Łowca
Historia
Łowcy to wojownicy leśnych ostępów i mistrzowie polowania. Można ich spotkać w sercu każdej dziczy, razem z ich zwierzęcym towarzyszem, z którym każda łowca jest duchowo związany. Ponieważ ich tryb życia naturalnie wiąże się z niezależnością i izolacją, łowcy rzadko kiedy stają się częścią zbrojnych oddziałów, chociaż często zatrudniani są jako zwiadowcy i przewodnicy.
Opis
Łowcy poznali tajniki przeżycia w dziczy i nauczyli się, jak wykorzystać swoje umiejętności również w regularnych starciach: ich silny instynkt przetrwania pozwolił im osiągnąć znaczną biegłość w walce, a pielęgnowana wśród zwierząt dzikość czyni z nich śmiertelnie niebezpiecznych przeciwników.
Łowcy to eksperci we wszystkich broniach dystansowych. Chociaż wedle tradycji polegają oni na łukach i kuszach, niektórzy używają broni palnej albo nawet magicznych urządzeń. Niezależnie od wyboru uzbrojenia, nawet początkujący łowca może wyprowadzać błyskawiczne ataki, które szybko osłabiają i spowalniają przeciwników. W ich wysiłkach wspomagają ich zwierzęcy towarzysze – niesamowicie odporne i lojalne stworzenia, które dzielą ze swoim panem życie (dosłownie).
Początkowe statystyki
- Wytrzymałość – 36 + 12/poziom (Niska)
- Punkty zdrowia – 5xWytrzymałość (Wysoka)
- Celność – 30 + 3/poziom (Bardzo Wysoka)
- Odbicie – 20 (Wysokie)
- Premie do umiejętności – Przetrwanie +2, Skradanie +1
Zdolności początkowe
- Zwierzęcy Towarzysz – każdy łowca jest silnie związany ze swoim zwierzęcym towarzyszem. Jeśli jeden z nich polegnie w walce, drugi podzieli jego los.
Rola w drużynie
- Główne: Zadawanie obrażeń
- Poboczne: Obrona
- Dodatkowe: Różne
- Łowcy skupiają się na wzmacnianiu swoich zdolności ofensywnych, zwiększaniu siły zwierzęcego towarzysza i pogłębianiu więzi między nim a sobą.
Taktyka
Schemat Snajpera
- Zalety: Solidne obrażenia, Daleki zasięg, Osobisty obrońca, Mała potrzeba zarządzania
- Wady: Niskie zdrowie/wytrzymałość, Kara jeśli towarzysz polegnie w walce
Strategia
Łowca-Snajper to niesamowicie celny schemat, w którym łowca skupia się na nieco wolniejszych, ale dobrze wymierzonych potężnych atakach, które zadają duże ilości obrażeń. Z towarzyszącym mu niedźwiedziem na linii frontu, ma on wystarczająco dużo czasu, aby rozpocząć walkę od jednego czy dwóch Okaleczających Strzałów. Jeśli walka nie pójdzie po jego myśli, Krępujące Korzenie umożliwią bezpieczną ucieczkę.
Ekwipunek
Zalecana jest każda broń palna albo łuk. Arkebuzy, garłacze i łuki bojowe sprawdzają się wyjątkowo dobrze.
Zalecany jest lekki albo średni pancerz.
Rasy
- Elf leśny
- Orlanin osiadły
Pochodzenie
- Archipelag Martwego Ognia albo Wędrująca Biel
- Żyjące Ziemie
Atrybuty
- Moc 18
- Kondycja 8
- Zręczność 18
- Percepcja 14
- Intelekt 8
- Stanowczość 9
Zdolności specjalne
- Oswojony Niedźwiedź
- Okaleczający Strzał
- Bezlitosna Celność
- Obława
- Przebijający Strzał
- Krępujące Korzenie
Talenty
- Celny Okaleczający Strzał
- Kłujący Srzał
- Strzelec Wyborowy
- Krwawa Rzeź
- Cierniste Korzenie
- Ogłuszające Strzały
- Trujący Cios albo Strzelec
Alternatywny schemat
Łowcy walczący wręcz również się zdarzają. Uzbrojenie twojego łowcy w broń dwuręczną i flankowanie przeciwnika razem ze zwierzęcym towarzyszem może być zabawną alternatywą do strzelania z łuku. Jeśli rozwijasz swoją postać według tego schematu, dobierz podobne talenty jak dla Dwuręcznego Barbarzyńcy i dorzuć kilka związanych ze zwierzęcym towarzyszem. Pozwoli to na zadawanie błyskawicznych ciosów w walce wręcz, wraz z bonusem wynikającym z flankowania przeciwnika.
Zdolności Specjalne
Zwierzęcy towarzysz
Łowca zaczyna grę z nazwanym przez siebie zwierzęcym towarzyszem, który walczy u jego boku. Korzysta on z tej samej puli Zdrowia i Wytrzymałości, więc jeśli zraniony jest którykolwiek z nich, dotyka to również drugiego. Więź między łowcą i jego zwierzęciem pozwala im lepiej skoordynować atak i skutecznie powalać zwierzynę. W większości sytuacji towarzysz ściąga na siebie uwagę przeciwników, podczas gdy łowca atakuje z dystansu.
Łowcy mają drugie najwyższe obrażenia zadawane pojedynczemu celowi i mogą używać wszystkich zdolności na odległość. Ich bazowa Celność na dystans jest wyższa o 15 od ich bazowej celności w walce wręcz.
