Indeks zadań

W poniższym indeksie kierowaliśmy się chronologią lokacji. Każde z poniższych zadań poprowadzi Cię do miejsca, w którym zostało ono opisane w naszej solucji.

Pamiętaj, że to wyłącznie zadania zapisane w dzienniku. Ogromną ilość doświadczenia uzyskamy przez interakcje i dialogi, które nigdy nie pojawią się w naszym podręcznym dzienniku gry, dlatego lepiej mieć na uwadze zawartość głównej solucji, a indeks traktować jako podręczną pomoc w odnalezieniu brakujących zadań.

Kostnica

Znajdź Faroda

  • Z tego co Morte wyczytał ze wskazówek wytatuowanych na moich plecach, muszę znaleźć kogoś o imieniu 'Farod’. Nie jestem pewien gdzie zacząć poszukiwania… mam nadzieję, że uda mi się go wytropić, gdy wypytam mieszkańców tego dziwnego miejsca.
  • Faroda odnajdziemy na jego dworze w Zakopanej Wiosce.

Znajdź swój zaginiony dziennik

  • Z tego co Morte wyczytał ze wskazówek wytatuowanych na moich plecach, po przebudzeniu w Kostnicy powinienem mieć przy sobie dziennik. Lepiej go znajdę – mam nadzieję, że pomoże mi zrozumieć co się dzieje.
  • Dziennik znajduje się w Labiryncie Gracza.

Przynieś Ei-Vene płyn do balsamowania oraz igłę z nitką

  • W sali balsamowania, na pierwszym piętrze Kostnicy, spotkałem dziwną kobietę, o szponiastych dłoniach i ciele wysmarowanym kolorowymi tłuszczami. Wzięła mnie za zombie i poprosiła o przyniesienie płynu do balsamowania oraz igły i nitki. Te rzeczy na pewno są gdzieś w Kostnicy.
  • Przedmioty odnajdziemy na trzecim piętrze Kostnicy, w wielu lokacjach i u licznych handlarzy.

Przynieś Vaxisowi klucz do sali balsamowania

  • Na południe od sali balsamowania, w najbardziej wysuniętym na wschód pomieszczeniu Kostnicy, natknąłem się na szpiega przebranego za zombie. Poprosił mnie o przyniesienie mu klucza do sali balsamowania. Powiedział, że w zamian za to pomoże mi uciec.
  • Klucz posiada Ei-Vene na drugim piętrze Kostnicy

Ul (płn.-wsch., płd.-zach. płn.-zach, płn.-wsch.)

Pomóż Sev’Tai w zemście

  • Nieopodal Kamienia Pamiątkowego Grabarzy przed Kostnicą spotkałem osobliwą kobietę o imieniu Sev’Tai. Sev’Tai opłakiwała śmierć swoich trzech sióstr, które padły ofiarą napadu grupy Chaosytów nazywanej „Jazgotem Wygłodzonego Psa”. Kobieta ta poprosiła mnie, aby w odwecie za śmierć tych kobiet, zabił trzech członków szajki. Wyraziłem zgodę. Sev’Tai powiedziała, że szajka napadła jej siostry kilka ulic na południe od Kostnicy i zapewne tam można znaleźć całą bandę „Wygłodzonych Psów”.
  • Bandytów znajdziemy w południowo-wschodnim Ulu [10]

Znajdź sposób na to, aby pomóc Ingressie

  • Spotkałem szaloną kobietę o imieniu Ingressa, biegającą po Ulu w pobliżu Kostnicy. Mówiła coś bez ładu i składu o drzwiach i kluczach, i twierdziła, że całe miasto jest usiane portalami prowadzącymi do innych światów. Powiedziała, że będąc małą dziewczynką przypadkowo przeszła przez portal i ugrzęzła w tym mieście. Gdybym sprowadził dla niej doświadczonego Obieżysfera, może potrafiłby pomóc jej przedostać się do domu.
  • Ingressie pomoże Kandrian przebywający w Gospodzie Pod Gorejącym Człekiem

Uwolnij Angyara od Kontraktu Umarłych i zanieść kontrakt Angyarowi i jego żonie

  • Człowiek o imieniu Angyar spisał z Grabarzami Kontrakt Umarłych, w myśl którego z chwilą śmierci, jego trup zostanie wydany Grabarzom, ożywiony i obrócony w nieumarłego niewolnika. Angyar teraz gorzko żałuje swojej decyzji i razem z żoną głęboko rozpacza z powodu swojej lekkomyślności. Zaofiarowałem się, że porozmawiam w sprawie Angyara z Grabarzem, który skłonił go do podpisaniu kontraktu, niejakim Mortai Grobowładnym, którego powinienem zastać w karczmie 'Proch do Prochu’. Kiedy uda mi się wyciągnąć od niego kontrakt Angyara, wrócę do domu Angyara i zwrócę jego rodzinie feralny dokument.
  • Opis zadania znajdziesz w sekcji Ul północno-wschodni

