Salon Tatuażu

Salon mieści się w południowo-wschodniej części Ula, na zachód od Gospody Pod Gorejącym Człekiem. Zarządza nim wyklęty dabus, dawny sługa Pani Bólu – Upadły.

Dabus przelewa na tatuaże przygody Bezimiennego – jego oferta wciąż się zmienia i warto często do niego wracać. W niniejszym zbiorze podzieliliśmy tatuaże na kilka kategorii:

  • Podstawowe tatuaże – te, które są dostępne od ręki i każdy może je od razu zakupić.
  • Tatuaże towarzyszy – te, które zdobywamy dopiero po przyłączeniu do drużyny konkretnych towarzyszy (dodatkowym warunkiem zakupu tatuażu jest posiadanie w drużynie adekwatnego kompana).
  • Tatuaże frakcji – te, które możemy kupić, tylko jeśli Bezimienny jest członkiem danej frakcji.
  • Tatuaże przeżytych przygód – te, które dostępne będą u Upadłego dopiero wówczas, gdy Bezimienny zakończy pewien etap gry lub ukończy konkretne zadanie.
  • Tatuaże mistrzostwa – dostępne, jeśli Bezimienny osiągnął określony poziom mistrzostwa w danej klasie lub umiejętności.

Podstawowe tatuaże

Lista wszystkich podstawowych tatuaży, które możemy nabyć u Upadłego bez jakichkolwiek warunków.

Opis Może użyćWarunek
Tatuaż ochronyTatuaż ten stanowi pomniejszą ochronę przed atakami fizycznymi. Skóra noszącej go osoby staje się twardsza, przez co trudniej ją zranić w czasie walki.

+1 do klasy pancerza
Każdy
Tatuaż wzmocnionej ochrony+2 do klasy pancerzaWojownik
Tatuaż celnościTatuaż ten przedstawia dwa koncentryczne pierścienie, z wewnątrz których promieniuje światło. Kiedy naniesie się go na skórę, u noszącej go osoby poprawi się ocena odległości oraz poczucie równowagi, przez co jej ataki będą celniejsze.

TraK0: +1
Każdy
Tatuaż prezencjiTen tatuaż daje noszącej go postaci przewagę przy kontaktach z innymi osobami. Dzięki niemu zostaje ona obdarzona lepszą prezencją i zdolnościami przywódczymi.

+1 do charyzmy
Każdy
Tatuaż lepszej prezencjiTen tatuaż sprawia, że nosząca go osoba staje się bardziej zdecydowana i wywiera na innych większe wrażenie.

+2 do charyzmy
Każdy
Tatuaż zdrowiaTatuaż ten niewielkim stopniu zwiększa wytrzymałość i odporność na ból u noszącej go osoby, przez co trudniej ją powalić w czasie walki.

+1 do kondycji
Każdy
Tatuaż wzmocnionego zdrowia+2 do kondycjiWojownik
Tatuaż działaniaTen tatuaż zwiększa w pewnym stopniu refleks noszącej go osoby, przez co jest ona trudniejsza do trafienia.

+1 do zręczności
Każdy
Tatuaż wzmożonego działania+2 do zręcznościZłodziej
Tatuaż olśnieniaTen tatuaż powoduje lekki przyrost inteligencji u noszącej go osoby. Dzięki temu poprawiają się jej zdolności magiczne i zwiększają szanse na odzyskanie wspomnień.

+1 do inteligencji
Każdy
Tatuaż objawieniaTen tatuaż powoduje znaczny przyrost inteligencji u noszącej go osoby. Dzięki temu poprawiają się jej zdolności magiczne i zwiększają szanse na odzyskanie wspomnień.

+2 do inteligencji
Mag
Tatuaż wytrzymałościTatuaż ten w niewielkim stopniu poprawia stan zdrowia noszącej go osoby, co sprawia, że trudniej jest ją powalić.

+3 do bazowych PŻ
Każdy
Tatuaż wzmocnionej wytrzymałości+9 do bazowych PŻWojownik
Tatuaż mocyTen tatuaż powoduje lekkie zwiększenie siły noszącej go osoby, co pozwala zadawać znaczniejsze obrażenia w walce wręcz, a także dźwigać większe ciężary.

+1 do siły
Każdy
Tatuaż znaczniejszej mocy+2 do siłyWojownik
Tatuaż duchaTen tatuaż powoduje nieznaczne zwiększenie mądrości noszącej go osoby. Dzięki temu otrzymuje ona większy procent zdobytych punktów doświadczenia i ma większą szansę na odzyskanie wspomnień.

+1 do mądrości
Każdy
Tatuaż duszy+2 do mądrościKażdy
Tatuaż puszczania krwiTatuaż ten ma formę kolczastego bicza. Kiedy jego posiadacz trafi w przeciwnika, tatuaż rozbłyskuje, a bicz dodatkowo „kąsa” wroga.

