonego w dawnym życiu. Zjawisko takie może zajść tylko raz, ale nawet później, o ile tatuaż będzie obudzony, wzmożone tempo regeneracji utrzyma się. Specjalne właściwości: Po użyciu dodaje punkty doświadczenia Noszony przyspiesza regenerację | Bezimienny | Znajdź odciętą rękę w Katakumbach | |
Tatuaż Raveli | Spotkałeś istotę rodem z legend, mitów i sekretnych opowieści. Niewielu jest takich, którzy mogą pochwalić się tym, że widzieli na własne oczy nocną wiedźmę Ravelę i nie spotkało ich przy tej okazji żadne większe nieszczęście. Ten tatuaż to świadectwo twojego spotkania z tym mitologicznym stworzeniem. Ktokolwiek ma na skórze ten znak, budzi pośród innych szacunek i strach na podobieństwo samej Raveli. Jeżeli już wcześniej twoja charyzma była spora, teraz będzie jeszcze większa, a pośledniejsze upiorne stworzenia, które zwykły na co dzień budzić lęk w ludziach, będą pokornie schodzić z twojej drogi. +1 do charyzmy | Każdy | Spotkaj Ravelę Szaradną w Czarnokolcym Labiryncie | |
Tatuaż odkupiciela | Ten tatuaż opowiada historię odkupienia Triasa Zdrajcy i sprowadzenia go ze ścieżki zła na drogę przebaczenia. Odzwierciedla twoją mądrość i zdolności przekonywania, a także niesie z sobą błogosławieństwo Triasa. +2 do mądrości +1 do charyzmy +1 do szczęścia | Każdy | Sprowadź Triasa ze ścieżki zła (wyklucza Tatuaż Zdrajcy) | |
Tatuaż niespokojnych zmarłych | Tatuaż ten uznaje twoje wysiłki w ukojeniu niespokojnych zmarłych w mauzoleum. Dzięki niemu możesz odczuć ich wdzięczność, błogosławiąc siebie i swoich towarzyszy. Tatuaż ten można wykorzystać ograniczoną ilość razy po czym znika. Przywołuje czar: „Błogosławieństwo” | Każdy | Pokonaj Strahana Runeshadowa w Mauzoleum | |
Tatuaż pocałunku Raveli | Twoje usta dotknęły nocnej wiedźmy, Raveli, a zaprawdę niewielu jest takich, którym przyszło zobaczyć Ravelę na własne oczy, przeżyć to spotkanie i jeszcze pozostawić u niej uczucia inne niż pogarda i nienawiść. Tatuaż ma barwę krwawej czerwieni i przypomina ci o krwi, którą Ravela wytoczyła z ciebie, kiedy twoje wargi dotknęły jej ust. Kiedy pocałowałeś ją, na pewno nie okazałeś w tym postępku szczególnego rozsądku, ale bez względu na to, był to dowód niezwykłej odwagi i siły charakteru. Tatuaż ten ma właściwość oszałamiania serca i ciała, dlatego będzie ci pomagał w paraliżowaniu woli innych, ale jednocześnie będzie w pewien sposób osłabiał twoją inteligencję i mądrość. -1 do mądrości -1 do inteligencji +2 do siły +2 do kondycji +1 do rzutów obronnych przeciw paraliżowi | Bezimienny | Pozwól się pocałować Raveli | |
Sznyt Kolczastych Aniołów | Tatuaż ten przypomina pomoc, jaką udzieliłeś Kolczastym Aniołom w Alei Niebezpiecznych Węgłów. Twoja walka ze złem w samym sercu Alei daje ci teraz ochronę przed osobami o nikczemnych sercach. Przywołuje czar: „Ochrona przez złem” | Postacie o charakterze innym niż Zły | Pomóż Kolczastym Aniołom w Alei Niebezpiecznych Węgłów | |
