Pillars of Eternity ‒ nagrody, ankieta, poradnik kolekcjonerski, almanach i naszywki

Najnowsza aktualizacja produkcji zawiera ważne informacje i ankietę dla donatorów, którzy zamówili nagrody przedmiotowe.


Aktualizacja Darrena Monahana i Rose Gomez

Cześć, donatorzy!

Jak pewnie zauważyliście podczas czytania poprzedniej aktualizacji, ogłosiliśmy datę premiery. Spoiler! To 26 marca 2015 roku. Nasze akcesoria zostały już wyprodukowane, pozostały tylko płyty z ostateczną wersją gry, przymierzamy się więc do pakowania.

Zamawiałeś/aś nagrody przedmiotowe? Przeczytaj to!

Wierzymy, że staroszkolną tradycją dobrze jest posiadać wszystkie nagrody blisko dnia premiery: mieć możliwość przeczytania poradnika z edycji kolekcjonerskiej, rozłożenia płóciennej mapy, nowej podkładki pod myszkę ‒ i cieszyć się z nimi w czasie gry.

Jesteśmy pewni, że też tak uważacie! Aby upewnić się, że wszystko jest ukończone i trafi do was bezpiecznie w pobliżu premiery, musimy rozwiązać konflikt, który pojawił się w związku z naszą obietnicą gry wolnej od zabezpieczeń DRM i czasem, jaki jest potrzebny, by płyty zostały wyprodukowane.

Wymaga to od nas przygotowania ostatecznej wersji gry już teraz, tak abyśmy mieli pewność, że trafi ona do pudełka na czas. Dzisiejsza wersja nie jest ostateczną, w którą zagracie 26 marca. Ciągle naprawiamy błędy, usprawniamy i szlifujemy produkcję.

„Więc… co chcecie przez to powiedzieć? Czy to znaczy, że czekają nas opóźnienia?”

Ależ skąd. Martwimy się po prostu, że niedokończona wersja gry wycieknie do sieci, zanim będą mogli w nią zagrać donatorzy. To niestety część tego biznesu; wiele gier trafia do Internetu zanim twórcy skończą nad nimi pracę.

Jeżeli wycieknie wcześnie, zaszkodzi to wszystkim, zarówno w krótkim, jak i długim przedziale czasu. Uderzy to w was, ponieważ czekaliście tak cierpliwie na grę, w którą powinniście zagrać jako pierwsi. Uderzy to również we wszystkich, którzy zagrają w niepełną wersję gry; oraz nas, deweloperów, ponieważ stracimy na tym finansowo.

Zwykle nasze inne gry, takie jak South Park: Kijek Prawdy, są pakowane z wcześniejszą wersją, przyśpieszającą proces instalacyjny. Następnie, wraz z premierą produkcji, wszystkie zmiany wprowadzone pomiędzy wczesną dystrybucją a ostateczną wersją 1.0 są automatycznie wgrywane na Wasze komputery. Jeżeli jednak będziemy wymagać od każdego użytkownika fizycznego nośnika, aby korzystał z automatycznego systemu aktualizacji, złamiemy obietnicę gry wolnej od zabezpieczeń DRM.

I tu leży pies pogrzebany. Zaistniał konflikt między dostarczeniem sprawnie działającego, wolnego od DRM dysku a sprostaniem wymaganiom produkcyjnym, tak aby nagrody przedmiotowe trafiły do was do 26 marca. To poważny problem, zwłaszcza jeżeli niepełna wersja gry wycieknie do sieci. Wszelkie dodatki, którzy jako donatorzy wprowadziliście do produkcji, nie są zagrożone, ale po prostu byłoby kitowo, gdyby inni zagrali w Pillars of Eternity przed Wami. Oczywiście chcemy również, aby gra się świetnie sprzedała, a wyciek wczesnej wersji nas martwi ‒ dlatego dzielimy się z wami tymi spostrzeżeniami i pytamy was o zdanie.

Co teraz?

Wydaje się, że możemy temu zaradzić na dwa sposoby:

  • Dostarczymy Wam wszystko poza płytą z grą ‒ która trafi do was po finalizacji wersji 1.0. „Poczekaj, Darren. To szaleństwo. Prześlesz mi grę bez dysku?”

Dlaczego uważamy, że to dobry pomysł? Każdy z donatorów, który wsparł projekt na poziomie nagród przemiotowych, otrzyma cyfrową kopię. Dostaniecie klucz do Steam lub GoG.com i zagracie w tym samym czasie, co inni. Nadal będziecie mogli cieszyć się kolekcjonerskim poradnikiem, płócienną mapą oraz podkładką pod myszkę podczas gry.

  • Drugim rozwiązaniem byłoby dostarczenie przesyłek po finalizacji wersji 1.0. W przypadku niektórych części świata oznaczałoby to spore opóźnienia. Nie tydzień, lub dwa, ale nawet kilka od czasu premiery.