+1 do obrażeń od wszystkich ataków
Każdy

Tatuaże frakcji

OpisMoże użyćWarunek
Tatuaż AnarchistyTatuaż ten składa się z czterech symboli Ligi Rewolucyjnej. Noszenie go otwarcie nie jest najlepszym pomysłem.
Liga Rewolucyjna wierzy, że należy obalić wszystkie istniejące struktury, a jej członkowie poświęcają się temu właśnie zadaniu. Są naturalnymi wrogami prawie wszystkich innych frakcji, tak więc muszą działać szybko jeśli zostaną zidentyfikowani. Kłopot leży w tym, że osoba nosząca ten tatuaż natychmiast jest rozpoznawana jako Anarchista. Przedstawiciele władzy widzą w tym problem.

Przywołuje czar: „Przyspieszenie ruchów”
Tatuaż AnarchistówTatuaż wywołuje zamęt wśród wrogów Anarchistów. Trwa on maksymalnie 30 sekund.AnarchistaPrzyłączenie się do Anarchistów
Tatuaż doznaniaTen tatuaż wyostrza zmysły postaci. Efektem ubocznym jego działania jest fakt, że nosząca go osoba może zadawać ciosy w szczególnie wrażliwe miejsca, zadając przeciwnikom więcej obrażeń. Niestety tatuaż wzmacnia też doznania bólu, tak więc jego posiadacz również otrzymuje więcej obrażeń.

+1 do obrażeń od wszystkich ataków
+5% do obrażeń od wszystkich fizycznych ataków
TraK0: +1
CzuciowiecPrzyłączenie się do Czuciowców
Tatuaż CzuciowcówTatuaż ten pozwala swojemu posiadaczowi raz na dzień dodatkowo wykorzystać umiejętność 'czuciowy dotyk’. Ponadto daje „przeczucie” co do niektórych napotkanych przedmiotów. Może zostać użyty ograniczoną ilość razy. Po wyczerpaniu mocy obróci się w proch.

Przywołuje czar: „Czuciowy dotyk”
+3 do wiedzy
CzuciowiecPrzyłączenie się do Czuciowców
Tatuaż źródłaTatuaż ten ukazuje twoją wiarę w Bogowców, Wyznawców Źródła. Nie tylko poprawia twoją Charyzmę, ale pozwala ci także postrzegać każde doświadczenie jako swoiste wyzwanie. Rozszerza to twój punkt widzenia i sprawia, że wzrastasz w szeregach Bogowców.

+2 do charyzmy
Po użyciu dodaje punkty doświadczenia
BogowcyPrzyłączenie się do Bogowców

Tatuaże towarzyszy

OpisMoże użyćWarunek
Tatuaż AnnyChyba w jakiś sposób udziela ci się towarzystwo Anny, ponieważ dzięki temu tatuażowi odnajdujesz w sobie nieco z gracji i zręczności tego sprytnego pół-diablęcia, a więc cech właściwym wykwalifikowanym złodziejom. Niestety zjawisko to ma również strony negatywne, bo razem ze złodziejskimi umiejętnościami przejmujesz od Anny cząstkę jej impulsywności i bezczelności, a to z kolei sprawia, że twoja Charyzma i Mądrość obniżają się.

+1 do zręczności
-1 do charyzmy
-1 do mądrości
+3% do kradzieży kieszonkowych
+3% do krycia się
+3% do otwierania zamków
+3% do wykrywania pułapek
BezimiennyPrzyłączenie się Anny
Tatuaż logikiChyba w jakiś sposób udziela ci się towarzystwo Nordoma, ponieważ dzięki temu tatuażowi jesteś w stanie narzucić sobie na pewien czas właściwy Nordomowi (w każdym razie zazwyczaj właściwy) uporządkowany i logiczny tok rozumowania. Jednakże w takich chwilach jednocześnie maleją twoje możliwości pojmowania zewnętrznego świata, co tym samym znacznie utrudnia ci wyciąganie wniosków ze twoich własnych doświadczeń.

Aby opisany stan umysłu uaktywnił się, tatuaż ten musi zostać użyty. Kiedy jego potencjał wyczerpie się, tatuaż zniknie.

Tymczasowo: +3 do inteligencji
Tymczasowo: -3 do mądrości
BezimiennyPrzyłączenie się Nordoma
Tatuaż IgnusaTowarzystwo Ignusa sprawia, że wszelki ogień, łącznie z ogniem szaleństwa dostrzegasz w innym…świetle. Dzięki temu tatuażowi będziesz mógł korzystać z Furii Ignusa przy odpieraniu ataków opartych na działaniu ognia i powiększać swoją Kondycję, znacznie podwyższając swój próg odczuwania bólu. Niestety, jako, że taki stan twojego umysłu i ciała bierze swoje źródło w szaleństwie Ignusa, obecność tego tatuażu na twojej skórze rzutuje na twoją Mądrość, a także na twoją Odporność na ataki oparte na magii.

Tatuaż ten chroni swojego posiadacza przed działaniem płomieni, ale czas jego działania jest ograniczony. Niemniej jednak, kiedy właściwości tatuażu wyczerpią się, podniesiony za jego sprawą poziom Kondycji utrzyma się.