Tatuaż końca Sebastiona | Tatuaż ten opisuje jak wyjawiłeś abiszai Grosukowi intencje Sebastiona. Odnosi się on do tego doświadczenia, pozwalając ci na wzmocnienie najmniejszego śladu nikczemnej wdzięczności abiszai. Po naniesieniu na skórę, tatuaż zyskuje moc wypromieniowania gorąca z ciała. Podobnie jak wdzięczność baatezu, moc tatuażu jest ograniczona – gdy się wyczerpie, znika on bez śladu. Przywołuje czar: „Spacer w płomieniach” | Każdy | Powiedz Grosukowi, że Sebastion chce go widzieć martwym (wyklucza Tatuaż zgonu Grosuka) | |
Tatuaż cichych monet | Tatuaż ten znalazłeś razem z odciętym ramieniem w Krypcie Pokawałkowanych. Najwyraźniej tatuaż ten to świadectwo jakieś niemiłej przygody, jakiej zaznałeś w którymś z twoich poprzednich żywotów. Znaki i symbole składające się na tatuaż wiele ci nie mówią, ale wydają się budzić w tobie wspomnienia dawnych czasów, kiedy pędziłeś w Sigil życie złodzieja, aż któregoś dnia złapano cię i zawleczono na śmierć do Katakumb. Jeśli zdecydujesz się na taki tatuaż, sprawi on, że ogarną cię fragmenty wspomnień z czasów twojego pobytu w katakumbach, co da ci możliwość skorzystania z doświadczenia, zgromadzonego w dawnym życiu. Ponadto na stałe wzrośnie poziom twojej umiejętności kradzieży kieszonkowych. Zjawisko takie może zajść tylko raz, ale nawet póżniej, o ile tatuaż będzie obudzony, twój bonus umiejętności dokonywania kradzieży kieszonkowych utrzyma się. Po użyciu dodaje punkty doświadczenia Po użyciu trwale zwiększa kradzieże kieszonkowe o 3% Noszony zwiększa kradzierze kieszonkowe o 5% | Bezimienny Złodziej | Znajdź odciętą rękę w Katakumbach | |
Tatuaż srebrnego języka | Spotkałeś istotę rodem z legend, mitów i sekretnych opowieści. Niewielu jest takich, którzy mogą pochwalić się tym, że widzieli na własne oczy nocną wiedźmę Ravelę i nie spotkało ich przy tej okazji żadne większe nieszczęście. Co więcej, giętkość twego języka i urok twojego usposobienia poruszyły serce Raveli, dzięki czemu możesz uważać się za mistrza pochlebstwa. Jakkolwiek już sam fakt posiadania tego tatuażu powiększa twoją charyzmę, możesz liczyć również na to, że w niektórych, nielicznych sytuacjach tatuaż ten podniesie twoją charyzmą na poziom wręcz nadludzki. W przypadku zużycia bonusu charyzmy zawartego w tym tatuażu, tatuaż pozostanie na twoim ciele. Tymczasowo: +3 do charyzmy Noszony: +2 do charyzmy | Bezimienny | Schlebiaj Raveli w trakcie rozmowy. | |
Tatuaż złości | Tatuaż ten symbolizuje sposób w jaki – za pomocą prostego stwierdzenia – przerwałeś związek Korvusa i Kariny zanim miał okazję się rozwinąć. Tatuaż pozwala sięgnąć ku niespełnionej miłości Korvusa i obrócić ją w broń przeciwko innym. Może zostać użyty ograniczoną ilość razy. Po wyczerpaniu zniknie. Przywołuje czar: „Nieznośny, szyderzczy śmiech Tashy” | Każdy | Przekonaj Korvusa, że Karina nie jest nim zainteresowana (wyklucza Tatuaż dołączenia). | |
Tatuaż kamienicznych cieni | Tatuaż ten opisuje historię ucieczki z Kamienicy gangu Wygłodzonych Psów. Ma on taki sam kolor jak Łza Węża, którą dostałeś od Sybilli. Tak długo jak będziesz go nosił, twoje umiejętności skradania się zostaną zwiększone. +15% do krycia się | Złodziej | Wydostań się z Kamienicy Zbójców Wygłodzonego Psa. | |