Odszukaj Kradoka dla Baena Wysłannika

  • Zgodziłem się dostarczyć wiadomość dla Baena Wysłannika. Bean powiedział, że wiadomość tę powinienem dostarczyć człowiekowi o imieniu Kradok, a jest to podobno nadzorca z placu targowego gdzieś w Ulu. Jedyny opis Kradoka, jaki mógł podać mi Baen to tylko to, że jest 'potężny, surowy z wyglądu mężczyzna’. Będę się pilnie rozglądał. A kiedy zobaczę Kradoka, przekażę mu wiadomość i powrócę z powrotem do Baena, żeby mu o tym powiedzieć.
  • Kradok znajduje się w Ulu południowo-zachodnim

Odzyskaj naszyjnik Porfiriona

  • Spotkałem w Ulu osobliwego człowieka o równie osobliwej twarzy, poprzecinanej ruchomymi zmarszczkami. Powiedział mi, że jest żołnierzem należącym do religijnego zgromadzenia i w związku z tym śluby, jakie tam uczynił, zabraniają mu porywania się z mieczem na bliźnich. Wyznał mi dalej, że grupa łotrów w Ulu napadła go i zabrała mu jego naszyjnik, który służył mu do odmawiania modlitw. Według niego, łotrzykowie ostatnim razem przebywali niedaleko 'gospody o płonącym wnętrzu’, a poznać można ich po tym, że są ubrani w czerwono-czarne szaty. Obiecałem mu, że wydostanę od nich jego naszyjnik, a potem mu go odniosę.
  • Bandytów znajdziemy w południowo-wschodnim Ulu [2]

Zabij szczurołaka w piwnicy Fineasza

  • Poszedłem do Biura do Spraw Szkodników i Zapobiegania Chorobom, aby spotkać się z Fineaszem T. Lortem. Był oszalały i cały czas bełkotał coś o szczurołaku zamieszkującym jego piwnicę. Zgodziłem się zabić tego stwora za zapłatę.
  • Zadanie opisane w sekcji Ul północno zachodni [7]

Pozbądź się Nestora dla Arla, właściciela zajazdu

  • Zgodziłem się pomóc Arlo, właścicielowi noclegowni, w pozbyciu się starego wariata o imieniu Nestor. Zdaje się, że odkąd ten gość na stałe ulokował się w Zajeździe, nikt nie może go zmusić do wyjścia.
  • Zadanie wykonasz pomagając Nestorowi odnaleźć zaginiony widelec.

Znajdź widelec Nestora

  • Zgodziłem się pomóc Nestorowi, pomyleńcowi z Zajazdu, znaleźć jego widelec. Biedny skurl jest chyba całkiem obłąkany, gdyż w kieszeni nosi odcięte ucho, do którego czasem przemawia. Nie zaszkodzi poszukać mu tego widelca.
  • Zadanie wykonasz pomagając Nestorowi odnaleźć zaginiony widelec.

Odszukaj grobowiec dla Opłakującego Es-Annon

  • Spotkałem w Ulu wędrownego mnicha, który opłakiwał zniszczone miasto Es-Annon. Najprawdopodobniej jest on jednym z ostatnich mieszkańców tego miasta, a teraz przemierza Sfery, próbując utrzymać pamięć o swoim grodzie w wieloświecie. Chcąc umniejszyć mu trudu, poradziłem mu, aby skorzystał z grobowca i zaofiarowałem się, że odszukam dla niego grobowiec, na którym można wyryć nazwę Es-Annonu i tym samym ocalić ją na wieki od zapomnienia. Kiedy znajdę stosowny grobowiec, wyryję tę nazwę i powrócę, aby go o tym powiadomić.
  • Opis zadania znajdziesz w sekcji Ulu południowo-zachodniego [8]

Odszukaj dla Kradoka Jhelai

  • Kiedy dostarczyłem Kradokowi wiadomość od Baena, wściekł się… Wygląda na to, że Kradok szuka jednego ze swoich robotników, diabelstwa-pijanicy o imieniu Jhelai. Według jego słów, należy go szukać na ulicy w pobliżu gospody 'Pod Gorejącym Człekiem’. Obiecałem mu, że odszukam Jhelai’a, a kiedy to uczynię, wrócę i powiadomię go o tym.
  • Jhelai przebywa w pobliżu Gospody Pod Gorejącym Człekiem [3]

Pokonaj intruza w Mauzoleum dla Ducha Opiekuńczego

  • Przyrzekłem pomóc duchowi, który strzeże Mauzoleum. Wygląda na to, że spokój tego miejsca zakłócił Nekromanta, który zamknął się w komnacie wewnętrznej, rzucając potężne zaklęcia strażnicze, by zabezpieczyć się przed duchem. To na pewno on jest odpowiedzialny za „chodzących umarłych”, o których martwił się Norochj.
  • Intruza pokonamy w Mauzoleum

Skrzynia Moridora

  • Dostarcz skrzynkę do Ku’atry
  • Dostarcz skrzynkę Braksenowi
  • Dostarcz skrzynkę Shilandrze
  • Idź do katedry znajdującej się w środku Ula
  • Porozmawiaj ze Szpetnym o skrzynce

Opis wszystkich zadań znajdziesz w sekcji „zadanie Szpetnego”.