Specjalne właściwości: Tymczasowe
+15% do odporność na ogień
+15% do odporność na ogień magiczny
Specjalne właściwości: Noszony
+1 do kondycji
+3 do bazowych PŻ
-15% do odporności na magię
-1 do mądrości
BezimiennyPrzyłączenie się Ignusa
Tatuaż czaszkiTo prawda, że bardzo trudno jest uznać Mortego za idealnego kompana, ale, pominąwszy wszystkie jego wady, Morte sprawia, że czujesz się jakby bardziej rezolutny i labirynt ulic Sigil wydaje ci się jakby mniej obcy. Tatuaż ten umacnia takie odczucia, dodając +1 punkt twojej Charyzmie oraz, o ile tatuaż jest wywołany, przysporzy ci także nieco szczęścia Mortego i jego niesamowitej wręcz umiejętności wychodzenia obronną ręką (czy też raczej obronną czaszką) z sytuacji, które na pierwszy rzut oka powinny go zbić z tropu i ukrócić jego paplaninę (jak na przykład paraliż albo oszołomienie). Niestety, nie ma róży bez kolców, bo taki stan umysłu powoduje jednocześnie osłabienie twojej Mądrości, co w przypadku Mortego jest o raczej usprawiedliwione i zrozumiałe, bo jako fruwająca czaszka nie ma zbyt dużo do stracenia.

Tatuaż ten może przysparzać ci szczęścia w rozlicznych przygodach, ale jego czas działania jest ograniczony. Jednakże, kiedy jego siła wyczerpie, poziom Charyzmy podniesiony za sprawą tatuażu nie spadnie.

Specjalne właściwości: Tymczasowo
+1 do rzutów obronnych przeciw paraliżowi
+1 do szczęścia
Specjalne właściwości: Noszony
+1 do charyzmy
-1 do mądrości
BezimiennyPrzyłączenie się Mortego
Tatuaż ochronny SławyChyba w jakiś sposób udziela ci się towarzystwo Nie-Sławy, ponieważ dzięki temu tatuażowi potrafisz uspokajać swoje myśli i spoglądać na życie z wolnego od emocji dystansu, a tym samym czerpać więcej doświadczenia ze swoich przygód. Ponadto tatuaż ten czyni twój umysł ostrzejszym, umożliwia ci lepsze panowanie nad emocjami i strachem, a także kierunkuje twój refleks ku odpieraniu czaru i przeciwstawianiu się paraliżowi i innym aktom ataku, których powodzenie bazuje na twoim rozkojarzeniu.

+1 do mądrości
+5 do wiedzy
+1 do wszystkich rzutów obronnych
BezimiennyPrzyłączenie się Nie-Sławy

Tatuaże przeżytych przygód

OpisMoże użyćWarunek
Tatuaż AvernusaTatuaż ten ukazuje twoją podróż do Avernusa, pierwszej warstwy Baator. Sięga do pozostałości popiołu i ognia ze Sfery, które wciąż znajdują się w twojej skórze. W ten sposób zapewnia ci osłonę przed wszystkimi rodzajami ognia i strachu.

+33% do odporności na ogień
+33% do odporności na magiczny ogień
Odporność na panikę
KażdyPo rozmowie ze Słupem Czaszek
Tatuaż czarnokolcego wezwaniaTen tatuaż przypomina ci o przeżyciach we wnętrzu Czarno-Kolcego Gąszczu Raveli i przywraca ci to okropne uczucie, jakie ogarnęło cię, kiedy usiłowałeś wezwać moce mieszkające w gąszczu … a Trigitowie odpowiedzieli na twoje wezwanie … na swój własny sposób, co wywarło duże wrażenie na Raveli. Dzięki temu tatuażowi możesz ponownie wezwać tę moc na ograniczony okres czasu i posłużyć się nią do obrony w walce z nieprzyjaciółmi. Wygląda na to, że twoi nieprzyjaciele są również nieprzyjaciółmi Raveli A TAKŻE nieprzyjaciółmi Trigitów.

Ten tatuaż ma ograniczony zasób mocy, więc kiedy moc wyczerpie się, tatuaż zniknie.

Przywołuje czar: „Czarnokolca tarcza”
Bezimienny MagPo powrocie z Labiryntu Raveli
Tatuaż czarnokolcego labiryntuTen tatuaż przypomina ci o przeżyciach we wnętrzu czarnokolcego labiryntu Raveli i przywraca ci to okropne uczucie, jakie ogarnęło cię, kiedy usiłowałeś wezwać moce mieszkające w gąszczu. Dzięki temu tatuażowi możesz ponownie wezwać tę moc na ograniczony okres czasu i użyć jej przeciwko twoim wrogom. Wygląda na to, że twoi nieprzyjaciele są również nieprzyjaciółmi Raveli.

Ten tatuaż ma ograniczony zasób mocy, więc kiedy moc wyczerpie się, tatuaż zniknie.

Przywołuje czar: „Czarnokolce przekleństwo”
Bezimienny MagPo powrocie z Labiryntu Raveli
Tatuaż zdrajcyTatuaż ten przedstawia zwycięstwo nad Triasem Zdrajcą i moment, gdy zadałeś mu zabójczy cios. Symbolizuje siłę potrzebną do jego pokonania oraz przytomność umysłu, dzięki której przechytrzyłeś zdradzieckiego devę.

