Labirynty Myśli

[3] Mantuok
[1] Zatopione Ziemie
[2] Katakumby Łkających Kamieni
[4] Więzienie
[5] Drzwi
[6] Wielojedność

[1] Przejście do Zatopionych Ziem.

[2] Przejście do Katakumb Łkających Kamieni.

[3] Mantuok to bardzo wrażliwy szczurołak, który łatwo ulega prowokacjom. Jeśli będziemy nieostrożni, zostaniemy przeteleportowani do więzienia Labiryntów Myśli [4]. Możemy jednak uniknąć tego losu, jeśli:

  • Poznaliśmy sekret Soego i skłamiemy, że przynosimy wiadomość od Grabarza dla Wielojedności. Mantuok przeniesie nas niezwłocznie do leża Wielojedności [6].
  • Jeśli powiemy, że przychodzimy z Zakopanej Wioski i przynosimy Wielojedności wiadomość, Mantuok nachyli się, żeby jej wysłuchać – to nasza okazja, żeby go zaatakować. Ze zwłok szczurołaka podniesiemy Grimuar Szkodliwych Myśli.

[4] Po rozmowie z Mantuokiem (zakładając, że nie udało nam się go inaczej przekonać) zostaniemy przeteleportowani do więzienia. Opuścić je możemy, otwierając okoliczne drzwi [5].

[5] Drzwi więzienne są strzeżone przez szczurołaki. Mając odpowiednią charyzmę, siłę lub inteligencję (13+), możemy przekonać szczurzych gwardzistów do przepuszczenia nas. Możemy ich również przekupić kwotą stu miedziaków.

Jeśli w drużynie jest Anna, jeden z gwardzistów – Szadeusz – rozpozna ją, zabije drugiego strażnika i otworzy nam drzwi.

[6] Wielojedność – oczy miejsc mrocznych, które myślą jak jedno.

  • Jeśli jesteśmy wystarczająco przekonujący i w rozmowie ze szczurami używamy stwierdzeń (zamiast pytań) lub jeśli Bezimienny zacznie się zastanawiać, dlaczego Wielojedność nie potrafi czytać w jego myślach (Inteligencja 14+), uda się nam uniknąć bezpośredniego konfliktu. Szczury zlecą nam zadanie zabicia Milczącego Króla w Ziemiach Umarłych. Jeśli znamy już prawdę o (martwym) Milczącym Królu, możemy wyjawić ją Wielojedności, a ta odwdzięczy się, budząc w nas wspomnienie z przeszłości.
  • W przeciwnym wypadku dojdzie do walki z Wielojednością. W pomieszczeniu zaczną się mnożyć szczury, które musimy sukcesywnie zabijać, żeby Wielojedność skapitulowała. Bądźmy cierpliwi, bo może się okazać, że zabijemy do tego czasu ze cztery tuziny czaszkoszczurów.
  • Jeśli nie chcemy toczyć bojów z Wielojednością, możemy po prostu opuścić pomieszczenie po rozpoczęciu walki.

W zależności od postępu przygody możesz się teraz udać do Ziem Umarłych lub wrócić do Faroda (jeśli posiadasz Kulę z Brązu).