Zdejmij ze Śmierdziwiatra „klątwę smrodu”

  • Spotkałem człowieka o przezwisku Śmierdziwiatr, który padł ofiarą przekleństwa, sprawiającego, że z każdego otworu jego ciała wionie wyjątkowo odrażający fetor. Może będę w stanie jakoś mu pomóc. Śmierdziwiatr powiedział, że przekleństwo rzucił na niego pewien otyły, łysiejący mężczyżna, który zwykł odziewać się w szaty koloru pomarańczowego. Sprawca klątwy prawdopodobnie mieszka w jednej z Wyższych Dzielnic, gdzie też niegdyś zamieszkiwał sam Śmierdziwiatr.
  • Opis zadania znajdziesz w sekcji Ul południowo-zachodni [3]

Gospoda Proch do Prochu

Z polecenia Emorika ustal „źródło” zwłok Faroda

  • Rozmawiałem z Grabarzem o imieniu Emorik, który nie tylko zna Zbieracza Faroda, ale i spogląda z dużą podejrzliwością na jego poczynania, szczególnie osobliwe dostawy wciąż świeżych zwłok do Kostnicy. Zaofiarowałem się, że ustalę, skąd Farod bierze tyle trupów, a Emorik w zamian za to obiecał wynagrodzić mnie szczodrze.
  • Wszystkiego dowiemy się od Faroda w Zakopanej Wiosce

Przystąpienie do Grabarzy

  • Zajmij się sprawą nieumarłych w mauzoleum
  • Porozmawiaj z Norochjem, powołując się na Emorika
  • Wytrop złodzieja przebierającego się za Grabarza
  • Porozmawiaj z polecenia Emorika z Oczekującym Śmierci
  • Porozmawiaj z polecenia Emorika z Sere
  • Odszukaj Soego z polecenia Emorika

Wszystkie zadania zostały opisane w sekcji Gospoda „Proch do Prochu”

Gospoda Pod Gorejącym Człowiekiem

Ureguluj rachunek barowy

  • Barkis, oberżysta z Gospody 'Pod Gorejącym Człekiem’, poprosił mnie, abym zajął się niespłaconym rachunkiem barowym. Winowajczyni tej sytuacji ma na imię Mokkai.
  • Kobieta przebywa w Gospodzie Pod Gorejącym Człekiem [8]

Aleja Niebezpiecznych Węgłów

Walka o wpływy w Alei

  • Krystal pragnie śmierci Zgniłego Williama
  • Krystal pragnie śmierci Czarnego Tulipana
  • Zgniły William pragnie śmierci Krystal
  • Zgniły William pragnie śmierci Czarnego Tulipana
  • Czarny Tulipan pragnie śmierci Krystal
  • Czarny Tulipan pragnie śmierci Zgniłego Williama

Wszystkie zadania zostały opisane w sekcji Aleja Niebezpiecznych Węgłów.

Rauk chce, żebyś przyniósł mu trzy pierścienie z jego namiotu

  • Rauk poprosił mnie, abym przyniósł z jego namiotu trzy pierścienie. Wedle jego opisu pierwszy pierścień jest wykonany ze złota, drugi ze srebra, a trzeci z brązu. Teraz muszę tylko znaleźć namiot Rauka. Rauk nie sprawiał wrażenia zbyt rozgarniętego jegomościa, więc namiot znajduje się zapewne gdzieś w pobliżu.
  • Wszystkie pierścienie znajdziemy w Alei Niebezpiecznych Węgłów.

Plac Szmaciarzy

Z polecenia człowieka z Placu Szmaciarzy ustal, skąd Farod bierze tyle ciał

  • Zgodziłem się pomóc mężczyźnie z Placu Szmaciarzy w dowiedzeniu się czegoś na temat tego, skąd Farod ciągle bierze zwłoki. Zaproponował, że zapłaci mi za tę informację. Powiedział mi także, że jeśli chcę znaleźć Faroda, to będę musiał przejść po platformach nad placem. Mam iść na północ i na zachód, aż dojdę do bramy. Zaprowadzi mnie ona do 'nory’ Faroda.
  • Wszystkiego dowiemy się od Faroda w Zakopanej Wiosce

Znajdź Amarissę dla Nodda

  • Zbieracz o imieniu Nodd poprosił mnie, bym znalazł jego siostrę Amarissę i porozmawiał z nią w jego imieniu. Opisał ją jako młodą, atrakcyjną kobietę, która mieszka gdzieś w Ulu. Powiedział, że ma ona jasną cerę, czarne włosy i zawsze nosi się na błękitno. Zgodziłem się mu pomóc.
  • Amarissę znajdziemy w Ulu południowo-zachodnim [5]

Zadania Mebbet (profesja maga)

  • Naucz się od Mebbet podstaw Sztuki
  • Odszukaj zioła, których potrzebuje Mebbet
  • Przynieś Mebbet atrament od Kossah-Dżi
  • Odszukaj Meir’am i weź od niej atrament Mebbet
  • Zanieść atrament Mebbet

Wszystkie zadania zostały opisane w sekcji „Chata starej Mebbet” [8]