+1 do siły
+1 do inteligencji
KażdyZabij Triasa Zdrajcę w Tartarze (wyklucza Tatuaż Odkupiciela)
Tatuaż śmierci-w-życiuTatuaż ten opisuje jak uratowałeś życie Dimtriego, dając mu drugą śmierć. Bez względu na to czy spowodowała to siła jego wdzięczności, czy też zebranie mocy w słowach jakimi odezwałeś się do niego, by go wyzwolić, teraz pozwala ci korzystać z tego doświadczenia i przeciągnąć kogoś z powrotem przez krawędź śmierci.
Ten tatuaż zadziała tylko trzy razy, zanim zniknie z twojej skóry.

Przywołuje czar: „Wskrzeszenie”
BezimiennyZadaj Dimitriowi drugą śmierć
Tatuaż oszustaTatuaż ten zawiera w sobie znak Oszusta… przedstawia kogoś, kto chce osiągnąć coś z łatwością, zamiast na to zapracować.

+3 do obrażeń od wszystkich ataków
TraK0: +3
KażdyNiedostępne
Tatuaż snów o Es-AnnonZ jakiegoś powodu, opowieść Opłakującego Es-Annon przepełniła cię dziwną tęsknotą. Przekazałeś ją Upadłemu. Tatuaż opisuje tę nostalgię, a także wytrwałość Opłakującego, wzmacniając twoje zdrowie i wytrzymałość.
Pod względem artystycznym to jedna z najlepszych prac Upadłego i choć tatuaż pokazuje jedynie bardzo ogólny obraz Es-Annon, to prawie czujesz wspaniałe spiralnie ułożone parki i aleje pełne światła.

Tatuaż pomaga ci zachować pamięć o mieście oraz marzenie mieszkańców, by jego wielkość nie była zapomniana.

+1 do rzutów obronnych przeciw magii
+2 do bazowych PŻ
KażdyPrzekonaj Grzebiącego Imiona do pogrzebania imienia Es-Annon
Tatuaż pożeracza szczurówTatuaż ten ukazuje twój wręcz nieludzki apetyt na szczury. Podnosi również twoją odporność na kwas i truciznę, głównie dlatego, że usprawnia twoje procesy trawienne.

+1 do rzutów obronnych przeciw truciznom
+5% do odporności na kwas
KażdyZjedz przynajmniej 100 szczurów Kridena.
Tatuaż cmentarzy Es-AnnonTatuaż ten okaże się być może jedyną żywą pamiątką po słynnym Es-Annonie. Albowiem kiedy Płaczkowie Es-Annonu pomrą ze starości i chorób, już tylko ich samotne groby będą przypominać o tragedii kwitnącego niegdyś grodu. Lecz mogiły marną są pożywką dla ludzkiej wyobraźni. Tatuaż w swojej symbolice odwołuje się do cierpień Płaczków i posługuje się ich bólem jako tarczą przed wszelkimi obrażeniami. Innymi słowy tatuaż ten próbuje uchronić innych od żałosnego losu Płaczków Es-Annonu.

+2 do rzutów obronnych przeciw magii śmierci
+2 do bazowych PŻ
KażdyPrzekonaj Opłakującego Es-Annon do zaprzestania żałoby
Tatuaż zgonu GrosukaTatuaż ten opowiada historię twoich wysiłków w niesieniu pomocy Sebastionowi, przez zabicie abiszai Grosuka. Tatuaż sięga do tych doświadczeń i zwiększa siłę swego posiadacza, pozwalają mu uniknąć nieprzyjemnych problemów prawnych.

Przywołuje czar: „Ulepszone wzmocnienie siły”
KażdyZabij Grosuka (wyklucza Tatuaż Końca Sebastiona)
Tatuaż dołączeniaTatuaż opowiada historię połączenia Korvusa i Kariny. Pozwala ci czerpać siłę z ich szczęścia, aby wzmocnić twoje związki z innymi.
Może zostać użyty ograniczoną ilość razy. Po wyczerpaniu zniknie.

Przywołuje czar: „Przyjaciele”
KażdyPowiedz Korvusowi, że Katrina jest samotna
Tatuaż oka sprawiedliwościTatuaż ten opisuje twe wysiłki w niesieniu pomocy dla Tristy i przedstawia aresztowanie Byrona Szpicera i jego proces. Tatuaż wyostrza wzrok i wzmacnia umysł – pozwala posiadaczowi dostrzec niesprawiedliwość i daje mu siłę, by się jej przeciwstawić.

Moc tatuażu można wykorzystać ograniczoną ilość razy, ale pozostanie on na miejscu nawet po wyczerpaniu zaklęcia „Wykrycie Zła.”

Przywołuje czar: „Wykrycie zła”
Specjalne właściwości:
+1 do siły
KażdyAresztuj Byrona Szpicera i oczyść Tristę z zarzutów w Niższej Dzielnicy
Tatuaż straconego żywotaCiekawostka: obrazek tego tatuażu to tak naprawdę chiński znak 鼠 shǔ (mysz, szczur).

Tatuaż ten znalazłeś razem z odciętym ramieniem w Krypcie Pokawałkowanych.

