Pillars of Eternity – Wieści ze studia i koniec zbiórki przez PayPal

Tylko do 4 grudnia, 3 rano czasu polskiego Obsidian będzie przyjmować wpłaty poprzez serwis PayPal w ramach dotychczasowej zbiórki. Osoby, które wsparły projekt, wkrótce otrzymają dostęp do strony realizacji zamówień, na której będą mogły powiększyć łączną kwotę o koszty wysyłki, wybrać zamawiane dodatki i dodać adres, na który ma zostać dostarczona paczka. Szczegółowe informacje dotyczące korzystania ze strony będziemy wysyłać drogą e-mailową w terminie, który ogłosimy w jednej z następnych aktualizacji.

Tłumaczenie aktualizacji #33 Paypal ends soon

Po oficjalnym zakończeniu zbiórki, wszyscy spóźnialscy będą mogli zakupić poprzez PayPal cyfrową kopię Eternity do pobrania na systemy Windows, Mac lub Linux w cenie 29$. Nie będzie natomiast możliwości dokonania wyższej wpłaty w celu otrzymania dodatkowych nagród ani zamówienia pudełkowej kopii gry.

Garść wieści ze studia

Na obecnym etapie fazy przedprodukcji ekipa Eternity zajmuje się głównie budowaniem świata i fabuły, tworzeniem wizerunku ras Aumaua i Orlan, projektowaniem mechaniki walki i systemu modyfikacji wyglądu postaci oraz testowaniem różnych sposobów renderowania grafiki.

Poniżej kilka szczegółów:

  • Projektanci fabuły są w trakcie tworzenia przewodnika po świecie Eternity, zawierającego kompletne informacje na temat jego historii i mieszkańców. W tej chwili opracowują panteon – każdy, kto ma ciekawy pomysł na nowe bóstwo, może się nim podzielić na forum Obsidian.
  • Graficy i programiści pracują nad systemem modyfikacji wyglądu postaci, dzięki któremu na sylwetce bohatera będą widoczne poszczególne części opancerzenia, takie jak zbroja, buty czy rękawice. Każda rasa otrzyma łącznie tysiące modeli zbroi, broni, głów, fryzur itd. (odrębnych dla obu płci) – musimy więc mieć pewność, że system modyfikacji będzie w stanie bez problemu zarządzać tak ogromną ilością zasobów.
  • Zamieszczony poniżej screen przedstawia obszar testowy stworzony przy użyciu tymczasowych zasobów graficznych. Czerwone kształty to elementy blokujące drogę poruszania się postaci oraz ograniczające jej pole widzenia. Kolor jasnoniebieski/zielonkawy oznacza natomiast teren, po którym bohaterowie mogą się swobodnie przemieszczać. Obszar testowy przydaje się nam podczas tworzenia rozmaitych elementów gry – przykładowo, cmentarza w lewym dolnym rogu używamy do testowania drużynowego znajdowania drogi. Jeśli dobrze się przyjrzycie, możecie dostrzec na obrazku dwójkę testowych bohaterów.

W następnej aktualizacji Rob Nesler, główny grafik w ekipie Eternity, będzie opowiadał o wizualnych aspektach gry.