Odszukaj dla Jaryma czarodziejski rubin

  • Czarodziej o imieniu Jarym poszukuje rubinu, potrzebnego mu do zakończenia jednego z zaklęć. Obiecał mnie sowicie wynagrodzić jeśli mu go przyniosę do jego domu na Placu Szmaciarzy.
  • Rubin znajduje się w skrzynce Moridora. Opis zadania znajdziesz również w sekcji Placu Szmaciarzy [6]

Zakopana Wioska

Znajdź i przynieś Uhirowi jego „szczęśliwy nóż”

  • Zbieracz imieniem Uhir twierdzi, że w katakumbach pod Sigil stracił swój 'szczęśliwy nóż’. Dźgnął nim ghula w oczy i uciekł. Przyniosę mu go, jeśli się gdzieś na niego natknę.
  • Nóż odbierzemy od pchniętego nożem ghula w Ziemiach Umarłych

Wydobądź od Radine numer Ku’u Yina

  • Osobliwy człowieczek poprosił mnie, abym przyniósł mu jego „imię i numer”. Mam je znaleźć u Radine, niewiasty, która, jak ów jegomość utrzymuje, okradła go z tych rzeczy. Ciekawe skąd takie u niego przywiązanie do imienia i numeru? Zapewne uważa je za rodzaj zabezpieczenia przed chaosem wszechświata.
  • Opis zadania znajdziesz w sekcji Zakopanej Wioski [2], [3]

Wydostań trujący amulet Kwinta od ciała Grisa

  • Kwint, handlarz zwłokami w Zakopanej Wiosce poszukuje trującego amuletu. Powiedział, że ma go Zbieracz o imieniu Gris Sęp. Odszukaj Grisa, znajdź urok i przynieś go Kwintowi.
  • Trujący amulet znajduje się w Zakopanej Wiosce [4]

Przynieś Farodowi kulę z brązu

  • W Zakopanej Wiosce spotkałem Faroda, a ten powiedział mi, że nie poskąpi mi śpiewki na żaden temat … jeżeli tylko wykonam dla niego niewielkie zadanie. Farod poprosił mi, abym udał się do katakumb pod Zakopaną Wioską i przyniósł stamtąd dla niego kulę z brązu. Według Faroda przedmiot ten znajduje się w najgłębszej części katakumb, gdzie przejścia kryją się pod wodą. Wejście do pierwszej części katakumb, znajduje się w południowo-wschodniej części wioski, niedaleko bramy. Farod poradził mi, aby powiedział o moim zadaniu strażnikom, a oni wówczas bez szemrania otworzą przede mną bramę i wpuszczą mnie do środka.
  • Kulę z Brązu znajdziemy w Zatopionych Ziemiach

Odszukaj miejsce, gdzie Anna znalazła twoje ciało

  • Kiedy przyniosłem kulę z brązu staremu jąkale, on długo rozwodził się nad tym, jak wiele to wiadomo mu na mój temat. Niestety trudno mi było dostrzec w tej paplaninie cokolwiek wartościowego. Powiedział mi, że to jego 'córka’ odnalazła moje ciało i wskazał mi miejsce, gdzie zostało ono znalezione. Chyba prawdopodobnie będę musiał się tam wybrać i sprawdzić, czy nie ma tam dla mnie jakichś wskazówek. Najprawdopodobniej moje ciało znaleziono w alei w części Ula niedaleko gospody 'Pod Gorejącym Człekiem’. Jedyną, ale poważną przeszkodą na drodze do tego miejsca, jest kamienica zamieszkała przez śmiertelnie niebezpiecznych Chaosytów.
  • Anna poprowadzi nas do Alei Uporczywych Westchnień (koniecznie jest przekroczenie Kamienicy Zbójców)

Katakumby Łkających Kamieni

Zabij wargulce, żeby a ich sprawą trup Chada nie przeistoczył się w następnego wargulca

  • Trup Zbieracza o imieniu Chad poprosił mnie, abym uśmiercił kilka wargulców, zanim on sam nie przeistoczy się w jedną z tych upadłych istot.
  • Wargulce pojawią się w Katakumbach Ziem Umarłych [8]

Odszukaj Karafkę Niekończącej się Wody

  • Kamienna twarz o imieniu Glif, znajdująca się katakumbach Łkających Kamieni, poprosiła mnie, abym dostarczył jej karafkę wypełnioną świeżą wodą, i w ten sposób uwolnił ją od klątwy.
  • Karafka spoczywa w Zatopionych Ziemiach

Labirynty Myśli

Poznaj, z polecenia Wielojedności, słabe strony Milczącego Króla

  • Zbiorowa jaźń czaszkoszczurów, Wielojedność, poprosiła mnie, abym ustalił słabe i mocne strony Milczącego Króla. Wiąże się to z planowaną inwazją szczurów na Ziemie Umarłych i eksterminacją wszystkich umarlaków.
  • Słabe strony Milczącego Króla ustalimy po poznaniu jego tajemnicy w Ziemiach Umarłych, opis zadania znajduje się również w sekcji Labiryntów Myśli [6]

