Aloth

Aloth to 62–letni leśny elf mag z Cythwood. Szuka przywódcy – jako towarzysz darzy cię ogromnym szacunkiem, a w trudnych sytuacjach chętnie służy radą. Ma nieco obsesyjną osobowość.

Elfa spotkamy w Złoconej Dolinie, opodal Gospody pod Czarnym Ogarem. Bez przeszkód do nas dołączy.

Postać zaprojektowana została przez Carrie Patel. Głosu użyczył mu Matthew Mercer.

Historia Alotha

rozwiń spoiler

Aloth jako dziecko był bity przez swojego surowego ojca. Doprowadziło to do „przebudzenia” duszy, efektem czego jego osobowość została podzielona. W sporadycznych sytuacjach nad ciałem maga kontrolę przejmowała Iselmyra.

„Mój ojciec był bardzo surowy. Spodziewał się wiele po jedynaku i nie znosił porażek.” Smutek wypływa na jego twarz.

„Czasami bywał dość… szorstki. Zwłaszcza kiedy wypił. Iselmyra pojawiła się właśnie w takiej chwili. Szczerze mówiąc, nie pamiętam szczegółów. Wiem tylko, że odtąd był wobec mnie ostrożniejszy.”

Ojciec Alotha chciał, aby on sam został rycerzem-magiem w służbie earla. Ostatecznie jednak, elf odpowiedział na propozycję jednego ze swoich instruktorów, stając się członkiem Bractwa Ołowianego Klucza.

Jak to bywa w przypadku takich błędów, byłem młody i pozbawiony celu. Bractwo Ołowianego Klucza zapewniało poczucie przynależności, a w dodatku pracę z dala od earla mojego ojca.

[collapse]

Dwie strony – wewnętrzny konflikt

rozwiń spoiler

Aby rozpocząć to zadanie musimy wpierw zakończyć „Zawsze blisko królowej”, zadanie z wątku głównego, które zabierze nas do Katakumb Woediki.

W trakcie rozmowy Aloth wyjawi, że zamieszkuje w nim Przebudzona dusza – Iselmyra. Poprosi o pomoc w odnalezieniu znawcy, który zrozumie jego przypadłość. W Zatoce Buntu (Paprotny Brzeg) znajduje się instytucja zajmująca się badaniem przypadłości duszy. Spotkamy w niej Bellasegę, która posiada odpowiedzi na dręczące elfa pytania.

W zależności od decyzji dialogowych możemy zasugerować Alothowi, że Iselmyra potrafi być pomocna (w końcu przeciwstawiła się okrutnemu ojcu elfa). Alternatywnie postać gracza może poradzić magowi, by ten zachował ostrożność i nie pozwolił sobą kierować – nawet jeśli chce tego część jego duszy.

[collapse]

Zakończenie

rozwiń spoiler

Epilog elfiego maga może ułożyć się na jeden z trzech możliwych sposobów:

  • Kiedy w Słońcu w Cieniu opadł pył, Aloth spojrzał na szczątki Thaosa ix Arkannona, swojego dawnego mistrza. Zrozumiał, jakie błędy popełnił wielki mistrz i wiedział, że poradzi sobie lepiej. Tajemnica bogów pozostanie nieujawniona dla dobra i zdrowia psychicznego wszystkich ludów. Aloth założył resztki ceremonialnego stroju Thaosa i przygotował się do trudnego zadania, które na niego czekało.
  • Kiedy w Słońcu w Cieniu opadł pył, Aloth spojrzał na szczątki Thaosa ix Arkannona, swojego dawnego mistrza. Zrozumiał, jakie błędy popełnił wielki mistrz i czego potrzeba, by naprawić wyrządzone przez niego krzywdy.
  • Po tym, jak Widzący go odesłał, Aloth utracił wszelkie autorytety i sprzymierzeńców, jakich znał – rodzinę, ojczyznę, Bractwo Ołowianego Klucza i wreszcie Widzącego. Przez kilka dni wędrował samotnie przez wioski i osady. Jelenioborzanie podejrzliwie patrzyli na obdartego Aedyrczyka, ale zawsze odchodził, zanim ich uprzedzenia mogły doprowadzić do rękoczynów.
[collapse]