Animacje zaklęć (EE)

Animacje zaklęć w Planescape: Torment są jedyne w swoim rodzaju – począwszy od ich wykonania, gdzie normą są długie, wieloetapowe sekwencje (na czele z rekordzistą – „Niebiańskimi Zastępami”, których animacja trwa blisko 80 sekund) po szerokie zróżnicowanie wizualnego klimatu, jaki sobą prezentują.

Zaklęcia w edycji rozszerzonej zostały dostosowane do nowszych rozdzielczości. Poniżej znajdziecie kultowe czary w odświeżonej odsłonie.

Topór Udręki

Niczym z głębin Baator na twoich wrogów spadnie Udręka, a jej siła będzie z czasem wzrastać.

Nawałnica Ostrzy

Czar ten przyzywa drobiny najczarniejszego lodu z czwartej warstwy Acheronu, które tną, smagają i sieką przeciwników.

Zabójcza Chmura

Mag tworzy śmiercionośne chmury, które zapewniają darmową podróż ku sferze zasłużonego spoczynku wszystkim istotom, które nie potrafią odeprzeć ich działania.

Nawałnica Seryjnych Błyskawic

„Człowiek spojrzał ku niebiosom i zapłakał, a one odpowiedziały na jego łzy…” Po wypowiedzeniu formuły zaklęcia niebiosa wymierzają winnym sprawiedliwość.

Burza Meteorów

Czar ten przyzywa rój meteorów ze wszystkich stron Wieloświata, które sieją spustoszenie wśród przeciwników maga.

Pocisk Śmierci

Śmierć przyjmuje wiele postaci, ale trudno o boleśniejszą od tej. Albowiem nawet jeżeli uda się uniknąć dotyku Śmierci, to i tak zostawi ona swe znamię.

Furia Otchłani

W porównaniu do tanar’ri baatezu wydają się przynajmniej bardziej cywilizowani. Dlatego też prawdopodobnie nie istnieje nic straszniejszego niż nieopisana Furia Otchłani. Po użyciu tego zaklęcia rozstępuje się ziemia, a ofiara zostaje wciągnięta wprost w objęcia szaleństwa tanar’ri. Witamy w Otchłani.

Pożoga

Ten złowieszczy czar może rzucić wybraną istotę na pastwę płomieni.

Niebiańskie Zastępy

Choć rozmaici gestorzy oraz istoty zamieszkujące sfery Niebios postrzegani są jako ucieleśnienie dobroci, współczucia i życzliwości, to z łatwością mogą oni rywalizować z mieszkańcami Baator lub Otchłani. Biada tym, którzy lekceważą potęgę Sfer Wyższych!

Działo Mechanusa

Wszystko to, co nielogiczne, zostanie poddane działaniu prawdziwej, logicznej sprawiedliwości w formie czystej energii wysłanej z Mechanusa.

Działo Mechanusa (rzucone przez Konstrukt Złego Czarodzieja)

Runa Udręki

Ból, Agonia, Cierpienie, Udręka. Kiedy przebrzmią słowa magicznej formuły Run Udręki, nawet ziemia będzie jęczeć z bólu. Udręka dla umysłu. Udręka dla ciała. Udręka dla duszy. Wszystko się spełni, kiedy Krąg się zamknie.

Podziękowania dla Wrathu za nagranie wszystkich animacji czarów. Całą playlistę zaklęć znajdziecie również na jego kanale.