Ziemie Umarłych

Znajdź i zabij wszystkie czaszkoszczury w Ziemiach Umarłych

  • Hargrimm powiedział mi, abym rozglądał się wśród Ziem Umarłych i zabijał każdego czaszkoszczura jakiego napotkam.
  • Czaszkoszczury znajdziemy w Ziemiach Umarłych [3]

Znajdź imię dla Bezimiennej Zombicy

  • Zombica poprosiła, bym odnalazł jej imię. Powiedziała, że powinno być napisane na jej grobowcu. Ma on się znajdować obok przybitej do ziemi 'kolczastej skrzyni’ w katakumbach Zatopionych Ziem, na południowy zachód od Ziem Umarłych gdzie ją spotkałem.
  • Opis zadania znajduje się w sekcji Ziemi Umarłych [5]

Daj Hargrimmowi powód do usunięcia Soego z Ziem Umarłych

  • Spytałem Hargrimma, co takiego powinienem uczynić, aby mnie uwolnił. Hargrimm powiedział mi wówczas, że chce, abym znalazł sposób na usunięcie z Ziem Umarłych Soego, a jeżeli to uczynię, porozmawia na temat mojego uwolnienia z Milczącym Królem.
  • Ziemie Umarłych [1]

Kamienica Zbójców

Znajdź klucz i wymknij się z Kamienicy

  • W Kamienicy Zbójców natknąłem się na dziewczynę o imieniu Sybilla. Najwyraźniej została uwięziona wewnątrz budynku przez gang Kaosytów. Mają teraz swego rodzaju zgromadzenie w pomieszczeniu, gdzie znajduje się wyjście do Alei Uporczywych Westchnień. Sybilla powiedziała mi, że są jeszcze drugie drzwi do tego pokoju, dzięki czemu będzie można się prześlizgnąć obok zbirów unikając walki. Zgodziłem się odnaleźć klucz do tych drzwi. Najprawdopodobniej znajduje się on w posiadaniu jednego z bandytów, na wyższych piętrach Kamienicy.
  • Opis ucieczki znajdziesz w sekcji Kamienicy Zbójców

Aleja Uporczywych Westchnień

Pozbądź się dabusa urzędującego w Alei Uporczywych Westchnień

  • Dowiedziałem, że Aleja Uporczywych Westchnień nie jest w żadnym wypadku nawiedzona. Jest po prostu żywą istotą. Aleja przemówiła do mnie iż, o ile zrozumiałem ją dobrze, jest ciężarna i chce, abym pomógł jej przy porodzie. Najprawdopodobniej dabus zajmuje się pracami, które mają na celu powstrzymanie procesu podziału Alei. Obiecałem Alei, że pozbędę się tego dabusa. W zamian za to, Aleja obiecała mi otworzyć drogę do Niższej Dzielnicy.
  • Sposób na pozbycie się dabusa został opisany w Alei Uporczywych Westchnień

Zlikwiduj wszystkie rezultaty prac naprawczych dabusa w Alei

  • Chociaż udało mi się pozbyć dabusa, to, aby Aleja mogła się rozdzielić, trzeba jeszcze usunąć rezultat jego prac remontowych. Podjąłem się tego i muszę teraz to w jakiś sposób załatwić. Wydaje mi się, że Aleja jest o krok od porodu i przez to jest zbyt słaba, aby własnym sumptem pozbyć się tych zabezpieczeń.
  • Lokacje zaznaczone zostały w Alei Uporczywych Westchnień

Niższa Dzielnica

Odnajdź dokumenty pożyczkowe Tristy

  • Trista ma zostać sprzedana w niewolę, ponieważ nie może udowodnić, że uregulowała dług z Byronem Szpicerem. Zgodziłem się odnaleźć jej dokumenty pożyczkowe, aby ją uwolnić.
  • Opis zadania znajdziesz w Niższej Dzielnicy [8]

Zdobądź dowód na to, że Byron Szpicer jest przestępcą

  • Lenny złodziej ma dowód na to, że Byron Szpicer jest przestępcą. Schował go w magazynie. Muszę tam pójść, żeby go zdobyć.
  • Opis zadania znajdziesz w Niższej Dzielnicy [8]

Zabij abiszai Grosuka dla Sebastiona

  • Mag Sebastion chce, żebym zabił abiszai o imieniu Grosuk. Jeśli to zrobię pomoże mi coś zrobić z moimi bliznami.
  • Grosuka znajdziemy w Niższej Dzielnicy [12]

Karina potrzebuje przyjaciela

  • Spotkałem młodą, rozmowną kobietę o imieniu Karina. Powiedziała mi, że ludzie jej unikają i czuje się samotna. Może mogę jej pomóc.
  • Korvus [4] w Niższej Dzielnicy będzie zainteresowany Kariną

Uwolnij Dimitriego od bycia zombie

  • Zombie o imieniu Dimtri chce zostać uwolniony ze swego stanu, aby mógł spocząć w spokoju. Muszę odnaleźć jego stwórcę, Sebastiona, i poprosić go, by to zrobił.
  • Dimitriemu pomoże Sebastion [2] w Niższej Dzielnicy

