Bestiariusz

Zombie

Zombie, podobnie jak szkielety, zostały animowane do służby przez nekromantę. W przeciwieństwie do wspomnianych truposzów mają na sobie zwykle więcej ciała (rzecz jasna zgniłego). Jednak kości szkieletów są spojone magicznie, natomiast zombie pozostają zgniłymi, niezdolnymi do szybkiego ruchu trupami (co czyni je bardzo powolnymi). W boju mogą być niebezpieczne, ale tylko wtedy, gdy się do ciebie zbliżą. Uważaj na Mortego, bo ten gorliwie podrywa osobniczki płci żeńskiej tego nieumarłego gatunku.

Rasa: zombieNeutralnyPunkty życia: 8/8Liczba ataków: 1
Płeć: żeńskaTraKO: 19Klasa pancerza: 15Doświadczenie: 65

Czaszkoszczur

Mimo swojego wyglądu szczury te są czymś więcej niż tylko zwykłymi śmietnikowymi gryzoniami z dodatkiem pulsującego, umieszczonego na zewnątrz czaszki mózgu. Zbierz je w grupę, a staną się groźne. Obecność innych szczurów w okolicy powoduje powstanie ogólnej „szczurzej świadomości”, powiększającej swoje możliwości z każdym kolejnym gryzoniem przyłączającym się do grupy. Ich zbiorowa inteligencja szybko osiąga niebywały poziom, dzięki czemu mogą nabyć nawet umiejętność posługiwania się czarami oraz inne mentalne zdolności.

Rasa: czaszkoszczurNeutralny ZłyPunkty życia: 3/3Liczba ataków: 1
Płeć: nijakaTraKO: 19Klasa pancerza: 6Doświadczenie: 65

Większy Zbir

Czasami pośród populacji rodzi się nadnaturalnie wielki osobnik danego gatunku. Taka istota zwykle wykorzystuje słabszych, używając ku temu brutalnej siły. Nie wyjdzie mu to na dobre, jeśli spotka obieżysfera takiego jak ty. Pamiętaj, to tylko humanoid. Gorszych już spotykałeś…

Rasa: humanoidChaotyczny ZłyPunkty życia: 16/16Liczba ataków: 1
Płeć: męskaTraKO: 19Klasa pancerza: 8Doświadczenie: 65

Szkielet

Jest to ożywiony trup, podstawa ludzkiej postaci, kupa kości. Podobnie jak szkieletom gigantów normalne obrażenia zadaje im jedynie broń obuchowa, która łamie ich wiotkie żebra i zmurszałe kości.

Rasa: szkieletNeutralnyPunkty życia: 7/7Liczba ataków: 1
Płeć: nijakaTraKO: 19Klasa pancerza: 7Doświadczenie: 65

Nupperibo

Jest to praktycznie bezrozumna kwintesencja zła odziana w ohydne, lepkie i przelewające się cielsko. Poganiane ognistymi biczami przez swoich mistrzów, potrafią w walce utworzyć „falę” ciał, mogącą staranować sporą liczbę przeciwników. Mogą zostać zabite tylko magiczną albo świętą bronią, podobnie jak ich bracia, lemury.

Rasa: nupperiboPraworządny ZłyPunkty życia: 6/6Liczba ataków: 2
Płeć: nijakaTraKO: 19Klasa pancerza: 9Doświadczenie: 120

Ghul Kobieta

Jest to dość przerażający przykład przedstawicielki płci pięknej żywiącej się mięsem istot żywych i martwych. Już dawno zatraciła atrakcyjność cielesną i świadomość. Mimo to ghule nie zawsze muszą być agresywne. Często ruch sprawia im zbyt wiele trudu, by atakować.

Rasa: ghulChaotyczny ZłyPunkty życia: 10/10Liczba ataków: 3
Płeć: żeńskaTraKO: 19Klasa pancerza: 6Doświadczenie: 175

Ghul Mężczyzna

Jest to dość przerażający przykład przedstawiciela płci męskiej żywiącego się mięsem istot żywych i martwych. Już dawno zatracił świadomość i wszelkie zmysły. Mimo to ghule nie zawsze muszą być agresywne. Często ruch sprawia im zbyt wiele trudu, by atakować.