Najwyraźniej tatuaż ten to świadectwo jakiejś niemiłej przygody, jakiej zaznałeś w którymś ze swoich poprzednich żywotów. Znaki i symbole składające się na tatuaż wiele ci nie mówią, ale wydają się budzić w tobie wspomnienia dawnych czasów, kiedy snułeś się zagubiony przez Ulice, opędzając najbardziej podstawowe potrzeby rabunkiem i kradzieżą na przygodnych podróżnych. Twoje ówczesne zbrodnie zmusiły cię ostatecznie do poszukiwania schronienia w katakumbach Łkających Kamieni, gdzie ukrywałeś się prawie okrągły rok.

Jeśli zdecydujesz się na taki tatuaż, ogarnie cię jego specyficzna moc przeżycia, powodując, że twój organizm będzie szybciej i sprawniej przezwyciężał wszelkie obrażenia i rany.

Jeżeli zdecydujesz się powierzyć mocy tego tatuażu, ogarną cię fragmenty wspomnień z czasów twoich sigilskich łotrostw i pobytu w katakumbach, co da ci możliwość skorzystania z doświadczenia, zgromadzonego w dawnym życiu. Zjawisko takie może zajść tylko raz, ale nawet później, o ile tatuaż będzie obudzony, wzmożone tempo regeneracji utrzyma się.

Specjalne właściwości:
Po użyciu dodaje punkty doświadczenia
Noszony przyspiesza regenerację
BezimiennyZnajdź odciętą rękę w Katakumbach
Tatuaż RaveliSpotkałeś istotę rodem z legend, mitów i sekretnych opowieści. Niewielu jest takich, którzy mogą pochwalić się tym, że widzieli na własne oczy nocną wiedźmę Ravelę i nie spotkało ich przy tej okazji żadne większe nieszczęście. Ten tatuaż to świadectwo twojego spotkania z tym mitologicznym stworzeniem. Ktokolwiek ma na skórze ten znak, budzi pośród innych szacunek i strach na podobieństwo samej Raveli. Jeżeli już wcześniej twoja charyzma była spora, teraz będzie jeszcze większa, a pośledniejsze upiorne stworzenia, które zwykły na co dzień budzić lęk w ludziach, będą pokornie schodzić z twojej drogi.

+1 do charyzmy
KażdySpotkaj Ravelę Szaradną w Czarnokolcym Labiryncie
Tatuaż odkupicielaTen tatuaż opowiada historię odkupienia Triasa Zdrajcy i sprowadzenia go ze ścieżki zła na drogę przebaczenia. Odzwierciedla twoją mądrość i zdolności przekonywania, a także niesie z sobą błogosławieństwo Triasa.

+2 do mądrości
+1 do charyzmy
+1 do szczęścia
KażdySprowadź Triasa ze ścieżki zła (wyklucza Tatuaż Zdrajcy)
Tatuaż niespokojnych zmarłychTatuaż ten uznaje twoje wysiłki w ukojeniu niespokojnych zmarłych w mauzoleum. Dzięki niemu możesz odczuć ich wdzięczność, błogosławiąc siebie i swoich towarzyszy.
Tatuaż ten można wykorzystać ograniczoną ilość razy po czym znika.

Przywołuje czar: „Błogosławieństwo”
KażdyPokonaj Strahana Runeshadowa w Mauzoleum
Tatuaż pocałunku RaveliTwoje usta dotknęły nocnej wiedźmy, Raveli, a zaprawdę niewielu jest takich, którym przyszło zobaczyć Ravelę na własne oczy, przeżyć to spotkanie i jeszcze pozostawić u niej uczucia inne niż pogarda i nienawiść. Tatuaż ma barwę krwawej czerwieni i przypomina ci o krwi, którą Ravela wytoczyła z ciebie, kiedy twoje wargi dotknęły jej ust. Kiedy pocałowałeś ją, na pewno nie okazałeś w tym postępku szczególnego rozsądku, ale bez względu na to, był to dowód niezwykłej odwagi i siły charakteru. Tatuaż ten ma właściwość oszałamiania serca i ciała, dlatego będzie ci pomagał w paraliżowaniu woli innych, ale jednocześnie będzie w pewien sposób osłabiał twoją inteligencję i mądrość.

-1 do mądrości
-1 do inteligencji
+2 do siły
+2 do kondycji
+1 do rzutów obronnych przeciw paraliżowi
BezimiennyPozwól się pocałować Raveli
Sznyt Kolczastych AniołówTatuaż ten przypomina pomoc, jaką udzieliłeś Kolczastym Aniołom w Alei Niebezpiecznych Węgłów. Twoja walka ze złem w samym sercu Alei daje ci teraz ochronę przed osobami o nikczemnych sercach.

Przywołuje czar: „Ochrona przez złem”
Postacie o charakterze innym niż ZłyPomóż Kolczastym Aniołom w Alei Niebezpiecznych Węgłów
Tatuaż końca SebastionaTatuaż ten opisuje jak wyjawiłeś abiszai Grosukowi intencje Sebastiona. Odnosi się on do tego doświadczenia, pozwalając ci na wzmocnienie najmniejszego śladu nikczemnej wdzięczności abiszai. Po naniesieniu na skórę, tatuaż zyskuje moc wypromieniowania gorąca z ciała.
Podobnie jak wdzięczność baatezu, moc tatuażu jest ograniczona – gdy się wyczerpie, znika on bez śladu.

