Porady ogólne
Niniejsza lista porad opisuje pewne części mechaniki i rozgrywki, których znajomość może być przydatna zarówno na początku, jak i w trakcie przygody.
- Bezimienny jest nieśmiertelny – śmierć bohatera nie jest ostateczna, chyba że dotyczy to konkretnych wydarzeń. Nie otrzymujesz żadnych kar ani ujemnych modyfikatorów.
- Mądrość jest najważniejszym atrybutem bohatera. Zwiększa ilość zdobywanego doświadczenia (dzięki czemu bohater częściej awansuje) oraz ma wpływ na kształtowanie się wielu drzew dialogowych (i ich powodzenie).
- Począwszy od 13 punktów mądrości, do poziomu 25 zyskujemy bonus do doświadczenia o wartości 2-3%.
- Dla przykładu, 13 punktów mądrości zwiększa nasze doświadczenie o 2%, 14 o 5%, 15 o 8%, 16 o 10% itd.
- Na poziomie 25 (maksymalny) doświadczenie zwiększa się o 35%.
- Wiele potężnych przedmiotów i artefaktów dostępnych jest wyłącznie pod określonymi warunkami. Np. niektóre z elementów uzbrojenia dostępne są tylko wówczas, gdy postać ma charakter praworządny dobry lub zły.
- W trakcie gry nie zostaniemy poinformowani, czy decyzja bohatera skierowała nas na złą czy na dobrą ścieżkę charakteru. Warto więc przyjąć, że postać o charakterze dobrym nie kłamie, nie łamie danych obietnic i nie zabija niewinnych. Postacie złe natomiast wręcz przeciwnie: są bezczelne, wulgarne, gotowe poświęcić swoich towarzyszy w imię władzy.
- Większość przedmiotów można sprzedać lub wyrzucić – warto jednak trzymać w ekwipunku nawet pozornie niepotrzebne przedmioty, np. pojedynczą stertę rupieci, kulę z brązu, klucze.
- U Upadłego możesz zakupić tatuaże, których różnorodność zwiększa się w trakcie przygody. Dabus przelewa na twoje ciało wspomnienia przeszłych przygód lub towarzyszy, warto więc raz na jakiś czas zajrzeć do jego salonu.
Tatuaż doznania | Ten tatuaż wyostrza zmysły postaci. Efektem ubocznym jego działania jest fakt, że nosząca go osoba może zadawać ciosy w szczególnie wrażliwe miejsca, zadając przeciwnikom więcej obrażeń. Niestety tatuaż wzmacnia też doznania bólu, tak więc jego posiadacz również otrzymuje więcej obrażeń. +1 do obrażeń od wszystkich ataków +5% do obrażeń od wszystkich fizycznych ataków TraK0: +1 | Czuciowiec | Przyłączenie się do Czuciowców |
- Tutaj znajdziesz listę wszystkich tatuaży wraz z opisem i wymaganym warunkiem pozyskania.
- Doświadczenie zdobywane w grze jest rozdzielane pomiędzy wszystkich towarzyszy. Im większa liczba osób w drużynie, tym mniej doświadczenia na głowę.
- Staraj się często rozmawiać ze swoimi towarzyszami. Po każdym większym etapie przygody odblokowują się nowe opcje dialogowe.
- Bezimienny może nauczyć się wskrzeszania poległych od Deionarry – zjawy, którą spotkamy w Kostnicy. Jest to bardzo przydatna umiejętność, która pozwala nam przywracać do życia zmarłych towarzyszy.
- Czerstwa Mary przebywająca w Ziemiach Umarłych może nauczyć nas umiejętności Gadaj-Kości-Opowieści. Umożliwia ona dialog z istotami umarłymi.
- W trakcie przygody będziesz mógł przełączać się między klasami postaci: złodziejem, magiem i wojownikiem. Grę zaczniesz jako wojownik.
- W grze znajdziemy dwie interesujące opcjonalne lokacje, w których będziemy mogli przetestować swoje umiejętności bojowe: PodSigil oraz Labirynt Modronów. W tym pierwszym co jakiś czas pojawiać się będą coraz potężniejsi wrogowie, drugi natomiast możemy dowolnie resetować i ustawiać w nim różne poziomy trudności.
- Dwóch kompanów łatwo niechcący pominąć. W Labiryncie Modronów możemy znaleźć wyjątkowego sześciennego towarzysza – Nordoma, zaś w podziemiach Klątwy za portalem (bez drogi powrotu) czeka na nas Vhailor. Staraj się dokładnie badać wszystkie lokacje, zanim przejdziesz dalej.
- W grze istnieje mnóstwo lokacji, w których możemy trwale zwiększyć nasze atrybuty – listę znajdziesz tutaj.
- Przystąpienie do frakcji jest opcjonalne, ale ma swoje zalety. Grabarze (Emorik), Czuciowcy (Drzazga), Anarchiści (Konall) i Bogowcy (Keldor) udostępnią nam sklep z unikalnymi towarami.
- W grze znajdziemy wiele pozornie bezużytecznych przedmiotów, które mogą się w pewnym momencie przydać: rupiecie, zwykłe chusteczki, ogony czaszkoszczurów. Zamiast je wywalać, możesz wykorzystać dowolny kontener jako schowek – sam z reguły wybieram jeden z wolnych kontenerów w pobliżu targowiska południowo-zachodniego Ula, zostawiając w nim zużyte klucze i przedmioty bez dużej wartości.
- Przemieszczanie się między lokacjami będzie na początku trochę irytujące, ale z czasem, po odblokowaniu Niższej Dzielnicy, będziemy mogli podróżować po „mapie świata”.
- Kradzież to świetny sposób na szybkie pozyskanie niezbędnych amuletów leczniczych. Pamiętaj jednak, że kradnąc choćby oręż, żaden z handlarzy nie zechce go od ciebie odkupić.