Baator
Baator jest planem największego zła i okrucieństwa. Różne rodzaje bytujących tu diabłów są posłuszne i podległe ścisłej hierarchii, w której wyższe pozycje zdobywa się poprzez zdradę i podstępy. W przeciwieństwie do demonów zamieszkujących Otchłań diabły są bardziej zorganizowane.
Piekło jest domem baatezu, planem prawa i zła. Składa się z dziewięciu warstw. Ostatnia, dziewiąta warstwa jest niemal niedostępna, natomiast pozostałe osiem nie nadaje się do życia. Śmiałek podróżujący do Baator potrzebuje ostrej broni i przytomnego umysłu.
[1] – Zawitasz do Baator. Spotkasz tu wielu potężnych przeciwników, w tym kornugony i potężne abiszaje.
[2] – Dotrzesz do Słupa Czaszek.
Czaszki odpowiedzą na twoje pytania, ale będzie to miało często bardzo wysoką cenę.
- Krew tanar’ri – możemy spróbować poświęcić Annę lub Nie-Sławę, ale nie przyniesie to żadnego efektu: Anna zaatakuje Bezimiennego, a Nie-Sława odejdzie.
- Zdradzenie lokalizacji kryjówki Fhjulla – z odpowiednią charyzmą (18+) możemy skłamać Słupowi Czaszek. Jeśli jednak zdradzimy prawdziwą lokalizację, czaszki wyślą demony, których celem będzie zabicie biesa.
- Kostka Modronów – możemy przekazać kostkę, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie. Po powrocie do Sigil (do którego zresztą zmierzamy) kostkę możemy oddać również Pieścimetalowi, w zamian za potężny artefakt: Miecz Entropii.
- Poświęcenie Mortego – zdenerwuje to czaszkę, ale to jedyny towarzysz, którego rzeczywiście da się poświęcić. Mortego możemy następnie na powrót wyciągnąć ze Słupa Czaszek, jeśli Bezimienny ma podwójną specjalizację (osiągnął 7. i 12. poziom postaci daną klasą). Zabieg ten można powtarzać, ale za każdym razem stracimy 5 punktów życia.
- Krew Bezimiennego – każde takie poświęcenie będzie kosztować naszego bohatera 15 punktów życia. Zabieg ten będziemy mogli powtórzyć wielokrotnie.
Jeśli w drużynie Bezimiennego jest Anna, zobaczymy tu czaszkę Faroda.
Uwaga: jeżeli na poprzednim etapie (w Zewnętrzu) nie zapytaliśmy Fhjulla o to, jak wydostać się z Baator, wiedzę tę musimy uzyskać od Słupa Czaszek.
[3] – Portal (tylko jeżeli powiedział nam o nim Fhjull lub Słup Czaszek).
Po przekroczeniu portalu trafisz ponownie do Sfer Zewnętrznych. Porozmawiaj z Fhjullem, który wskaże ci lokację portalu do Zniszczonej Klątwy.