Rasa: ghulChaotyczny ZłyPunkty życia: 10/10Liczba ataków: 3
Płeć: męskaTraKO: 19Klasa pancerza: 6Doświadczenie: 175

Lemur

Są to inkarnacje duchowe prawdziwego, najczystszego zła. Używa się ich jako mięsa armatniego w Wojnie Krwi. Musisz posiadać magiczną lub poświęconą broń, aby wyrządzić im jakąkolwiek szkodę. Bez magii ich rany zasklepią się szybciej, niż je zadasz.

Rasa: lemurPraworządny ZłyPunkty życia: 12/12Liczba ataków: 1
Płeć: nijakaTraKO: 19Klasa pancerza: 7Doświadczenie: 120

Pomniejszy Wargulec

Bestie te są straszliwe i szpetne. Strugi czarnej cieczy spływają z ich obmierzłych pysków. Atakują sonicznym wrzaskiem, który może przygnieść do ziemi nawet najodporniejszego w boju. Od ich ugryzienia można samemu stać się wargulcem (i zgubić przy tym głowę). Uważaj więc na nie i bacz, czy aby zamiast uszu przypadkiem nie rosną ci skrzydła… Ostre zęby wargulców mogą doprowadzić nie tylko do bólu, ale też do czegoś znacznie gorszego, nawet bardziej niźli sama śmierć.

Rasa: wargulecNeutralny ZłyPunkty życia: 22/22Liczba ataków: 7
Płeć: męskaTraKO: 19Klasa pancerza: 8Doświadczenie: 200

Cień

Są to mroczne, ciche zjawy lewitujące nad ziemią. Atakują bez ostrzeżenia i wydają się straszliwie żądne krwi, którą najpewniej się żywią. Cienie mogą wyssać twą energię życiową, tak więc strzeż się tych zabójczych zjaw.

Rasa: cieńNeutralnyPunkty życia: 27/27Liczba ataków: 7
Płeć: nijakaTraKO: 16Klasa pancerza: 6Doświadczenie: 420

Tuskampa

Są to stworzenia pochodzące ze sfery Tartaru. Odporne na broń obuchową, silne i zażarte w boju. Uważaj na nie i na ich szaleńczą żądzę krwi, jaką są zawsze opętane. Na pewno nie powstrzymają swych pierwotnych instynktów, gdy staniesz im na drodze…

Rasa: tuskampunellaNeutralnyPunkty życia: 49/49Liczba ataków: 1
Płeć: męskaTraKO: 14Klasa pancerza: 4Doświadczenie: 420

Mało Groźny Konstrukt

Nie przedstawiają one sobą zbyt dużego niebezpieczeństwa. Stworzono je jako przeszkodę dla amatorskich poszukiwaczy przygód i wszelkich guzów. Podobnie jak inne konstrukty zamieszkują labirynt modronów.

Rasa: konstruktPraworządny NeutralnyPunkty życia: 25/25Liczba ataków: 5
Płeć: nijakaTraKO: 16Klasa pancerza: 1Doświadczenie: 500

Gigantyczny Szkielet

Są to ożywione magią nekromancką kości olbrzyma. Pomimo tego, iż nie mają praktycznie żadnych mięśni, potrafią zadawać ciosy swoimi wielkimi mieczami z niezwykłą precyzją i siłą. Ich ekwipunek zdaje się być odporny na działanie czasu. Najprawdopodobniej jeden z pracowników Kostnicy czyści im zbroje przy pomocy specjalnych płynów. Odnoszą oni znikome obrażenia od broni tnącej i przebijającej. Wszelkie maczugi i młoty za to powinny ich poważnie uszkodzić.

Rasa: szkieletNeutralnyPunkty życia: 48/48Liczba ataków: 1
Płeć: męskaTraKO: 15Klasa pancerza: 2Doświadczenie: 650

Trokopotaka

Są to wielkie, białe, krokodylowate stwory. Zamieszkują one Katakumby Łkających Kamieni pod Sigil. Wydają się być niegroźne, jednak to tylko pozory, a te, jak wiadomo, często mogą mylić… Na szczęście spotkasz je raczej w pojedynkę, bowiem trokopotaki nie podróżują w grupach.