Przywołuje czar: „Spacer w płomieniach”
KażdyPowiedz Grosukowi, że Sebastion chce go widzieć martwym (wyklucza Tatuaż zgonu Grosuka)
Tatuaż cichych monetTatuaż ten znalazłeś razem z odciętym ramieniem w Krypcie Pokawałkowanych. Najwyraźniej tatuaż ten to świadectwo jakieś niemiłej przygody, jakiej zaznałeś w którymś z twoich poprzednich żywotów. Znaki i symbole składające się na tatuaż wiele ci nie mówią, ale wydają się budzić w tobie wspomnienia dawnych czasów, kiedy pędziłeś w Sigil życie złodzieja, aż któregoś dnia złapano cię i zawleczono na śmierć do Katakumb.
Jeśli zdecydujesz się na taki tatuaż, sprawi on, że ogarną cię fragmenty wspomnień z czasów twojego pobytu w katakumbach, co da ci możliwość skorzystania z doświadczenia, zgromadzonego w dawnym życiu. Ponadto na stałe wzrośnie poziom twojej umiejętności kradzieży kieszonkowych. Zjawisko takie może zajść tylko raz, ale nawet póżniej, o ile tatuaż będzie obudzony, twój bonus umiejętności dokonywania kradzieży kieszonkowych utrzyma się.

Po użyciu dodaje punkty doświadczenia
Po użyciu trwale zwiększa kradzieże kieszonkowe o 3%
Noszony zwiększa kradzierze kieszonkowe o 5%
Bezimienny ZłodziejZnajdź odciętą rękę w Katakumbach
Tatuaż srebrnego językaSpotkałeś istotę rodem z legend, mitów i sekretnych opowieści. Niewielu jest takich, którzy mogą pochwalić się tym, że widzieli na własne oczy nocną wiedźmę Ravelę i nie spotkało ich przy tej okazji żadne większe nieszczęście. Co więcej, giętkość twego języka i urok twojego usposobienia poruszyły serce Raveli, dzięki czemu możesz uważać się za mistrza pochlebstwa. Jakkolwiek już sam fakt posiadania tego tatuażu powiększa twoją charyzmę, możesz liczyć również na to, że w niektórych, nielicznych sytuacjach tatuaż ten podniesie twoją charyzmą na poziom wręcz nadludzki.
W przypadku zużycia bonusu charyzmy zawartego w tym tatuażu, tatuaż pozostanie na twoim ciele.

Tymczasowo: +3 do charyzmy
Noszony: +2 do charyzmy
BezimiennySchlebiaj Raveli w trakcie rozmowy.
Tatuaż złościTatuaż ten symbolizuje sposób w jaki – za pomocą prostego stwierdzenia – przerwałeś związek Korvusa i Kariny zanim miał okazję się rozwinąć. Tatuaż pozwala sięgnąć ku niespełnionej miłości Korvusa i obrócić ją w broń przeciwko innym.
Może zostać użyty ograniczoną ilość razy. Po wyczerpaniu zniknie.

Przywołuje czar: „Nieznośny, szyderzczy śmiech Tashy”
KażdyPrzekonaj Korvusa, że Karina nie jest nim zainteresowana (wyklucza Tatuaż dołączenia).
Tatuaż kamienicznych cieniTatuaż ten opisuje historię ucieczki z Kamienicy gangu Wygłodzonych Psów. Ma on taki sam kolor jak Łza Węża, którą dostałeś od Sybilli. Tak długo jak będziesz go nosił, twoje umiejętności skradania się zostaną zwiększone.

+15% do krycia się
ZłodziejWydostań się z Kamienicy Zbójców Wygłodzonego Psa.
Tatuaż TristyTatuaż ten symbolizuje twoje wysiłki w wyzwoleniu Tristy. Kiedy się go założy, chroni posiadacza przed spętaniem, paraliżem, oraz innymi atakami jakie powstrzymują lub obezwładniają postać.

+3 do rzutów obronnych przeciw paraliżowi
KażdyUwolnij Trist
Tatuaż tkacza opowieściOd czasu, gdy usłyszałeś opowieści Yves, możesz korzystać z tego tatuażu, by sięgnąć do jej wiedzy i doświadczeń. Nie tylko pozwala ci poznać historię napotkanych obiektów, ale także sprawia, że jesteś bardziej interesujący dla innych, jakby w jakiś sposób WIEDZIELI, że znasz ciekawe opowieści.

