Barbarzyńca
Osiłki. Szaleńcy. Berserkerzy. Chociaż mieszkańcy miast często używają terminu „barbarzyńca” z negatywnym nastawieniem, ci wojownicy dziczy traktowani są z szacunkiem przez swoje społeczności za brutalność i straszliwy wygląd na polu bitwy. Barbarzyńcy pełnią wyjątkową, nieomal religijną rolę w niektórych kulturach, ale w wielu miejscach niezdyscyplinowany, nieustraszony styl barbarzyńcy to po prostu sposób postępowania wojowników.
Opis
Barbarzyńcy to brutalni wojownicy, walczący z czystą, zwierzęcą agresją, którzy nie stosują subtelnych manewrów czy wyćwiczonej taktyki. Ich głównym zadaniem w walce jest radzenie sobie z dużą liczbą wrogów, najlepiej poprzez błyskawiczne zabicie ich szybką serią cięć.
Barbarzyńcy stanowią dziki, niekonwencjonalny odpowiednik wojowników.
Można ich łatwo odróżnić po lekkomyślności, dzikości i skłonności do agresji. Nie mając celności i silnego Odbicia, barbarzyńca nadrabia braki w dyscyplinie szybkością, odwagą i umiejętnościami wspomagającymi walkę z grupami wrogów. Barbarzyńcy stanowią poważne zagrożenie na polu bitwy, ale mogą być narażeni na zmęczenie, jeśli nie uważają na siebie.
Barbarzyńcy pochodzą z wielu, nawet bardzo oddalonych kultur z całego świata. We Wschodnich Rubieżach barbarzyńcy najczęściej pochodzą z Eir Glanfath, choć niektórych można znaleźć w wiejskich społeczeństwach Jelenioborza albo przypływających z innych krajów do miast portowych takich jak Zatoka Buntu czy Nowe Heomar. Barbarzyńcy często pełnią rolę szturmowców do walki z piechotą albo żeby zwyczajnie odstraszyć co bardziej bojaźliwych. Kiedy ostatecznie skrzepło królestwo Jelenioborza, zatrudnienie zagranicznych barbarzyńców znacznie spadło, ale nadal tworzą oni trzon sił Glanfatan, przeznaczonych do walki w pierwszej linii. W umiejętnościach barbarzyńcy skupiają się na Atletyce i w mniejszym stopniu na Przetrwaniu.
Początkowe statystyki
- Wytrzymałość – 48 + 16/poziom (Bardzo wysoka)
- Punkty zdrowia – 6xWytrzymałość (Bardzo wysoka)
- Celność – 25 + 3/poziom (Średnia)
- Odbicie – 15 (Niskie)
- Premie do umiejętności – Atletyka + 2, Przetrwanie +1
Zdolności początkowe
- Masakra – kiedy barbarzyńca zadaje cios w walce wręcz, wykonuje jednocześnie słabsze ataki na wszystkich przeciwników, znajdujących się w małej odległości wokół celu.
Rola w drużynie
- Główne: Kontrola
- Poboczne: Zadawanie obrażeń
- Dodatkowe: Obrona
- Barbarzyńcy to najdziksi wojownicy tego świata, którzy stawiają czystą agresję ponad subtelne manewry i zdyscyplinowanie.
Taktyka
Schemat obszarowego barbarzyńcy
- Zalety: Wysoka szybkość ataku, Umiarkowane zaklęcia obszarowe, Świetna celność, Wysoka Wytrzymałość/Zdrowie, Mała potrzeba zarządzania
- Wady: Niskie odbicie, Mało opcji taktycznych
Strategia
Obszarowy barbarzyńca skupia się na błyskawicznym atakowaniu przeciwników, aby włączać Masakrę i zadawać ciosy przeciwnikom na dużym obszarze. Postać ta jest najlepsza, kiedy może wkroczyć do walki zaraz po wytrzymałym obrońcy, ponieważ nie ma najlepszej obrony, aczkolwiek Szał i Dziki Opór mogą pomóc w zmniejszeniu otrzymywanych obrażeń. Często używaj Szału i staraj się flankować przeciwników.
Ekwipunek
Skup się na szablach, buławach, toporach bojowych oraz kiścieniach. Noś średnie lub ciężkie pancerze, aby zrekompensować niską wartość Odbicia.