Rasa: trokopotakaNeutralnyPunkty życia: 50/50Liczba ataków: 1
Płeć: nijakaTraKO: 14Klasa pancerza: 5Doświadczenie: 850

Somien

Jest to stworzenie o ciele konia, a głowie wyglądającej jak z najgorszego koszmaru. Kolczaste ramiona stanowią przerażający widok. Istoty te prowadzą życie w stadach. Unikaj więc terenów zajmowanych przez somieny, jeśli, rzecz jasna, życie jest ci miłe.

Rasa: somienNeutralnyPunkty życia: 20/20Liczba ataków: 1
Płeć: męskaTraKO: 18Klasa pancerza: 6Doświadczenie: 1000

Większy Cień

Jest to znacznie groźniejsza wersja zwykłego cienia. Większe Cienie to zjawy o kształtach szkieletów, zaś ich długie łapy zakończone są groźnymi szponami. Często atakują grupami, co jeszcze podwyższa niebezpieczeństwo płynące z ich spotkania.

Rasa: cieńNeutralnyPunkty życia: 45/45Liczba ataków: 2
Płeć: nijakaTraKO: 14Klasa pancerza: 3Doświadczenie: 1000

Gronk

Jest to głupie, zawzięte i brutalne stworzenie. Wydaje się być przyjaźnie nastawione, dopóki nie naruszysz jego terytorium. Można więc uniknąć walki z nimi, co serdecznie polecam, omijając miejsca, w których egzystują stadami. Potwory te odporne są na ataki obuchowe.

Rasa: gronkNeutralnyPunkty życia: 80/80Liczba ataków: 1
Płeć: męskaTraKO: 14Klasa pancerza: 3Doświadczenie: 2000

Grillig

Wyjątkowo tchórzliwe, szczególnie gdy występują w pojedynkę. Zwykle wolą trzymać się w większej grupie. Atakują wyjątkowo ostrymi pazurami. Wydają się być odporne na broń sieczną.

Rasa: grilligNeutralnyPunkty życia: 35/35Liczba ataków: 2
Płeć: męskaTraKO: 15Klasa pancerza: 3Doświadczenie: 2300

Trelon

Te istoty żerują na osobnikach z innego wymiaru i często żyją w ciemnościach. Nie są to wcale głupie stworzenia. Nie przeceniaj swoich szans w walce z Trelonami, bowiem mogą cię one użądlić. Duuużo bardziej dotkliwie niż jakakolwiek osa.

Rasa: trelonNeutralnyPunkty życia: 55/55Liczba ataków: 2
Płeć: męskaTraKO: 11Klasa pancerza: 3Doświadczenie: 2500

Wysoce Groźny Konstrukt

Występują w dwóch rodzajach, które różnią się wydajnością w boju. Zamieszkują labirynt modronów, w którym pełnią rolę przeszkód w niekończącej się grze. Ten rodzaj jest efektywniejszą formą konstrukta.

Rasa: konstruktPraworządny NeutralnyPunkty życia: 48/48Liczba ataków: 7
Płeć: nijakaTraKO: 12Klasa pancerza: 1Doświadczenie: 4000

Czarny Abiszai

Abiszai jest jedną z form baatezu, rasy starającej się wprowadzić własną despotyczną wizję Porządku w Wieloświecie. Czarny Abiszai jest najniższą formą tego gatunku, przed formą zieloną i czerwoną. Czarne Abiszai używane są jako piechota i zwiadowcy w Wojnie Krwi. Nie są zbyt inteligentne w porównaniu do innych przedstawicieli tego gatunku.

Rasa: abiszaiPraworządny ZłyPunkty życia: 65/65Liczba ataków: 3
Płeć: nijakaTraKO: 14Klasa pancerza: 0Doświadczenie: 7000

Zielony Abiszai

Wyjątkowo tchórzliwe, szczególnie gdy występują w pojedynkę. Zwykle wolą trzymać się w większej grupie. Atakują ostrymi pazurami. Wydają się odporne na broń sieczną.