Zabierz poduszkę do trumny z magazynu

  • Muszę zabrać poduszkę do trumny z magazynu. Mogą tam się pojawić jakieś problemy, z którymi trzeba się będzie najpierw uporać.
  • Poduszkę odbierzemy w magazynie [9] od Skarbca Dziewiątego Świata

Zabierz plany grobowca z magazynu

  • Muszę zabrać plany grobowca z magazynu. Mogą tam się pojawić jakieś problemy, z którymi będę musiał najpierw się uporać.
  • Plany odbierzemy w magazynie [9] od Skarbca Dziewiątego Świata

Ostrzeż githzerai o najeździe githyanki na ich fortecę

  • Usłyszałem, że githyanki planują atak na następną fortecę githzerai – Vristigor.
  • Zadanie opisane zostało w sekcji Niższej Dzielnicy [15]

Weź ulotkę od Penna Szydercy w Drukarni i daj ją do wydruku

  • Giltspur licytator poprosił mnie, bym w zamian za pięćdziesiąt monet dostarczył notatkę drukarzowi, Pennowi Szydercy.
  • Niższa Dzielnica [4]

Zanieś wiadomość do Kuźni dla Keldora z Durian

  • Licytator Gitlspur poprosił mnie, abym doręczył wiadomość dla Keldora z Durian, przebywającemu w Wielkiej Kuźni. Mam za to dostać sto miedziaków.
  • Niższa Dzielnica [4]

Zanieś ulotkę do Barkisa w gospodzie „Pod Gorejącym Człekiem”

  • Gdy już dostarczyłem wiadomość Keldorowi, licytator Giltspur poprosił mnie o zaniesienie ulotki Barkisowi do gospody Pod Gorejącym Człekiem. W zamian dostanę dwieście monet.
  • Niższa Dzielnica [4]

Wydostań czaszkę z zamkniętego grobowca

  • Lotar, mistrz Kości Nocy, zażądał, abym zdobył dla niego czaszkę z zamkniętego grobowca, który znajduje się poza Zatopionymi Ziemiami.
  • Lotar szuka naszego grobowca – jeśli tam już byliśmy, możemy zdradzić mu jego tajemnicę

Odszukaj czaszkę o wielkiej wartości

  • Lotar zasugerował mi, że jeżeli chcę, aby odpowiedział na moje pytania, muszę mu zapłacić. A jako zapłaty pragnie czaszki o wielkiej wartości.
  • Listę potencjalnych czaszek, które zaakceptuje znajdziesz w sekcji Kości Nocy

Zabij funkcjonariusza Vortena

  • Leena powiedziała mi, że muszę dowieść swej lojalności względem Anarchistów zabijając funkcjonariusza Harmonium Vortena.
  • Vorten jest w pobliżu wejścia do Niższej Dzielnicy

Przynieś przesyłkę do Wielkiej Kuźni

  • Jestem w posiadaniu przesyłki, która pozwoli mi na wstęp do Wielkiej Kuźni.
  • Przesyłka uprawnia nas do wejścia do Wielkiej Kuźni w Niższej Dzielnicy [7]

Odszukaj nocną wiedźmę Ravelę Saradną

  • Lotar poradził mi, abym w kolejnym etapie mojej podróży udał się do Miejskiego Gmachu Rozrywki, gdzie znajdę kogoś, kto będzie mógł powiedzieć mi coś więcej o Raveli Szaradnej, która, w opinii Lotara, jest złodziejką mojej śmiertelności.
  • Opis odnalezienia wiedźmy znajdziesz w sekcji Labirynt Raveli

Wielka Kuźnia

Przystąpienie do Bogowców

  • Przystąp do Bogowców
  • Wykuj Przedmiot
  • Rozwiąż zagadkę morderstwa kowala Avildona
  • Przeszkodź Sandozowi w próbie samobójstwa

Opis przystąpienia zawarty jest w sekcji Wielka Kuźnia [8]

Wstąp do Anarchistów

  • Z polecenia Bedai-Lin dopuść się sabotażu na machinie Bogowców
  • Zabij Sandoza, faktotuma Bogowców
  • Przemyć Bedai-Lin z Kuźni

Opis przystąpienia zawarty jest w sekcji Wielka Kuźnia [9]

Kreator Snów Xeno Xandera

  • Pomóż w ukończeniu Kreatora Snów w Wielkiej Kuźni
  • Przynieś fiolkę ze skórą i krwią
  • Przynieś klatkę dla ptaków przystrojoną żyletkami
  • Przynieś Xanderowi trumienną poduszkę
  • Zdobądź klucz

Opis ukończenia Kreatora Snów znajdziesz w sekcji Wielka Kuźnia [10]

Dzielnica Urzędnicza

Odszukaj Nemelle dla Aelwiny

  • Zgodziłem się pomóc kobiecie o imieniu Aelwina w odszukaniu jej przyjaciółki, Nemelle. Mam nadzieję, że znajdę ją gdzieś w Dzielnicy Urzędników.
  • Dzielnica Urzędnicza [3]

Znajdź Alewinę dla Nemelle

  • Zgodziłem się pomóc kobiecie o imieniu Nemelle w odszukaniu jej przyjaciółki, Aelwiny. Mam nadzieję, że znajdę ją gdzieś w Dzielnicy Urzędniczej.
  • Dzielnica Urzędnicza [8]

