Pillars of Eternity – Archipelag Deadfire, Równina Ixamitl, Dawna Vailia i inne nowe lokacje
Za pośrednictwem oficjalnego forum Eternity Josh Sawyer podzielił się informacjami na temat nieznanych nam dotąd obszarów świata, w tym m.in. skutej lodem Wędrującej Bieli, Archipelagu Deadfire i Dawnej Vailii, niegdysiejszym klejnocie południowych mórz.
Na podstawie: Josh Sawyer na forum Obsidian
Archipelag Deadfire
Położony daleko na południe od Dyrwood, Archipelag Deadfire [ang. Deadfire Archipelago] to zbiór wulkanicznych wysp zamieszkanych przez niewielkie wyspiarskie nacje. Największą spośród wysp jest Naasitaq, na której znajdują się liczne osiedla krasnoludów borealnych i aumaua. O panowanie nad Archipelagiem nieustannie walczy kilka imperiów i narodów, jednak wyprawy wojenne i eksplorację znacznie utrudnia fakt, że okoliczne wody aż roją się od potworów.
Równina Ixamitl
Na północny wschód od Eír Glanfath rozciąga się Równina Ixamitl [ang. Ixamitl Plains] ‒ wielkie połacie żyznej sawanny zamieszkane przez skonfliktowane grupy ludzi i orlanów. Ziemie te stanowią kolebkę jednej z najstarszych kultur, jakie przetrwały do dnia dzisiejszego ‒ starszej nawet nieco niż cywilizacja Dawnej Vailii. Mieszkańcy Równiny nie obudzili jednak w sobie przez stulecia imperialistycznych ciągot i prawie w ogóle nie poszerzyli terytorium swoich wpływów. Znani są za to z zacnych dokonań w dziedzinie filozofii.
Żywe Ziemie
Żywe Ziemie [ang. The Living Lands] to położony na granicy znanego świata wyspowy region dalekiej Północy, którego niedostępne, nękane ekstremalną pogodą zakątki pełne są fantastycznych bestii i innych niezwykłości, o jakich nie śniło się śmiertelnikom (tak przynajmniej twierdzą nieliczni śmiałkowie, którzy odważyli się w nie zapuścić). W tej pozbawionej jednoczącego prawa krainie społeczności rozpadają się równie szybko, jak powstają i prawie zawsze któryś region pogrążony jest w wojnie. Powiada się, że na Żywych Ziemiach nader często rodzą się dziwacy i szaleńcy. Tereny te cechuje także niezwykła różnorodność rasowa wśród mieszkańców ‒ szczególnie licznie osiedlają się tu znane z zamiłowania do eksploracji krasnoludy.
Dawna Vailia
Zwana niegdyś klejnotem południowych mórz, Dawna Vailia [ang. Old Vailia] to dziś jedynie sieć stopniowo pogrążających się w ruinie wysepek położonych na południowy zachód od Republik Vailiańskich, którym same dały początek. Najliczniejsi są tu ludzie i krasnoludy. Rejon słynie z wysoko rozwiniętej kultury oraz licznych osiągnięć w wielu dziedzinach, chociaż zdaniem reszty świata czas jego świetności dawno już przeminął. Nacje, które w przeszłości współtworzyły imperium, trwają obecnie w stanie ciągnącej się (z przerwami) od przeszło dwustu lat wojny o dominację.
Zatoka Rauatai
Położona na północ od Równiny Ixamitl i zamieszkana głównie przez rasę aumaua, Zatoka Rauatai [ang. Rauatai Gulf] stanowi główny ośrodek handlu dla kilku nacji aumaua, orlanów i krasnoludów. Tereny te obfitują w surowce naturalne, przez co od lat toczą się na nich boje o władzę, jednak dzięki swej potężnej marynarce Rauatai skutecznie opiera się najeźdźcom. Przez połowę roku region nawiedzany jest przez dokuczliwe sztormy.
Wędrująca Biel
Wędrująca Biel [ang. The White that Wends] to olbrzymia, skuta lodem przestrzeń na dalekim Południu, na której bezmiernych pustkowiach spotkać można jedynie nieliczne społeczności bladych elfów, krasnoludów borealnych i przypadkowych śmiałków przybyłych z innych krain. Większość istot z „cywilizowanych” rejonów świata uważa Wędrującą Biel za mityczny ląd znany jedynie z legend ‒ a przynajmniej za miejsce zupełnie nienadające się do zamieszkania. Prawdą jest, że lodowe pustkowia nie rodzą prawie żadnej roślinności, jednak mimo tego ich mieszkańcom w jakiś sposób udaje się przetrwać.