- Oswojony dzik – Dziki zadają większe obrażenia, jeśli ich Wytrzymałość spada poniżej 50%.
- Oswojony wilk – Wilki zadają poważne obrażenia i mogą łatwiej unikać ataków związanych z Odstąpieniem od Walki.
- Oswojona antylopa – Antylopy mają naturalnie wysokie umiejętności obronne (Odbicie, Hart, Refleks i Wolę).
- Oswojony jeleń – Jelenie potrafią wyprowadzać ataki w zwarciu, które zadają obrażenia przeciwnikom w niewielkim promieniu wokół głównego celu.
- Oswojony niedźwiedź – Niedźwiedzie mają nadzwyczaj wysoką Redukcję Obrażeń zapewniającą im znakomitą obronę przed wszelkimi atakami.
- Oswojony lew – Lwy potrafią swoim rykiem wywołać Przerażenie u wrogów.
- Obława – Liczne wspólne potyczki zaowocowały wysoką skutecznością zespołu łowca – zwierzęcy towarzysz. Łowca zyskuje premię do Celności jeśli jego przeciwnik nawiązał już walkę ze zwierzęcym towarzyszem.
- Przebijający Strzał – Każdy atak dystansowy łowcy przeprowadzony jest z taką siłą, że przelatuje przez pierwszy cel i uderza w kolejny znajdujący się za nim (w obrębie 20-stopniowego łuku), powodując odpowiednio mniejsze obrażenia.
- Krępujące Korzenie – Korzenie wyrastające z ziemi pod nogami celu powodują jego Unieruchomienie.
- Zmysł Strzały – Łowca zyskuje zmysły i instynkty typowe dla swojego zwierzęcego towarzysza, stając się szczególnie wyczulonym na ataki dystansowe przeciwko Odbiciu.
- Bezlitosna Celność – Spowolnienie ataku i Tempa Przeładowania sprawia, że łowca celuje dokładniej, zyskując zwiększoną Celność i Obrażenia.
- Ogłuszające Strzały – Korzysta z faktu, że wróg jest zajęty walką ze zwierzęcym towarzyszem i Ogłusza przeciwnika (w formie ataku drugorzędnego), jeśli łowca trafia lub trafia krytycznie.
- Szybkie Celowanie – Łowca wpada w szybki i płynny rytm ofensywny, zmniejszając Celność, ale zwiększając Tempo Strzelania, czas przeładowania broni dystansowej i Tempo Ataku bronią białą.
- Naznaczona Ofiara – Wyznacza pojedynczego przeciwnika jako cel, przyznając łowcy i zwierzęcemu towarzyszowi premię do zadawanych mu obrażeń.
- Okaleczający Strzał – Łowca celuje tak, by spowolnić ofiarę niczym uciekającą zwierzynę. Powoduje Okulawienie i bazowe obrażenia periodyczne.
- Obronna Więź – Więź między łowcą i zwierzęcym towarzyszem pozwala na nadnaturalne postrzeganie zagrożenia. Oboje otrzymują znaczącą premię do obrony, jeśli znajdą się pod wpływem tego samego ataku obszarowego.
- Zdolności zwierzęcego towarzysza
- Zmysł Drapieżnika – Wzmacnia drapieżny instynkt zwierzęcego towarzysza, przyznając mu premię do obrażeń zadawanych celom będącym pod wpływem obrażeń periodycznych.
- Obalenie – Nakazuje zwierzęcemu towarzyszowi Powalenie celu.
- Wezwanie Pana – Przyzywa zwierzęcego towarzysza, który śpieszy do boku pana, powalając przeciwników na swej drodze bez nawiązywania walki.
Talenty
- Celny Okaleczający Strzał – Łowca mierzy z zabójczą precyzją, co sprawia, że jego umiejętność Okaleczającego Strzału staje się dokładniejsza.
- Brutalne Obalenie – Łowca uczy zwierzęcego towarzysza ataku z użyciem Obalenia, powodującego rany miażdżone.
- Wierny Towarzysz – Zwierzęcy towarzysz łowcy zyskuje ulepszoną obronę przeciwko Zauroczeniu, Zamętowi i Zdominowaniu.
- Bezlitosny Towarzysz – Zwierzęcy towarzysz powoduje niewielką ilość obrażeń u odpowiednich przeciwników w wyniku Podstępnego Ataku.
- Odporny Towarzysz – Zwiększa Redukcję Obrażeń zwierzęcego towarzysza przeciwko wszystkim rodzajom obrażeń.
- Wzmocniona Więź – Zwiększa łączoną premię zapewnianą przez Obronną Więź.
- Szybko i Pewnie – Łowca poprawia szybkostrzelność, zmniejszając negatywny wpływ Szybkiego Celowania na Celność.
- Cierniste Korzenie – Krępujące Korzenie łowcy mają paskudne ciernie, które zadają dodatkowe obrażenia kłute i cięte.
- Okrutny Towarzysz – Uczy zwierzęcego towarzysza łowcy brutalnej taktyki, dzięki czemu zadaje on większe obrażenia przy każdym trafieniu.
Łowca – towarzysz
Sagani
Rasa: Krasnolud Tundrowy
Płeć: Kobieta
Klasa: Łowca
Kultura/Frakcja: Naasitaq
Wiek: 57
Opis: krępa, opalona krasnoludka o czarnych włosach związanych w warkocze i czarnych malunkach na twarzy
Zwierzęcy towarzysz: Ituumak – lis arktyczny