Weź od Gonkalfa szaty Malmanera

  • Obiecałem, że przyniosę człowiekowi o imieniu Malmaner jego szaty Grabarza od krawca z Dzielnicy Urzędniczej, Gonkalfa.
  • Dzielnica Urzędnicza [1]

Znajdź drugie szaty dla Malmanera

Rozdziel Pestle’a i Kilnna

  • Spotkałem… jakby to powiedzieć, człowieka, który faktycznie był mieszaniną dwóch różnych ludzi. Powiedziałem mu (czy może raczej im?), że wrócę do nich, kiedy znajdę sposób na to, żeby ich rozdzielić.
  • Dzielnica Urzędnicza [10]

Znajdź sposób na wymazanie pamięci Wesołka

  • Człowiek o imieniu Wesołek poprosił mnie, abym znalazł sposób na usunięcie jego wspomnień. Ironia losu potrafi być doprawdy zadziwiająca – on chce się pozbyć swoich wspomnień, a ja się za moimi uganiam. Tak czy siak, Wesołek napomknął, że do oczyszczenia pamięci z niepożądanych wspomnień świetnie nadaje się woda z Rzeki Styks. Nie mam zielonego pojęcia, gdzie szukać wody zaczerpniętej z tej rzeki.
  • Miejski Gmach Rozrywki [6]

Uzyskaj dla Iannisa pozwolenie na skorzystanie z kamienia doznań Deionarry

  • Powiedziałem Iannisowi, że mogę popytać w Gmachu Rozrywki i zobaczyć czy uda mi się go tam wprowadzić, by mógł zobaczyć kamień doznań swojej córki. Nie wiem co zdołam zrobić, ale spróbuję.
  • Pozwolenie uzyskamy od Drzazgi w Miejskim Gmachu Rozrywki [1]

Odeprzyj argumentację Qui-Saia, który utrzymuje że wykształcenie złodziejskie jest warte więcej niż wykształcenie wojownika

  • Qui-Sai nie zgodził się wyszkolić mnie na wojownika, a za to roztoczył przede mną korzyści wykształcenia złodziejskiego. Poradził mi, abym pobrał nauki złodziejskie u wychowawcy złodziei w Miejskim Gmachu Rozrywki, albo też, jeżeli nie chcę zostać łotrzykiem, abym porozmawiał z wychowawcą złodziei i znalazł godny kontrargument w dyskusji z Qui-Sai na temat wyższości złodzieja nad wojownikiem.
  • Argumentacje odeprzemy po rozmowie z Elim Hawelokiem w Dzielnicy Urzędniczej [11]

Odeprzyj argumentację Qui-Saia, który utrzymuje że profesja czarodzieja przewyższa profesję wojownika

  • Qui-Sai nie zgodził się wyszkolić mnie na wojownika, a za to roztoczył przede mną korzyści wykształcenia magicznego, tak jak przedtem rozwodził się nad zaletami stanu złodziejskiego. Poradził mi, abym udał się po nauki czarodziejskie do wychowawcy magów w Miejskim Gmachu Rozrywki, albo też, jeżeli nie chcę zostać czarodziejem, abym porozmawiał z wychowawcą magów i znalazł godny kontrargument w dyskusji z Qui-Sai na temat wyższości czarodzieja nad wojownikiem.
  • Argumentacje odeprzemy po rozmowie z Panią Thorncombe w Publicznym Sensorium [2]

Opanuj język łamigłówki dwunastościanu

  • Udało mi się otworzyć znaleziony przeze mnie zamknięty dwunastościan i teraz widzę, że w środku znajduje się coś w rodzaju dziennika albo księgi. Osobliwy język, w którym zapisano treść tej księgi, jest mi całkiem nieznany, ale może będę mógł liczyć na pomoc jakiegoś mędrca albo lingwisty z Miejskiego Gmachu Rozrywki.
  • Opis zadania zawarty został w sekcji Finama Lingwisty z Dzielnicy Urzędniczej

Odszukaj dziennik badawczy Finama i przynieś mu go

  • Podjąłem się odszukania dziennika badawczego Finama Lingwisty i zwrócenia go jego właścicielowi… W zamian za to spodziewam się, że Finam odstąpi mi notatki swojego ojca dotyczące języka zapisanego w dwunastościanie. Zdaje się, że Finam zostawił swój dziennik gdzieś w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych.
  • Dziennik znajduje się w Przybytku

Zanieś głowę Mertwyna do jego ciała

  • Zgodziłem się zanieść głowę Mertyna do jego ciała w Gmachu Rozrywki.
  • Mertwyn znajduje się w Miejskim Gmachu Rozrywki

Odszukaj klucz do portalu prowadzącego do labiryntu Raveli

  • Mag imieniem Quell powiedział mi, że dziwnym trafem, klucz do portalu prowadzącego do labiryntu Raveli to część jej samej.
  • Wszystkie informacje są zawarte na stronie Labiryntu Raveli