+1 do charyzmy
+5 do wiedzy
KażdyWysłuchaj wszystkich opowieści Yves
Tatuaż niszczycielskiej ciemnościTatuaż ten znalazłeś razem z odciętym ramieniem w Krypcie Pokawałkowanych. Najwyraźniej tatuaż ten to świadectwo jakieś niemiłej przygody, jakiej zaznałeś w którymś z twoich poprzednich żywotów. Znaki i symbole składające się na tatuaż wiele ci nie mówią, ale wydają się budzić w tobie wspomnienia dawnych czasów, kiedy musiałeś szukać schronienia w katakumbach i żyć tam jak cień, ukrywając się przed władzami Sigil, czyhającymi na ciebie na zewnątrz i przez niebezpiecznymi mieszkańcami samych katakumb Łkających Kamieni, snującymi się w ich ciemnym wnętrzu.
Jeśli zdecydujesz się na taki tatuaż, sprawi on, że lepiej będzie ci wychodzić sztuka ukrywania się; a cienie będą cię otaczać na podobieństwo czarnej opończy. Dzięki temu, trudniej będzie cię trafić w walce i trudniej będzie cię wyśledzić. Z drugiej jednak strony właściwość taka przysporzy ci dość podejrzanego wyglądu, przez co ludzie będą od ciebie stronić.
Jeżeli zdecydujesz się powierzyć mocy tego tatuażu, ogarną cię fragmenty wspomnień z czasów twoich sigilskich łotrostw i pobytu w katakumbach, co da ci możliwość skorzystania z doświadczenia, zgromadzonego w dawnym życiu. Zjawisko takie może zajść tylko raz, ale nawet później, o ile tatuaż będzie obudzony, umiejętność posługiwania się cieniami i ciemnością utrzyma się.

Po użyciu dodaje punkty doświadczenia
Po użyciu trwale zwiększa krycie się o 3%
Noszony zwiększa klasę pancerza o 1
Noszony zwiększa krycie się o 5%
Noszony zmniejsza charyzmę o 1
Bezimienny ZłodziejZnajdź odciętą rękę w Katakumbach
Tatuaż łkających kamieniTatuaż ten znalazłeś razem z odciętym ramieniem w Krypcie Pokawałkowanych. Najwyraźniej tatuaż ten to świadectwo jakieś niemiłej przygody, jakiej zaznałeś w którymś z twoich poprzednich żywotów. Znaki i symbole składające się na tatuaż wiele ci nie mówią, ale wydają się budzić w tobie wspomnienia dawnych czasów, kiedy katakumby pod powierzchnią Sigil były ci drugim domem, a ty wędrowałeś w ciemności, pośród grobowców i zgłębiałeś tajemnice łkających głazów.
Jeśli zdecydujesz się na taki tatuaż, sprawi on, że będziesz bardziej odporny na zimno, a twoja skóra stanie się podobna do powierzchni ściany Łkających Kamieni. Tym samym jednak nabędziesz wyglądu osoby niezwykle wymizerowanej, jak gdyby znajdującej na skraju śmierci głodowej.
Jeżeli zdecydujesz się powierzyć mocy tego tatuażu, ogarną cię fragmenty wspomnień z czasów twojego pobytu w katakumbach, co da ci możliwość skorzystania z doświadczenia, zgromadzonego w dawnym życiu. Zjawisko takie może zajść tylko raz, ale nawet póżniej, o ile tatuaż będzie obudzony, twoja odporność na chłód utrzyma się..

Po użyciu dodaje punkty doświadczenia
Noszony zwiększa odporność na chłód 10%
Noszony zwiększa odporność na magiczny chłód o 10%
Noszony zwiększa klasę pancerza o 1
Noszony zmniejsza charyzmę o 1
BezimiennyZnajdź odciętą rękę w Katakumbach
Numer Ku’u YinaTo tatuaż liczby, zawiłe połączenie ciała i barwnika. Kiedy się go trzyma, szamoce się jakby szukał sobie miejsca. Jest to numer Ku’u Yina, osobisty identyfikator promieniujący Prawem. Po użyciu, tatuaż przechodzi na skórę noszącej go osoby i chroni przed atakami ze strony silnie chaotycznych istot. Nie może go używać postać o chaotycznym charakterze.

Ochrona przed Chaotycznymi istotami
Nie może być używany przez Chaotyczne postacieZnalezione w Zakopanej Wiosce

Tatuaże mistrzostwa

OpisMoże użyćWarunek
Tatuaż mówcy kościNauczyłeś się rozmawiać z umarłymi i wysłuchiwać ich opowieści, nawet spoza Wiecznej Granicy. Tatuaż ten powiększa twą władzę nad umarłymi, pozwalając ci jednym słowem powstrzymać nieumarłe istoty znajdujące się w pobliżu.

Tatuaż ten można wykorzystać ograniczoną ilość razy, po czym znika.

Przywołuje czar: „Unieruchomienie nieumarłego”
BezimiennyNaucz się Gadaj-Kości-Opowieści od Czerstwej Mary
Tatuaż rzezimieszkaTatuaż ten uznaje twoje mistrzostwo w sztuce kradzieży kieszonkowej, sprawiając że możesz okraść każdego kto znajduje się w tej samej sferzy co ty. Nie ważne gdzie dokładnie jest i czy w ogóle go widzisz. Wystarczy po prostu raz dziennie zacisnąć dłoń, a następnie ją otworzyć, a będzie pełna monet. Zdolność ta to coś więcej niż zwykła kradzież – kiedy przywołasz moc tatuażu, będziesz mógł wejrzeć w umysł osoby, której zabrano pieniądze, a dzięki temu otrzymasz niewielką liczbę dodatkowych punktów doświadczenia.
Po zużyciu „Błogosławieństwa miedzi”, tatuaż znika.
Bezimienny ZłodziejWykonaj kradzież kieszonkową 100 razy
Tatuaż wojownikaTen tatuaż zwiększa twoje wrodzone zdolności bojowe, przez co jest cię trudniej trafić, a twoje ciosy zadają większe obrażenia.