Rasa: abiszaiPraworządny ZłyPunkty życia: 71/71Liczba ataków: 3
Płeć: nijakaFrakcja: BrakKlasa pancerza: -1Doświadczenie: 8000

Czerwony Abiszai

Jest to najwyższa forma Abiszai, ponad zieloną i czarną. Czerwony Abiszai jest jednym z najwyższych w hierarchii biesów Baator.

Rasa: abiszaiPraworządny ZłyPunkty życia: 75/75Liczba ataków: 3
Płeć: nijakaTraKO: 15Klasa pancerza: 0Doświadczenie: 8000

Larwal

Stosunkowo potężne, masywne i tłuste istoty. Mogą z łatwością odgryźć ci nogę lub głowę i wykorzystać jako posiłek dla młodych. Uważaj więc na ich twarde szczęki. Czasami potrafią też coś wyczarować, lecz są to nędzne inkantacje, odpowiednie dla poziomu intelektualnego tych bestii.

Rasa: larwalNeutralnyPunkty życia: 90/90Liczba ataków: 2
Płeć: męskaTraKO: 16Klasa pancerza: -3Doświadczenie: 8000

Prawdziwy Cień

Są one podobne do dwóch poprzednich rodzajów Cieni. Uzbrojone są w ostre, długie, mroczne szpony i wielką chęć zabicia cię. Pojedynczo są niebezpieczne. W grupie – wprost zabójcze!

Rasa: cieńNeutralnyPunkty życia: 81/81Liczba ataków: 8
Płeć: nijakaTraKO: 11Klasa pancerza: 0Doświadczenie: 10000

Czarodziej Konstrukt

Nie wiadomo dlaczego istota ta uzyskała świadomość i przejęła panowanie nad modronem. Jest naprawdę silna i posiada nadzwyczajne zdolności – inteligencję modrona połączoną z efektywnością bojową konstrukta.

Rasa: konstruktPraworządny NeutralnyPunkty życia: 100/100Liczba ataków: 3
Płeć: męskaTraKO: 12Klasa pancerza: -4Doświadczenie: 10000

Kornugon

Jest to jedna z najwyższych form rasy baatezu w całym Baator. Kornugony są pilnymi uczniami, którzy osiągnęli mistrzostwo w sztuce doskonalonej przez całe generacje – sztuce zdrady i samopoświęcenia. Pokryte są malutkimi rogami, wyposażone w wielką parę skrzydeł i sporą muskulaturę. Wcale nie wyglądają na inteligentne, co gra na ich korzyść. Wbrew wszelkim pozorom są to wyjątkowo podstępne i sprytne stworzenia. Nikomu nie dają poznać, jak głęboko może sięgać ich podstęp…

Rasa: kornugonPraworządny ZłyPunkty życia: 73/73Liczba ataków: 3
Płeć: męskaTraKO: 11Klasa pancerza: -2Doświadczenie: 10000

Gereleth

Są to odszczepieńcy biesów z wszystkich wymiarów, straszliwi wojownicy, którzy tworzą samych siebie z ciał umarłych zalegających w sferze Tartaru. Są oni ogólnie nienawidzeni i nie bez powodu stanowią postrach. Najlepiej walczyć z nimi dobrym orężem dystansowym.

Rasa: gerelethChaotyczny ZłyPunkty życia: 61/61Liczba ataków: 3
Płeć: nijakaTraKO: 10Klasa pancerza: -2Doświadczenie: 14000

Glabrezu

Ze wszystkich tanar’ri – demonicznych istot zamieszkujących wymiary zła i chaosu, tylko niektóre są tak podstępne jak glabrezu. Oferują one śmiertelnym umysłom władzę i wiedzę wykraczającą poza pojmowanie zwykłej istoty. Oczywiście we wszystko wliczona jest cena. Są brutalnymi wojownikami i zaliczają się do najgroźniejszych przeciwników, jakich napotkasz na swojej drodze.

Rasa: glabrezuChaotyczny NeutralnyPunkty życia: 72/72Liczba ataków: 3
Płeć: męskaTraKO: 11Klasa pancerza: -2Doświadczenie: 20000