Tatuaż Tristy | Tatuaż ten symbolizuje twoje wysiłki w wyzwoleniu Tristy. Kiedy się go założy, chroni posiadacza przed spętaniem, paraliżem, oraz innymi atakami jakie powstrzymują lub obezwładniają postać. +3 do rzutów obronnych przeciw paraliżowi | Każdy | Uwolnij Trist | |
Tatuaż tkacza opowieści | Od czasu, gdy usłyszałeś opowieści Yves, możesz korzystać z tego tatuażu, by sięgnąć do jej wiedzy i doświadczeń. Nie tylko pozwala ci poznać historię napotkanych obiektów, ale także sprawia, że jesteś bardziej interesujący dla innych, jakby w jakiś sposób WIEDZIELI, że znasz ciekawe opowieści. +1 do charyzmy +5 do wiedzy | Każdy | Wysłuchaj wszystkich opowieści Yves | |
Tatuaż niszczycielskiej ciemności | Tatuaż ten znalazłeś razem z odciętym ramieniem w Krypcie Pokawałkowanych. Najwyraźniej tatuaż ten to świadectwo jakieś niemiłej przygody, jakiej zaznałeś w którymś z twoich poprzednich żywotów. Znaki i symbole składające się na tatuaż wiele ci nie mówią, ale wydają się budzić w tobie wspomnienia dawnych czasów, kiedy musiałeś szukać schronienia w katakumbach i żyć tam jak cień, ukrywając się przed władzami Sigil, czyhającymi na ciebie na zewnątrz i przez niebezpiecznymi mieszkańcami samych katakumb Łkających Kamieni, snującymi się w ich ciemnym wnętrzu. Jeśli zdecydujesz się na taki tatuaż, sprawi on, że lepiej będzie ci wychodzić sztuka ukrywania się; a cienie będą cię otaczać na podobieństwo czarnej opończy. Dzięki temu, trudniej będzie cię trafić w walce i trudniej będzie cię wyśledzić. Z drugiej jednak strony właściwość taka przysporzy ci dość podejrzanego wyglądu, przez co ludzie będą od ciebie stronić. Jeżeli zdecydujesz się powierzyć mocy tego tatuażu, ogarną cię fragmenty wspomnień z czasów twoich sigilskich łotrostw i pobytu w katakumbach, co da ci możliwość skorzystania z doświadczenia, zgromadzonego w dawnym życiu. Zjawisko takie może zajść tylko raz, ale nawet później, o ile tatuaż będzie obudzony, umiejętność posługiwania się cieniami i ciemnością utrzyma się. Po użyciu dodaje punkty doświadczenia Po użyciu trwale zwiększa krycie się o 3% Noszony zwiększa klasę pancerza o 1 Noszony zwiększa krycie się o 5% Noszony zmniejsza charyzmę o 1 | Bezimienny Złodziej | Znajdź odciętą rękę w Katakumbach | |
Tatuaż łkających kamieni | Tatuaż ten znalazłeś razem z odciętym ramieniem w Krypcie Pokawałkowanych. Najwyraźniej tatuaż ten to świadectwo jakieś niemiłej przygody, jakiej zaznałeś w którymś z twoich poprzednich żywotów. Znaki i symbole składające się na tatuaż wiele ci nie mówią, ale wydają się budzić w tobie wspomnienia dawnych czasów, kiedy katakumby pod powierzchnią Sigil były ci drugim domem, a ty wędrowałeś w ciemności, pośród grobowców i zgłębiałeś tajemnice łkających głazów. Jeśli zdecydujesz się na taki tatuaż, sprawi on, że będziesz bardziej odporny na zimno, a twoja skóra stanie się podobna do powierzchni ściany Łkających Kamieni. Tym samym jednak nabędziesz wyglądu osoby niezwykle wymizerowanej, jak gdyby znajdującej na skraju śmierci głodowej. Jeżeli zdecydujesz się powierzyć mocy tego tatuażu, ogarną