Pillars of Eternity: The White March – data premiery i podsumowanie informacji

W wywiadzie przeprowadzonym niedawno przez magazyn Game Reactor Adam Brennecke ujawnił kolejne szczegóły powstającego rozszerzenia do Pillars of Eternity. Poniżej przybliżamy treść rozmowy i zarazem podsumowujemy inne znane już informacje. Artykuł będzie na bieżąco uzupełniany.

Źródło: Pillars of Eternity coming “soon” and “also soon”

Znamy już datę premiery rozszerzenia – Biała Marchia: Część I pojawi się 25 sierpnia 2015. W dniu premiery będzie dostępne w wersji cyfrowej. Na wersję pudełkową prawdopodobnie będziemy musieli poczekać aż do wydania drugiej części rozszerzenia (informacja od działu handlowego Cenegi).

W pierwszej części dodatku, jak wskazuje tytuł, wyruszymy do Białej Marchii [ang. The White March] położonej na wschód od Jelenioborza. Do obszaru, na którym będzie rozgrywać się akcja dodatku, dostaniemy się z naszej Warowni. Między mapami Białej Marchii a lokacjami podstawowymi będzie się można swobodnie przemieszczać, również wraz z napotkanymi w rozszerzeniu towarzyszami (to samo dotyczy przenoszenia znalezionych przedmiotów). Cała sekwencja ma być przy tym zupełnie opcjonalna.

Adam wspomina też o dwóch postaciach, które poznamy bliżej w dodatku. Temat nowych towarzyszy poruszyliśmy już wcześniej w tłumaczeniu 99. aktualizacji:

Zahua pochodzi z rolniczego ludu zwanego Tacan, który zamieszkuje północne terytoria Równiny Ixamitl. Należy do Nalpazca, rygorystycznego zakonu mnichów-wojowników stanowiącego o sile tacańskiej armii. Zahua jest najgorliwszym żyjącym wyznawcą wiary Nalpazca – w momencie spotkania z protagonistą nie przestaje dążyć do swych ideałów, które, jak wierzy, uczynią z niego niezwyciężonego bojownika. Przede wszystkim wierzy, że cierpienie jest ścieżką do oświecenia.

Diablica z Caroc jest golemem z brązu zamieszkanym przez duszę skazanej morderczyni. Jest bezwzględna i bezlitosna, ale coś w postaci protagonisty przyciąga jej uwagę, kiedy po raz pierwszy się spotykają. Diablica była niegdyś traperką w Zimowej Jutrzence [ang. Cold Morn], wiosce słynącej z roli, jaką odegrała w Wojnie Świętego.

Kolejną nowością będą skrypty zachowań towarzyszy – odmienne dla poszczególnych klas – dzięki którym będziemy mogli ukierunkować ich przykładowo na walkę, wzmacnianie lub leczenie drużyny. Po zainstalowaniu rozszerzenia maksymalny poziom postaci zwiększy się z 12. do 14. Twórcy zalecają eksplorację Białej Marchii od 7. poziomu, choć tereny stają się dostępne już wcześniej, około 5. poziomu. Dla graczy poszukujących dodatkowych wyzwań przewidziany jest opcjonalny level scaling.

W rozszerzeniu będziemy mogli wejść w posiadanie starożytnych artefaktów, które przypisane do konkretnej klasy postaci będą awansowały z poziomu na poziom wraz z właścicielem. Każdy kolejny poziom odblokuje nowe właściwości przedmiotów, które znajdą zastosowanie podczas walki. Jednym z takich artefaktów jest Odkupiciel Świętego Ydwena [ang. St. Ydwen’s Redeemer], dwuręczny miecz dostępny dla barbarzyńców, paladynów i wojowników. Przy użyciu tej broni postacie te mogą na przykład rzucić Kolumnę Wiary, czar normalnie przypisany kapłanom. Poszczególne klasy zyskają także nowe talenty i umiejętności.

Znamy już niektóre lokacje szczegółowe. Pierwszym miejscem, które odwiedzimy, będzie wioska Stalwartzaatakowana przez plemię ogrów. Inna znana lokacja to Arsenał Durgana [ang. Durgan’s Battery], krasnoludzka zbrojownia od wieku znajdująca się w ruinie.

Pierwsza część Białej Marchii jest przewidziana na 10 godzin gry.

Uwaga: Mechaniczne usprawnienia rozgrywki, składające się na wersję 2.0 Pillars of Eternity, obejmują zarówno podstawową, jak i rozszerzoną wersję gry. Aktualizacja wprowadzi m. in.: SI drużyny, indywidualny tryb skradania, widok zasięgu czaru i widok zasięgu ataku.