Barbarzyńca

Osiłki. Szaleńcy. Berserkerzy. Chociaż mieszkańcy miast często używają terminu „barbarzyńca” z negatywnym nastawieniem, ci wojownicy dziczy traktowani są z szacunkiem przez swoje społeczności za brutalność i straszliwy wygląd na polu bitwy. Barbarzyńcy pełnią wyjątkową, nieomal religijną rolę w niektórych kulturach, ale w wielu miejscach niezdyscyplinowany, nieustraszony styl barbarzyńcy to po prostu sposób postępowania wojowników.

Opis

Barbarzyńcy to brutalni wojownicy, walczący z czystą, zwierzęcą agresją, którzy nie stosują subtelnych manewrów czy wyćwiczonej taktyki. Ich głównym zadaniem w walce jest radzenie sobie z dużą liczbą wrogów, najlepiej poprzez błyskawiczne zabicie ich szybką serią cięć.

Barbarzyńcy stanowią dziki, niekonwencjonalny odpowiednik wojowników.

Można ich łatwo odróżnić po lekkomyślności, dzikości i skłonności do agresji. Nie mając celności i silnego Odbicia, barbarzyńca nadrabia braki w dyscyplinie szybkością, odwagą i umiejętnościami wspomagającymi walkę z grupami wrogów. Barbarzyńcy stanowią poważne zagrożenie na polu bitwy, ale mogą być narażeni na zmęczenie, jeśli nie uważają na siebie.

Barbarzyńcy pochodzą z wielu, nawet bardzo oddalonych kultur z całego świata. We Wschodnich Rubieżach barbarzyńcy najczęściej pochodzą z Eir Glanfath, choć niektórych można znaleźć w wiejskich społeczeństwach Jelenioborza albo przypływających z innych krajów do miast portowych takich jak Zatoka Buntu czy Nowe Heomar. Barbarzyńcy często pełnią rolę szturmowców do walki z piechotą albo żeby zwyczajnie odstraszyć co bardziej bojaźliwych. Kiedy ostatecznie skrzepło królestwo Jelenioborza, zatrudnienie zagranicznych barbarzyńców znacznie spadło, ale nadal tworzą oni trzon sił Glanfatan, przeznaczonych do walki w pierwszej linii. W umiejętnościach barbarzyńcy skupiają się na Atletyce i w mniejszym stopniu na Przetrwaniu.

Początkowe statystyki

  • Wytrzymałość – 48 + 16/poziom (Bardzo wysoka)
  • Punkty zdrowia – 6xWytrzymałość (Bardzo wysoka)
  • Celność – 25 + 3/poziom (Średnia)
  • Odbicie – 15 (Niskie)
  • Premie do umiejętności – Atletyka + 2, Przetrwanie +1

Zdolności początkowe

  • Masakra – kiedy barbarzyńca zadaje cios w walce wręcz, wykonuje jednocześnie słabsze ataki na wszystkich przeciwników, znajdujących się w małej odległości wokół celu.

Rola w drużynie

  • Główne: Kontrola
  • Poboczne: Zadawanie obrażeń
  • Dodatkowe: Obrona
  • Barbarzyńcy to najdziksi wojownicy tego świata, którzy stawiają czystą agresję ponad subtelne manewry i zdyscyplinowanie.

Taktyka

Schemat obszarowego barbarzyńcy

  • Zalety: Wysoka szybkość ataku, Umiarkowane zaklęcia obszarowe, Świetna celność, Wysoka Wytrzymałość/Zdrowie, Mała potrzeba zarządzania
  • Wady: Niskie odbicie, Mało opcji taktycznych
Strategia

Obszarowy barbarzyńca skupia się na błyskawicznym atakowaniu przeciwników, aby włączać Masakrę i zadawać ciosy przeciwnikom na dużym obszarze. Postać ta jest najlepsza, kiedy może wkroczyć do walki zaraz po wytrzymałym obrońcy, ponieważ nie ma najlepszej obrony, aczkolwiek Szał i Dziki Opór mogą pomóc w zmniejszeniu otrzymywanych obrażeń. Często używaj Szału i staraj się flankować przeciwników.

Ekwipunek

Skup się na szablach, buławach, toporach bojowych oraz kiścieniach. Noś średnie lub ciężkie pancerze, aby zrekompensować niską wartość Odbicia.

Rasy
  • Krasnolud tundrowy
  • Aumauanin
  • Człowiek
  • Boski Śmierci
Pochodzenie
  • Stara Valia albo Rauatai
  • Żyjące Ziemie
  • Archipelag Martwego Ognia albo Wędrująca Biel
Atrybuty
  • Moc 18
  • Kondycja 15
  • Zręczność 11
  • Percepcja 8
  • Intelekt 16
  • Stanowczość 7
Zdolności
  • Szał
  • Dziki Opór
  • Brutalna Siła
  • Zagrożenie
  • Żądza Krwi
  • Serce Furii
Talenty
  • Odsłonięcie
  • Styl walki – dwie bronie
  • Biegłość w broni
  • Dziki Atak
  • Większy Szał
  • Precyzyjna Masakra albo Krwawa Rzeź

Alternatywny schemat

Dla wariantu dwuręcznego barbarzyńcy, zamień wcześnie Styl walki – dwie bronie na Barbarzyński Cios. Wybierz Biegłość w broni w oparciu o używane bronie dwuręczne. Używaj estoków, kosturów bojowych, włóczni, wielkich mieczy oraz morgenszternów.