cię fragmenty wspomnień z czasów twojego pobytu w katakumbach, co da ci możliwość skorzystania z doświadczenia, zgromadzonego w dawnym życiu. Zjawisko takie może zajść tylko raz, ale nawet póżniej, o ile tatuaż będzie obudzony, twoja odporność na chłód utrzyma się.. Po użyciu dodaje punkty doświadczenia Noszony zwiększa odporność na chłód 10% Noszony zwiększa odporność na magiczny chłód o 10% Noszony zwiększa klasę pancerza o 1 Noszony zmniejsza charyzmę o 1 | Bezimienny | Znajdź odciętą rękę w Katakumbach | |
Numer Ku’u Yina | To tatuaż liczby, zawiłe połączenie ciała i barwnika. Kiedy się go trzyma, szamoce się jakby szukał sobie miejsca. Jest to numer Ku’u Yina, osobisty identyfikator promieniujący Prawem. Po użyciu, tatuaż przechodzi na skórę noszącej go osoby i chroni przed atakami ze strony silnie chaotycznych istot. Nie może go używać postać o chaotycznym charakterze. Ochrona przed Chaotycznymi istotami | Nie może być używany przez Chaotyczne postacie | Znalezione w Zakopanej Wiosce |
Tatuaże mistrzostwa
Opis | Może użyć | Warunek | ||
Tatuaż mówcy kości | Nauczyłeś się rozmawiać z umarłymi i wysłuchiwać ich opowieści, nawet spoza Wiecznej Granicy. Tatuaż ten powiększa twą władzę nad umarłymi, pozwalając ci jednym słowem powstrzymać nieumarłe istoty znajdujące się w pobliżu. Tatuaż ten można wykorzystać ograniczoną ilość razy, po czym znika. Przywołuje czar: „Unieruchomienie nieumarłego” | Bezimienny | Naucz się Gadaj-Kości-Opowieści od Czerstwej Mary | |
Tatuaż rzezimieszka | Tatuaż ten uznaje twoje mistrzostwo w sztuce kradzieży kieszonkowej, sprawiając że możesz okraść każdego kto znajduje się w tej samej sferzy co ty. Nie ważne gdzie dokładnie jest i czy w ogóle go widzisz. Wystarczy po prostu raz dziennie zacisnąć dłoń, a następnie ją otworzyć, a będzie pełna monet. Zdolność ta to coś więcej niż zwykła kradzież – kiedy przywołasz moc tatuażu, będziesz mógł wejrzeć w umysł osoby, której zabrano pieniądze, a dzięki temu otrzymasz niewielką liczbę dodatkowych punktów doświadczenia. Po zużyciu „Błogosławieństwa miedzi”, tatuaż znika. | Bezimienny Złodziej | Wykonaj kradzież kieszonkową 100 razy | |
Tatuaż wojownika | Ten tatuaż zwiększa twoje wrodzone zdolności bojowe, przez co jest cię trudniej trafić, a twoje ciosy zadają większe obrażenia. +1 do klasy pancerza +1 do siły +3 do bazowych PŻ | Bezimienny Wojownik | Osiągnij 7 poziom specjalizacji w klasie wojownika | |
Tatuaż wspaniałego wojownika | Tatuaż ten przedstawia fakt osiągnięcia przez ciebie szczytowych umiejętności w sztuce walki. Zwiększa on twoje wrodzone zdolności, sprawiając że z każdym ciosem zadajesz znaczniejsze obrażenia, a przy tym trudniej jest cię trafić. +3 do klasy pancerza +3 do siły +9 do bazowych PŻ | Bezimienny Wojownik | Osiągnij 7 i 12 poziom specjalizacji w klasie wojownika | |
Tatuaż sztuki | Ten tatuaż zwiększa twój wrodzony talent do Sztuki, intensyfikując zdolność logicznego myślenia i dedukcji. Poprawia twoją pamięć, dzięki czemu możesz zapamiętać więcej zaklęć. +1 do inteligencji Zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 1 poziomu maga Zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 2 poziomu maga | Bezimienny Mag | Osiągnij 7 poziom specjalizacji w klasie maga | |