+1 do klasy pancerza
+1 do siły
+3 do bazowych PŻ
Bezimienny WojownikOsiągnij 7 poziom specjalizacji w klasie wojownika
Tatuaż wspaniałego wojownikaTatuaż ten przedstawia fakt osiągnięcia przez ciebie szczytowych umiejętności w sztuce walki. Zwiększa on twoje wrodzone zdolności, sprawiając że z każdym ciosem zadajesz znaczniejsze obrażenia, a przy tym trudniej jest cię trafić.

+3 do klasy pancerza
+3 do siły
+9 do bazowych PŻ
Bezimienny WojownikOsiągnij 7 i 12 poziom specjalizacji w klasie wojownika
Tatuaż sztukiTen tatuaż zwiększa twój wrodzony talent do Sztuki, intensyfikując zdolność logicznego myślenia i dedukcji. Poprawia twoją pamięć, dzięki czemu możesz zapamiętać więcej zaklęć.

+1 do inteligencji
Zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 1 poziomu maga
Zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 2 poziomu maga
Bezimienny MagOsiągnij 7 poziom specjalizacji w klasie maga
Tatuaż magaTatuaż ten przedstawia fakt osiągnięcia przez ciebie szczytu umiejętności w sztuce magii. Ten tatuaż w znaczny sposób zwiększa twój wrodzony talent do Sztuki, intensyfikując zdolność logicznego myślenia i dedukcji. Podwaja liczbę pomniejszych czarów możliwych do zapamiętania.

+3 do inteligencji
Podwaja liczbę wszystkich czarów z 1 poziomu maga
Podwaja liczbę wszystkich czarów z 2 poziomu maga
Bezimienny MagOsiągnij 7 i 12 poziom specjalizacji w klasie maga
Tatuaż cieniTatuaż ten ukazuje twoje mistrzostwo w skradaniu się, sprawiając, że dla swoich wrogów jesteś niczym cień. Choć z osłony całunu możesz skorzystać pewną ograniczoną ilość razy, to po przywołaniu mocy tatuażu jesteś w stanie przez chwilę zajrzeć w naturę cieni i ciemności. Dzięki temu otrzymujesz niewielką dodatkową liczbę punktów doświadczenia.
Po zużyciu „Całunu cieni,” tatuaż znika.

Przywołuje czar: „Całun cieni”
Po użyciu dodaje punkty doświadczenia
BezimiennyWykonaj 100 akcji skradania się
Tatuaż strzaskanego zamkaTatuaż ten uznaje twoje mistrzostwo w sztuce otwierania zamków, sprawiając, że raz dziennie możesz dotknąć dowolnego zamka i otworzyć go bez pomocy wytrychów. Zdolność ta daje więcej niż po prostu możliwość otwarcia drzwi. Kiedy przywołasz moc tatuażu, będziesz mieć wgląd w działanie mechanizmu zamka, a dzięki temu otrzymasz niewielką liczbę dodatkowych punktów doświadczenia.
Po zużyciu „Otwarcia,” tatuaż znika.

Przywołuje czar: „Otwarcie”
Po użyciu dodaje punkty doświadczenia
BezimiennyOtwórz 100 zamków
Tatuaż złodziejaTatuaż ten zwiększa twój refleks i umiejętności, dzięki czemu masz większą procentowo szansę na powodzenie akcji.

+1 do zręczności
+5% do otwierania zamków
+5% do kradzieży kieszonkowej
Bezimienny ZłodziejOsiągnij 7 poziom specjalizacji w klasie złodzieja
Tatuaż mistrza złodziejskiegoTatuaż ten przedstawia fakt osiągnięcia przez ciebie szczytu umiejętności w złodziejskim fachu. Obdarza cię on uśmiechem fortuny, poprawia twój refleks i zwiększa twoje umiejętności, dając ci większą procentowo szansę na powodzenie akcji.

+3 do zręczności
+1 do szczęścia
+5% do otwierania zamków
+5% do kradzieży kieszonkowej
+5% do wykrwania pułapek
+5% do krycia się
Bezimienny ZłodziejOsiągnij 7 i 12 poziom specjalizacji w klasie złodzieja
Tatuaż nieprzerwanego kręguTatuaż ten uznaje twoją znajomość nauk Zerthimona i naznacza cię jako przyjaciela ludu githzerai. Pozwala ci przywołać dyscyplinę i skupienie Zerthimona, dzięki czemu twoje ciosy będą silniejsze i celniejsze.
Tatuaż ten można wykorzystać ograniczoną ilość razy po czym znika.

Przywołuje czar: „Skupienie Zerthimona”
BezimiennyNaucz się wszystkich zaklęć od Dak’kona

Źródła:

  • Planescape: Torment – opisy przedmiotów zostały wyeksportowane z gry.
  • Przy opracowywaniu artykułu pomocny był wpis dostępny na nieoficjalnej wikipedii Tormenta.