Frakcje
Frakcje to organizacje zbudowane wokół konkretnego nurtu filozoficznego. Są swoistym odpowiednikiem gildii, do których dostęp uzyskamy, udowadniając naszą lojalność i zaangażowanie.
Jak dołączyć do frakcji?
W Planescape: Torment możemy dołączyć do 5 spośród 15 frakcji opisanych w settingu Planescape. W niniejszym dziale zajmiemy się tymi właśnie frakcjami. Jeśli chcesz poznać je wszystkie, zachęcamy do zapoznania się z artykułem Filozofia Planescape’a.
Grabarze (Martwi)
Wszyscy jesteśmy martwi. Niektórzy bardziej niż pozostali. Studiujemy zatem nasz obecny stan z pokorą, wyzbywając się pasji, i zmierzamy ku czystości Prawdziwej Śmierci.
Dołączyć do frakcji Grabarzy możemy za sprawą Emorika. Bohater przebywa wraz ze swoją świtą w Gospodzie Proch do Prochu.
Chaosyci (Kaosyci)
Chaos jest prawdziwy, porządek to ułuda. Przyjmując przypadkowość Wieloświata, uczymy się jego sekretów.
Do frakcji Chaosytów dołączymy za sprawą Jazgoczącego Dzikusa. Spotkamy go w pobliżu Gospody Pod Gorejącym Człekiem, w Ulu południowo-wschodnim.
Bogowcy (Wyznawcy Źródła)
Każde życie pochodzi z tego samego boskiego Źródła. Przychodzi i odchodzi w formie, w jakiej kosmos poddaje je próbom.
Zrekrutować do Bogowców może nas Keldor, jeden z przywódców Wyznawców Źródła. Spotkamy go w Wielkiej Kuźni.
Anarchiści (Liga Rewolucyjna)
Status quo został zbudowany na chciwości i kłamstwach. Zniszczmy frakcje. Zburzmy je i odbudujmy od nowa. To jedyny sposób na poznanie prawdy.
Przed przystąpieniem do Anarchistów musimy wypełnić wszystkie zadania dla Keldora. Wówczas Bedai-Lin (która jest w rzeczywistości Anarchistką) będzie miała dla nas kilka nowych, następujących po sobie zleceń.
Stronnictwo Doznań (Czuciowcy)
By poznać Wieloświat, musisz go w pełni doświadczyć. Zmysły kierują nas ku prawdzie, bowiem Wieloświat jest tylko tym, co można wyczuć.
W szeregi Czuciowców wstąpimy za sprawą Drzazgi. Bohater spędza czas w Miejskim Gmachu Rozrywki.