Droga do Fortecy Żalu

Kiedy pokonamy już Triasa Zdrajcę w Tartarze, otworzy się portal, który zabierze nas do Sigil. Do Miasta Drzwi zawitamy ponownie po dłuższej przerwie – będzie to okazja, by po raz ostatni spojrzeć na znajome twarze, zakończyć stare waśnie, uzupełnić zapasy i przygotować się do konfrontacji z naszą śmiertelnością.

Powrót do Sigil

  • W salonie tatuażu Upadłego pojawią się nowe tatuaże z przygód, które przeżyliśmy w Labiryncie Raveli, Zewnętrzu, Klątwie, Baator i Tartarze.
  • Stara Mebbet umiera w powolnej agonii, możemy porozmawiać z nią ostatni raz. Jeśli bohater ma przy sobie czarnokolce nasiono z Labiryntu Raveli, ulżymy jej przed śmiercią. Ostatkiem sił weźmie w dłonie głowę Bezimiennego i złoży na niej lekki pocałunek. Pożegnamy ją słowami: „Oby Sfery przyjęły cię łaskawie”. Inne wcielenia Raveli, Ei-Vene i Marta Szwaczka, nie będą już po naszym powrocie obecne w Sigil.
  • W PodSigil pojawią się potężniejsi przeciwnicy.
  • Warto porozmawiać z Pieścimetalem. Kiedy będziemy się z nim żegnać, zapyta nas o kostkę modronów. Jeśli oddamy mu przedmiot (czyn charakteru złego), otrzymamy Ostrze Entropii i 12 000 PD. Jeśli odmówimy (czyn charakteru dobrego), Pieścimetal wyrzuci nas z wieży oblężniczej, a portal do niej przestanie być aktywny.

Portal do Fortecy Żalu

Przed przystąpieniem do ostatecznej konfrontacji warto upewnić się, że Bezimienny posiada ze sobą kilka przedmiotów fabularnych:

  • Ostrze Nieśmiertelnego uzyskane od Pieścimetala (objaśnienie).
  • Obrączkę Deionarry uzyskaną przy pomocy zapisu u adwokata Iannisa (objaśnienie).
  • Kulę z Brązu podniesioną ze zwłok Faroda Glistokudłego. Jeśli nie zrobiliśmy tego wcześniej, przedmiot wciąż powinien spoczywać w jego zwłokach na Dworze Faroda w Zakopanej Wiosce.
  • Żeton negacji, który chroni przed istotami cienia. Podaruje nam go Kandrian, jeśli wypytamy go o Sfery Materii Negatywnej.

Powyższych przedmiotów nie musisz ze sobą posiadać, ale każdy z nich (wyłączając żeton) odblokuje nowe opcje dialogowe. Na koniec upewnij się, że posiadasz akcesoria lecznicze, a drużyna jest wypoczęta i gotowa na ostateczną konfrontację.

Następnie skierujmy się w stronę Kostnicy. Do środka wpuści nas Syf. Naszym celem jest dotarcie na drugie piętro, nieopodal miejsca, w którym po raz pierwszy spotkaliśmy Mortego. Cały ten czas droga do Wiekuistego była tak blisko.

Portal do Fortecy Żalu

Kiedy podejdziesz do miejsca wskazanego na powyższej mapie, otworzy się sekwencja dialogowa: „w łuku, przed którym stoisz, jest coś… coś bardzo znajomego. Lodowaty powiew spomiędzy kolumn mrozi krew w żyłach, jakby ten łuk graniczył z jakąś inną, zimniejszą przestrzenią. Nie wiadomo dlaczego, ale jednak wiesz, że to właśnie jest portal do Fortecy Żalu… Teraz wystarczy go tylko otworzyć”.

Bezimienny zerwie teraz kawałek skóry ze swojego przedramienia i za pomocą krwi spisze na nim swój żal. Niezależnie od wyboru otworzy się przed nim portal. Pamiętaj, że to droga w jedną stronę.

  • Zanim przekroczysz próg portalu, dowiesz się (o ile posiadasz ich w drużynie), że Morte i Dak’kon już tam byli. Morte wyjawi ci, że w Fortecy Żalu wszyscy zostaną rozdzieleni i każdy, w tym też Bezimienny, będzie musiał radzić sobie sam.
  • Pamiętaj więc, żeby wszystkie przedmioty fabularne: obrączkę Deionarry, żeton negacji, Ostrze Nieśmiertelnego i Kulę z Brązu trzymać w ekwipunku Bezimiennego.

Wejdź w portal do Sfery Materii Negatywnej, więzienia Istoty Wiekuistej.

Forteca Żalu