Tatuaż maga | Tatuaż ten przedstawia fakt osiągnięcia przez ciebie szczytu umiejętności w sztuce magii. Ten tatuaż w znaczny sposób zwiększa twój wrodzony talent do Sztuki, intensyfikując zdolność logicznego myślenia i dedukcji. Podwaja liczbę pomniejszych czarów możliwych do zapamiętania. +3 do inteligencji Podwaja liczbę wszystkich czarów z 1 poziomu maga Podwaja liczbę wszystkich czarów z 2 poziomu maga | Bezimienny Mag | Osiągnij 7 i 12 poziom specjalizacji w klasie maga | |
Tatuaż cieni | Tatuaż ten ukazuje twoje mistrzostwo w skradaniu się, sprawiając, że dla swoich wrogów jesteś niczym cień. Choć z osłony całunu możesz skorzystać pewną ograniczoną ilość razy, to po przywołaniu mocy tatuażu jesteś w stanie przez chwilę zajrzeć w naturę cieni i ciemności. Dzięki temu otrzymujesz niewielką dodatkową liczbę punktów doświadczenia. Po zużyciu „Całunu cieni,” tatuaż znika. Przywołuje czar: „Całun cieni” Po użyciu dodaje punkty doświadczenia | Bezimienny | Wykonaj 100 akcji skradania się | |
Tatuaż strzaskanego zamka | Tatuaż ten uznaje twoje mistrzostwo w sztuce otwierania zamków, sprawiając, że raz dziennie możesz dotknąć dowolnego zamka i otworzyć go bez pomocy wytrychów. Zdolność ta daje więcej niż po prostu możliwość otwarcia drzwi. Kiedy przywołasz moc tatuażu, będziesz mieć wgląd w działanie mechanizmu zamka, a dzięki temu otrzymasz niewielką liczbę dodatkowych punktów doświadczenia. Po zużyciu „Otwarcia,” tatuaż znika. Przywołuje czar: „Otwarcie” Po użyciu dodaje punkty doświadczenia | Bezimienny | Otwórz 100 zamków | |
Tatuaż złodzieja | Tatuaż ten zwiększa twój refleks i umiejętności, dzięki czemu masz większą procentowo szansę na powodzenie akcji. +1 do zręczności +5% do otwierania zamków +5% do kradzieży kieszonkowej | Bezimienny Złodziej | Osiągnij 7 poziom specjalizacji w klasie złodzieja | |
Tatuaż mistrza złodziejskiego | Tatuaż ten przedstawia fakt osiągnięcia przez ciebie szczytu umiejętności w złodziejskim fachu. Obdarza cię on uśmiechem fortuny, poprawia twój refleks i zwiększa twoje umiejętności, dając ci większą procentowo szansę na powodzenie akcji. +3 do zręczności +1 do szczęścia +5% do otwierania zamków +5% do kradzieży kieszonkowej +5% do wykrwania pułapek +5% do krycia się | Bezimienny Złodziej | Osiągnij 7 i 12 poziom specjalizacji w klasie złodzieja | |
Tatuaż nieprzerwanego kręgu | Tatuaż ten uznaje twoją znajomość nauk Zerthimona i naznacza cię jako przyjaciela ludu githzerai. Pozwala ci przywołać dyscyplinę i skupienie Zerthimona, dzięki czemu twoje ciosy będą silniejsze i celniejsze. Tatuaż ten można wykorzystać ograniczoną ilość razy po czym znika. Przywołuje czar: „Skupienie Zerthimona” | Bezimienny | Naucz się wszystkich zaklęć od Dak’kona |
Źródła:
- Planescape: Torment – opisy przedmiotów zostały wyeksportowane z gry.
- Przy opracowywaniu artykułu pomocny był wpis dostępny na nieoficjalnej wikipedii Tormenta.