Choć to raczej niecodzienne, wolelibyśmy opcję numer 1, nawet jeżeli pociągnie to za sobą większe koszty z naszej strony. Chcemy po prostu, aby każdy cieszył się grą i dodatkami w tym samym czasie. Ale to Wy pomogliście zrealizować nam ten projekt, więc chcemy usłyszeć Wasze zdanie.

Podzielcie się swoimi przemyśleniami w tej ankiecie.

A co ze mną, donatorem wersji cyfrowej?

Nic z powyższych rzeczy nie dotknie donatorów wersji cyfrowych. Wciąż będziecie mogli wybrać między wersją Steam a GoG.com, 26 marca.

Dla informacji wszystkich, którzy planują zakup pudełka (to nie to samo co pudełkowa wersja donatorów), ta wersja gry korzystać będzie ze Steama; więc zostanie automatycznie zaktualizowana po połączeniu z platformą.

Wyniki ankiety ogłosimy w przyszłym tygodniu.

Nagrody przedmiotowe

Chcielibyśmy przedstawić Wam niektóre przedmioty dołączone do wersji pudełkowej.

Kolekcjonerska książka Pillars of Eternity

Jak to wcześniej ogłosiliśmy, wspólnie z Dark Horse wydamy kolekcjonerską książkę Pillars of Eternity. W odróżnieniu od Poradnika Strategicznego (Prima Strategy Guide) zawierającego strategiczne porady i przewodniki, książka zadowoli wszystkich hardkorowych entuzjastów świata i historii Eory. Niezależnie od tego, czy zdobyliście poradnik drogą fizyczną, czy cyfrową, na pewno będziecie zadowoleni z kolekcjonerskiej książki. Jesteśmy naprawdę dumni z efektu pracy Dark Horse. Poniżej znajdziecie małą zapowiedź.



Treść książki zawiera wszystko, co chcielibyście wiedzieć o Eorze. Oprócz wielu treściwych rozdziałów, znajdziecie szczegółowe informacje o ludziach i bogach, jak również historię Wschodnich Rubieży i ostatnie wydarzenia. Jest też bestiariusz wyjaśniający pochodzenie istot Eory.

Opis z tyłu książki: „Krąg Beratha wiruje bez końca, przepuszczając dusze pokonanych przez filary adry, żyły świata, dając im nowe życie. Każda zakończona wędrówka wprawia w ruch kolejną. Zażegnane niebezpieczeństwa tkają nowe katastrofy. To świat Eory, gdzie życie kończy się i zaczyna w Filarach Wieczności.



Pierwszy wolumin poradnika przedstawia szczegółowo bóstwa, potwory, kultury, frakcje, miejsca i historie Pillars of Eternity ‒ wszystko czego potrzebujecie, by poznać bogaty setting stworzony przez projektantów Obsidian Entertainment.”



Jeżeli nie udało Wam się jeszcze zdobyć kolekcjonerskiej książki, jest ona wciąż dostępna w sklepach AmazonBarnes & Noble, i Random House.

Almanach

Jedną z wielu wyłącznie cyfrowych nagród, którą chcemy wam zaprezentować, jest cyfrowy „Almanach Wschodnich Rubieży, datowany na 2823 Anni Iroccio: dla kolonistów, podróżników i poszukiwaczy”. Zainspirowani klasycznymi tytułami, jak Ultima V, zaprojektowaliśmy go tak, jakby został spisany z perspektywy świata gry. Poniższy almanach najwyraźniej trafił w ręce przedstawicieli Tajemnej Dłoni [ang. The Hand Occult].



To kolejny przedmiot zawierający bogactwo informacji ze świata, mi. n. folklor, główne osiedliska i punkty orientacyjne, miejscowe kultury, języki i zachowania, kalendarz wydarzeń, spis historycznych opadów deszczu, zbiór dat i mnóstwo innych informacji.



Naszywki

Jedną z tradycji naszego studia jest posiadanie naszywek gier ‒ zaprojektowanych głównie przez samego Josha Sawyera. Naszywki idealnie pasują do pozostałych nagród.

Zarówno standardowe, jak i elitarne naszywki charakteryzują się wysoką jakością. Są solidnie wykonane i niezwykle wytrzymałe. Powinny nieźle pasować do toreb, kurtek i innych elementów odzieży. To przedmioty wyłącznie dla donatorów nagród przedmiotowych, dołączane od poziomu 140 dolarów.

Beta donatorów: teraz na Linuxie!

Ostatnia wersja bety donatorów została wydana także na Linux. Jeżeli jesteś użytkownikiem Linuxa i masz dostęp do bety, powinieneś koniecznie przetestować grę. Pamiętajcie, by przedstawiać wszystkie błędy związane z Linuxem na naszym forum.