Zdolności Specjalne

Zdolności barbarzyńcy wzmacniają walkę wręcz z grupami przeciwników poprzez zwiększanie obrażeń, osłabianie całych grup albo dawanie barbarzyńcy premii, kiedy sprawy przyjmują zły obrót.

  • Brutalna Siła ‒ barbarzyńca uderza tak potężnie, że przełamuje standardową obronę przeciwnika. Atak, który normalnie wymierzony jest przeciwko Odbiciu, zostanie skierowany na Hart, jeśli jego wartość jest niższa.
  • Żądza Krwi ‒ rozbudza niepohamowaną żądzę krwi, która zwiększa Szybkość barbarzyńcy, jeśli zabije przynajmniej dwóch wrogów.
  • Samotnie Przeciw Wszystkim ‒ barbarzyńca dzielnie odpiera ataki wszystkich napastników. Otrzymuje premię do zadawanych obrażeń, jeśli w walce bierze udział dwóch lub więcej przeciwników. Barbarzyńca nie może zostać oflankowany, dopóki przeciwników jest mniej niż czterech.
  • Zagrożenie ‒ sama obecność barbarzyńcy przeraża wrogów tak bardzo, że aż robi im się niedobrze. Póki barbarzyńca stoi w miejscu, wywołuje u przeciwników Mdłości.
  • Gruba Skóra ‒ dodatkowo wzmacnia naturalnie grubą skórę barbarzyńcy, zwiększając Redukcję Obrażeń.
  • Barbarzyński Ryk ‒ potworny ryk wywołuje Przestrach u wrogów w obszarze działania.
  • Barbarzyński Wrzask ‒ okropny krzyk wywołuje Przerażenie u wrogów w obszarze działania.
  • Dziki Sprint ‒ pozwala przeprowadzić brawurowy atak bez zatrzymania ruchu związanego z Nawiązaniem Walki oraz zwiększa obronę przeciwko atakom związanym z Odstąpieniem od Walki.
  • Serce Furii ‒ barbarzyńca atakuje wszystkich napastników nawałnicą szybkich ciosów. Przeciwnicy w pobliżu zostają zaatakowani każdą z dzierżonych broni, otrzymując dodatkowe obrażenia – jeżeli to możliwe, spowodowana zostaje Masakra.
  • Szał ‒ barbarzyńca wpada w szał, który przyznaje tymczasową, potężną premię do Mocy, Kondycji i Tempa Ataku, ale powoduje zmniejszenie Odbicia. Podczas trwania szału wartości Wytrzymałości i Zdrowia barbarzyńcy są niewidoczne.
  • Pomszczona Klęska ‒ ostateczna zemsta barbarzyńcy, który przy zerowej Wytrzymałości wykonuje pełne ataki masakrujące wszystkich w zasięgu.
  • Skrwawienie ‒ raniony barbarzyńca gwałtownie odpowiada ciosem, otrzymując premię do obrażeń, dopóki Wytrzymałość nie przekracza 50%.
  • Dziki Opór ‒ Barbarzyńca skupia swą niezłomną determinację, regenerując znaczną część Wytrzymałości.
  • Masakra ‒ potężny atak barbarzyńcy uderza także inne cele wokół przeciwnika. Każdy pomyślny atak oznacza dodatkowe uderzenie o zmniejszonej sile wymierzone we wrogów w pobliżu pierwotnego celu.

Talenty

  • Precyzyjna Masakra ‒ barbarzyńca uczy się, jak wyprowadzać najdziksze uderzenia, poprawiając Celność drugorzędnych ataków Masakry.
  • Barbarzyński Cios ‒ barbarzyńca zadaje potężny cios skutkujący dodatkowymi Trafieniami Krytycznymi i powodujący dodatkowe obrażenia od Trafień Krytycznych zarówno przy pierwszym ciosie, jak i przy trafieniach Masakry, która uderza na większym obszarze.
  • Większy Szał ‒ dzięki wewnętrznej wściekłości barbarzyńca otrzymuje dodatkowe premie podczas działania Szału.
  • Mocarny Sprint ‒ ataki barbarzyńcy stają się jeszcze gwałtowniejsze. Prędkość Dzikiego Sprintu wzrasta.
  • Niezłomny Opór ‒ wzmacnia Dziki Opór, zapewniając premię do wszystkich rodzajów obrony.