Przybytek Zaspokajania Żądz Intelektualnych

Porozmawiaj z dziesięcioma uczennicami Przybytku

  • Nie-Sława powiedziała, że przyłączy się do mojej drużyny, jeżeli porozmawiam z dziesięcioma uczennicami w Przybytku, a potem powrócę i podzielę się z nią uwagami o moich rozmówczyniach.
  • Zwróć Dolorze „klucze do jej serca”
  • Pomóż Ecco odzyskać mowę
  • Udowodnij Kesai-Serris, że jest córką Raveli
  • Dodaj nieco pikanterii miłosnym przygodom Julii
  • Odszukaj osobisty zapach Vivian i przynieś go jej
  • Odszukaj karmazynowy welon i przynieś go Marissie

Wszystkie zadania dla uczennic znajdziesz w sekcji Przybytek Zaspokajania Żądz Intelektualnych

Labirynt Raveli

Znajdź anioła, o którym mówiła Ravela

  • Ravela twierdzi, że wykradła moją śmiertelność, ale OCZYWIŚCIE nie ma pojęcia gdzie się ona teraz podziewa. Powiedziała mi jednak, że jest pewien anioł, „deva”, który może wiedzieć co się z nią stało. Ravela dodała, że muszę jedynie wyjść z jej labiryntu, a zostanę przeniesiony do więzienia, gdzie jest trzymany.
  • Devę znajdziemy w więzieniu Klątwy

Klątwa

Skompletuj klucz

  • Właściciel zajazdu, Plugawy Bars powiedział mi, że będę mógł trafić do devy, jeżeli skompletuję pięć części klucza niezbędnego do otwarcia drzwi. Na początku skierował mnie do człowieka o imieniu Marquez.
  • Gospoda „Brama Zdrajców” [1]

Ocal córkę Barsa

Rozstrzygnij kłótnię rodzinną

  • Jestem rozjemcą w kłótni pomiędzy dwoma braćmi Malako: Kruszypięściem i Kesterem. Spór dotyczy podziału majątku.
  • Gospoda „Brama Zdrajców” [3]

Obroń dozorcę Śmietniska

  • Nabat w karczmie 'Brama Zdrajców’ powiedział mi, co muszę zrobić, by zdobyć trzecią część klucza: przy bramie prowadzącej do Krain Zewnętrznych stoi stróż, o którym chodzą plotki, że jest bogatym człekiem… i plotki mówią, że niedługo coś go za to spotka.
  • Gospoda „Brama Zdrajców” [4]

Weź udział w dyspucie urzędników

  • Aby zdobyć część Klucza, o której powiedział mi Dallan, muszę porozmawiać z urzędnikiem githyanki o nazwisku An’izjusz. Można go spotkać w pobliżu bramy do Tartaru, w centrum miasta.
  • Gospoda „Brama Zdrajców” [5]

Uwolnij biesa Dony Kiszał

  • Aby otrzymać piątą część Klucza, muszę odszukać w tym mieście spichlerz ze zbożem, wygrzebać w jego wnętrzu pentagram, użyć zwoju przy pentagramie i uwolnić biesa Agril-Szanaka. Kiedy to uczynię, mogę już wracać do Dony Kiszał po piątą część Klucza.
  • Gospoda „Brama Zdrajców” [6]

Zabij Karla Parfidora

  • Roberta Parfidor, poprosiła mnie, abym zgładził jej męża, Karla. Chociaż czynu tego nie mogę popełnić osobiście, zgodziłem się wynająć kogoś do tego zadania. Podejrzewam, że ladacznica o imieniu Kiri, podejmie się tego bez większego wahania.
  • Zewnętrzna Klątwa [6]

Znajdź Rozdwojonego-Języka

  • Mogę opuścić Klątwę i odnaleźć Fhjulla. Jeżeli wezmę ogniwo skruszonych łańcuchów Triasa i odnajdę portal, położony gdzieś na północy…
  • Fhjull rezyduje w Zewnętrzu

Baator

Powróć do Klątwy i porozmawiaj z Triasem

  • Słup Czaszek poinformował mnie, że Trias, którego nazwał wyraźnie 'Triasem Zdrajcą’, będzie wiedział, gdzie znajduje się portal do Fortecy Żalu.
  • Triasa znajdziemy na szczycie budynku Administracji

Grimuar Szkodliwych Myśli

Obejrzyj Księgę Zarazy

  • Przy ciele Mantuoka znalazłem osobliwą księgę. Potrafi mówić!
  • Użyj księgi, którą znajdziesz w zwłokach Mantouka

Sprzedaj towarzysza przygód w niewolę

  • Księga zaproponowała mi kolejny czar, w zamian za sprzedanie w niewolę jednego z moich towarzyszy. Jeśli chcę poznać moc zaklęcia, mam znaleźć Vriszikę, Importera. Zgodziłem się na to.
  • Towarzysza możemy sprzedać Vriszice [7]

Zabij towarzysza przygód, aby zdobyć dodatkową moc

  • Księga zaoferowała jeszcze więcej mocy w zamian za zabicie jednego z moich towarzyszy. To bardzo kuszące…
  • Zabicie towarzysza (niezależnie od lokacji) ukończy to zadanie.