Rasy
- Krasnolud tundrowy
- Aumauanin
- Człowiek
- Boski Śmierci
Pochodzenie
- Stara Valia albo Rauatai
- Żyjące Ziemie
- Archipelag Martwego Ognia albo Wędrująca Biel
Atrybuty
- Moc 18
- Kondycja 15
- Zręczność 11
- Percepcja 8
- Intelekt 16
- Stanowczość 7
Zdolności
- Szał
- Dziki Opór
- Brutalna Siła
- Zagrożenie
- Żądza Krwi
- Serce Furii
Talenty
- Odsłonięcie
- Styl walki – dwie bronie
- Biegłość w broni
- Dziki Atak
- Większy Szał
- Precyzyjna Masakra albo Krwawa Rzeź
Alternatywny schemat
Dla wariantu dwuręcznego barbarzyńcy, zamień wcześnie Styl walki – dwie bronie na Barbarzyński Cios. Wybierz Biegłość w broni w oparciu o używane bronie dwuręczne. Używaj estoków, kosturów bojowych, włóczni, wielkich mieczy oraz morgenszternów.
Zdolności Specjalne
Zdolności barbarzyńcy wzmacniają walkę wręcz z grupami przeciwników poprzez zwiększanie obrażeń, osłabianie całych grup albo dawanie barbarzyńcy premii, kiedy sprawy przyjmują zły obrót.
- Brutalna Siła ‒ barbarzyńca uderza tak potężnie, że przełamuje standardową obronę przeciwnika. Atak, który normalnie wymierzony jest przeciwko Odbiciu, zostanie skierowany na Hart, jeśli jego wartość jest niższa.
- Żądza Krwi ‒ rozbudza niepohamowaną żądzę krwi, która zwiększa Szybkość barbarzyńcy, jeśli zabije przynajmniej dwóch wrogów.
- Samotnie Przeciw Wszystkim ‒ barbarzyńca dzielnie odpiera ataki wszystkich napastników. Otrzymuje premię do zadawanych obrażeń, jeśli w walce bierze udział dwóch lub więcej przeciwników. Barbarzyńca nie może zostać oflankowany, dopóki przeciwników jest mniej niż czterech.
- Zagrożenie ‒ sama obecność barbarzyńcy przeraża wrogów tak bardzo, że aż robi im się niedobrze. Póki barbarzyńca stoi w miejscu, wywołuje u przeciwników Mdłości.
- Gruba Skóra ‒ dodatkowo wzmacnia naturalnie grubą skórę barbarzyńcy, zwiększając Redukcję Obrażeń.
- Barbarzyński Ryk ‒ potworny ryk wywołuje Przestrach u wrogów w obszarze działania.
- Barbarzyński Wrzask ‒ okropny krzyk wywołuje Przerażenie u wrogów w obszarze działania.
- Dziki Sprint ‒ pozwala przeprowadzić brawurowy atak bez zatrzymania ruchu związanego z Nawiązaniem Walki oraz zwiększa obronę przeciwko atakom związanym z Odstąpieniem od Walki.
- Serce Furii ‒ barbarzyńca atakuje wszystkich napastników nawałnicą szybkich ciosów. Przeciwnicy w pobliżu zostają zaatakowani każdą z dzierżonych broni, otrzymując dodatkowe obrażenia – jeżeli to możliwe, spowodowana zostaje Masakra.
- Szał ‒ barbarzyńca wpada w szał, który przyznaje tymczasową, potężną premię do Mocy, Kondycji i Tempa Ataku, ale powoduje zmniejszenie Odbicia. Podczas trwania szału wartości Wytrzymałości i Zdrowia barbarzyńcy są niewidoczne.
- Pomszczona Klęska ‒ ostateczna zemsta barbarzyńcy, który przy zerowej Wytrzymałości wykonuje pełne ataki masakrujące wszystkich w zasięgu.
- Skrwawienie ‒ raniony barbarzyńca gwałtownie odpowiada ciosem, otrzymując premię do obrażeń, dopóki Wytrzymałość nie przekracza 50%.
- Dziki Opór ‒ Barbarzyńca skupia swą niezłomną determinację, regenerując znaczną część Wytrzymałości.
- Masakra ‒ potężny atak barbarzyńcy uderza także inne cele wokół przeciwnika. Każdy pomyślny atak oznacza dodatkowe uderzenie o zmniejszonej sile wymierzone we wrogów w pobliżu pierwotnego celu.
Talenty
- Precyzyjna Masakra ‒ barbarzyńca uczy się, jak wyprowadzać najdziksze uderzenia, poprawiając Celność drugorzędnych ataków Masakry.
- Barbarzyński Cios ‒ barbarzyńca zadaje potężny cios skutkujący dodatkowymi Trafieniami Krytycznymi i powodujący dodatkowe obrażenia od Trafień Krytycznych zarówno przy pierwszym ciosie, jak i przy trafieniach Masakry, która uderza na większym obszarze.
- Większy Szał ‒ dzięki wewnętrznej wściekłości barbarzyńca otrzymuje dodatkowe premie podczas działania Szału.
- Mocarny Sprint ‒ ataki barbarzyńcy stają się jeszcze gwałtowniejsze. Prędkość Dzikiego Sprintu wzrasta.
- Niezłomny Opór ‒ wzmacnia Dziki Opór, zapewniając premię do wszystkich rodzajów obrony.