Katakumby Łkających Kamieni

Najbardziej niebezpiecznym zakątkiem Placu Szmaciarzy są jego podziemia. Głęboko za wysypiskiem i Zakopaną Wioską, w Katakumbach Łkających Kamieni toczy się bój między Milczącym Królem a szczurzą Wielojednością.

[1] Burt
[4] Krypta Rozczłonkowanych
[3] Zdruzgotana Krypta
[2] Krypta Uścisków
[5] Mozaikowa Krypta
[6] Glif
[7] Chad
[8] Wargulce
[9] Katakumby Ziem Umarłych
[10] Labirynty Myśli
[11] Łzy Smutku
[12] Krypta

[1] Kiedy już nauczysz się Gadaj-Kości-Opowieści, Bezimienny będzie mógł porozumieć się z leżącymi tu zwłokami Burta.

[2] W Krypcie Uścisków zostaniemy napadnięci przez trzy ghule (2040 PD). Wewnątrz znajdującego się tu sarkofagu znajdziesz zwłoki Grisa. Rozmowa z nim również wymaga pojęcia umiejętności Gadaj-Kości-Opowieści. Gris powie nam o lokalizacji Amuletu Kwinta (który znajduje się w Zakopanej Wiosce) i o tajemnej komnacie znajdującej się w Ziemiach Umarłych.

[3] Wewnątrz Zdruzgotanej Krypty zawalczymy z liczną grupą wargulców. Znajdziemy tu też naręczne sztylety Moorin.

[4] Krypta Rozczłonkowanych wyścielona jest pułapkami. Znajdziemy tutaj (schodząc przez właz w podłodze) zwłoki trzymające odciętą rękę, należącą do poprzedniej inkarnacji Bezimiennego. Kiedy wrócimy do Sigil, wato pokazać ją Upadłemu – w ten sposób poznamy nowe tatuaże. Jest tu także Lowden (jego zwłoki, ściślej rzecz ujmując), z którym możemy porozmawiać, jeśli pojęliśmy umiejętność Gadaj-Kości-Opowieści.

[5] Mozaikowa Krypta to imponująco prezentująca się lokacja, w której znajdziemy Zaklęty Młot.

[6] Kamienna twarz wystająca ze ściany to Glif, z którym możemy pomówić na kilka interesujących tematów. Glif został przeklęty, a jedyny przedmiot, który jest w stanie przerwać klątwę, to Karafka Niekończącej się Wody. Znajdziemy ją w Zatopionych Ziemiach. Za przyniesienie artefaktu zyskamy 5000 PD, Glif zdradzi nam również, że przebywająca w Dzielnicy Urzędniczej Nemelle zna słowo aktywujące Karafkę (niezbędne do przebudzenia Ignusa).

[7] Zwłoki Chada, z którymi porozmawiamy, jeśli pojęliśmy Gadaj-Kości-Opowieści. Truposz powie nam, gdzie znaleźć Karafkę Niekończącej się Wody, jeśli pomożemy mu z wargulcami [8].

[8] Po przyjęciu zlecenia od Chada pojawi się kilka wargulców. Jeśli je pokonamy i wrócimy do Chada, otrzymamy 3750 PD.

[9] Przejście do Katakumb Ziem Umarłych.

[10] Przejście do Labiryntów Myśli.

[11] Znajdziemy tutaj Łzy Smutku: „W butelce tej znajdują się łzy smutku, które uronili krewni zabitego w boju. Cały ból i całe cierpienie po bezsensownej śmierci w bitwie potrafiły zmieścić się we wnętrzu tej niepozornej butelki. Jeżeli rzucić tą buteleczką we wroga, cierpienia te wyzwolą się i ogarną go bez reszty”. Przedmiot pozwala nam przyzwać czar „Łzy Elizjum”.

[12] Niewielka krypta, w której znajdziesz m.in. parę bandaży i płyn do balsamowania.