Podręcznik gracza

W tym dziale przedstawiamy przydatne porady i informacje dotyczące naszej postaci oraz drużyny. Znajdziesz tu listę wszystkich tatuaży wraz z warunkami ich pozyskania, przedmioty, zaklęcia, czary kapłanki i podręczne wskazówki.
- Jeśli szukasz solucji, zapraszamy do naszego nowego, opisowego poradnika zawierającego indeks referencyjny lokacji.
Wprowadzenie
Planescape: Torment to wyjątkowo opisowy erpeg – spędzicie więc wiele godzin w oknach dialogowych. Warto to wiedzieć, ponieważ w odróżnieniu od podobnych tytułów z tamtego okresu (takich jak choćby Icewind Dale i Wrota Baldura) więcej doświadczenia zdobędziecie przez przemyślane decyzje dialogowe, na które rzutują atrybuty mądrości i inteligencji, niż za sprawą walki.
Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi artykułami.
Bohater
- Tworzenie postaci – opis klas, atrybutów, cech bohatera oraz kilka sugestii dotyczących jego rozwoju.
- Wojownik – porady, atrybuty, ekwipunek
- Zwiększenie atrybutów – spis cech, które możemy trwale poprawić w trakcie rozgrywki.
- Porady – garść przydatnych informacji dotyczących Wieloświata, pozyskiwania doświadczenia oraz walki.
- Charakter – opis charakterów (ang. alignment), od których mogą zależeć pewne aspekty rozgrywki, np. niektóre przedmioty będą mogły nosić wyłącznie praworządne dobre lub złe postacie.
- Frakcje – lista frakcji, do których możemy przystać, wraz z opisem stojących za nimi filozofii.

Drużyna
- Towarzysze – wyjątkowi bohaterowie, którzy wesprą nas swoją wiedzą, doświadczeniem i siłą.
- Morte – skarbnica wiedzy i charakterny wojownik o unikalnym wyposażeniu, które stanowią jego zęby; skuteczny zwłaszcza w walce z czarodziejami.
- Dak’kon – wojownik githzerai dzierżacy potężne ostrze karach, które kształtowane jest mocą jego umysłu. Tłumacz języka dabusów i pojętny mag (wieloklasowiec).
- Anna – sprytna złodziejka walcząca sztyletami naręcznymi, przynależąca do frakcji Autonomów.
- Nie-Sława – sukkub, jedyna towarzyszka, która potrafi nauczyć się zaklęć kapłańskich; gospodyni Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych, członkini Stronnictwa Doznań.
- Ignus – niegdyś potężny mag odpowiedzialny za spalenie Alei Niebezpiecznych Węgłów; dziś zostało z niego jedynie ogarnięte płomieniami ciało lewitujące w Gospodzie Pod Gorejącym Człekiem.
- Nordom – zbuntowany modron, niecodzienny wojownik posługujący się kuszami, którego spotkamy w Rubikonie.
- Vhailor – zaklęta w zbroi dusza, majestat sprawiedliwości, gotowy ukarać wszystkich, którzy kroczą ścieżką bezprawia. Potężny wojownik dzierżący topór bojowy o nazwie Sąd Ostateczny.
Magia i „miecz”
Ekwipunek w Planescape: Torment jest bardzo specyficzny, zwłaszcza jeśli spojrzymy na niego przez pryzmat pozostałych tytułów z tamtego okresu. Znajdziesz tu przedmioty takie jak tatuaże, gałki oczne, zęby służące do walki czy różnego rodzaju akcesoria modrona.
- Salon tatuażu Upadłego – opis wszystkich tatuaży wraz z warunkami ich pozyskania.
- Czary maga – spis wszystkich zaklęć z podziałem na poziom, lokalizację zwoju oraz opis działania.
- Zaklęcia kapłanki – lista unikalnych czarów, których Nie-Sława nauczy się w miarę zdobywania doświadczenia.
- Przedmioty – skategoryzowana lista dostępnych w grze przedmiotów (dział nie jest jeszcze całkowicie kompletny).