Oficjalna zapowiedź Pillars of Eternity

Obsidian Entertainment opublikował pierwszy teaser Pillars of Eternity (oficjalna nazwa projektu), portal dla donatorów i masę nowych, fantastycznych grafik.

Zacznijmy od początku, zgodnie z przypuszczeniami projekt oficjalnie będzie nosić nazwę Pillars of Eternity. Josh Sawyer w równolegle opublikowanym wywiadzie na Gamebanshee powiedział, że znaczenie „Filarów Wieczności” jest obecnie skryte tajemnicą.

 

Zapowiedź

 

Portal Donatorów i garść nowości

Na nowej stronie Pillars of Eternity można już się rejestrować. Dodatkowo Obsidian opublikował tam kolejne, ciekawe materiały graficzne.


Wraz z publikacją nowego portalu, zespół Eternity za pośrednictwem serwisów okołotematycznych zasypał nas nowymi informacjami.

Z lektury wywiadu PCWorld z Joshem Sawyerem i Adamem Brennecke dowiadujemy się między innymi o tym, że w grzenie będzie wieloklasowców, restrykcji rasowych w wyborze klas, losowania statystyk kostkami (jak to miało miejsce we Wrotach Baldura czy Icewind Dale) oraz THAC0.

Wszystkie ataki ‒ niezależnie od tego, czy będą to czary, czy ciosy maczugą ‒ przejdą przez ten sam system decydujący o trafieniu. Każdy atak celował będzie w jeden z czterech rodzajów odporności przeciwnika: odbicie, wytrzymałość, refleks lub siłę woli.

Magowie wykorzystywać będą rozmaite rodzaje rynsztunku, między innymi różdżki i różnego rodzaju bronie dystansowe. Zmieni się nieco system magii ‒ otrzymamy konkretną liczbę zaklęć do wykorzystania na danym poziomie, w danym dniu lub przy danej potyczce ‒ o ile będziemy wystarczająco doświadczeni.

 


Pillars of Eternity – screen z gry


Nie będzie skalowania poziomu przeciwnika do bohatera. Jeżeli zawędrujesz za daleko i spróbujesz swoich sił z olbrzymim trolem nie mając doświadczenia, nie dostaniesz taryfy ulgowej.

Nie będzie znaczników zadań, a prościej mówiąc na mapie nie ukażą się nam żadne koordynaty gps z lokalizacją celu misji. Po prostu ‒ w starym stylu ‒ przeczytamy o zadaniach w dzienniku i na podstawie zawartych w nim informacji udamy się we wskazane miejsce.

Głosy postaci usłyszymy tylko w nielicznych momentach (pamiętacie oryginalne: „Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę” z Wrót Baldura czy klasyczne „Zaktualizowałem dziennik”?).

Więcej informacji przedstawimy wam już wkrótce. Ostatnia aktualizacja Eternity wraz z licznymi wywiadami i smaczkami przedstawionymi na osobnych portalach okazała się zbyt obszerna na jeden wieczór.

Pamiętajcie, że możecie obserwować nas również na facebooku.