Pillars of Eternity ‒ plagi, wyznawcy smoków, mordercze vithraki… i beta!

W aktualizacji poświęconej niebezpiecznym stworzeniom Rose Gomez opisuje bezkształtne wiry zwane plagami, plemiennych czcicieli smoków oraz owadopodobne vithraki. Poznamy również datę rozpoczęcia fazy beta.

Na podstawie: Creatures!


Witajcie! W dzisiejszej aktualizacji przedstawimy wam kilka nowych stworów, o których mogliście już co nieco od nas usłyszeć. Teraz, kiedy etap produkcji zbliża się ku końcowi, mamy do zaprezentowania garść nowości, które zainteresują donatorów ‒ miło nam również ogłosić datę rozpoczęcia nadchodzących betatestów! W następnej aktualizacji opowiemy o nich więcej.

Na początek przejdźmy do stworów.

Plaga [ang. Blight]

Plagi to zagubione dusze lub fragmenty dusz związane materią żywiołów. Bywają często ofiarami klęsk żywiołowych (powodzi, lawin kamieni, pożarów lasów itd.). To bezładne, zdezorientowane, przepełnione gniewem wirujące chmury o wielkiej mocy niszczenia, wewnątrz których nieustannie pojawiają się i znikają tuziny człekokształtnych form. Ich twarze wykrzywiają się w cichej agonii, a dłonie desperacko starają się schwycić otoczenie, jak gdyby wciąż wierzyły, że wyrwą się z kajdan tragicznego przeznaczenia.

Bîaŵaki, czyli burze, które są w stanie wyrwać duszę z ciała, często przyczyniają się do tworzenia nowych plag. Kiedy dusze zostają oddzielone od ciała i wciągnięte w serce burzy, mogą tam utkwić i z czasem związać się z krążącą wewnątrz wiru materią żywiołów. Są esencją chaosu i anarchii, a niszczenie ich traktowane jest przez wielu jako akt łaski dla uwięzionych wewnątrz dusz.

Plagi stały się przedmiotem kontrowersyjnych badań prowadzonych przez animantów Eory. Z jednej strony, próby wykonania wiwisekcji doprowadziły do obiecujących postępów w leczeniu pacjentów, którzy ‒ z takich czy innych powodów ‒ nosili w swoich ciałach połączone dusze. Przypadłość ta została zidentyfikowana jako główna przyczyna różnorodnych zaburzeń fizycznych i umysłowych. Z drugiej jednak strony, wielu narzeka na brak przejrzystości metod stosowanych w podobnych eksperymentach. Głównym ich argumentem jest podejrzenie, że badania te mogą być w pewien sposób niehumanitarne lub mogą stwarzać poważne zagrożenie dla otaczającej populacji. Niektórzy oskarżają animantów o celowe próby tworzenia plag dla swoich badań ‒ prawdziwość tych twierdzeń jest jednak trudna do zweryfikowania.

Xaurip

Bezwłose humanoidy o rozmiarze zbliżonym do orlanów. Ich wydłużone pyski i wężowate oczy przywodzą na myśl gady. Ich nogi zakończone są trójpalczastymi stopami, a z długich ramion wyrastają trójpalczaste szpony.

Xauripy stroją się w kości zabitych przeciwników ‒ zwykle pochodzących z rywalizujących plemion. Gustują w dużych piórach, które przyczepiają do swoich ubrań. Koloryt ich karnacji waha się od jasnozielonego do rdzawobrązowego. Wydłużone pyski (uniemożliwiające porozumiewanie się za pomocą mowy) i nadmiernie agresywne zachowanie utrudniają im komunikację z bardziej cywilizowanymi rasami świata. Zamieszkują odosobnione, dzikie obszary i słyną z bezwzględności wobec przybyszów dość naiwnych, by wejść im w drogę.

 

Xauripy czczą smoki jako bóstwa i budują swoje społeczności wokół jaskiń tych potężnych stworzeń. Małe plemiona nierzadko wędrują dopóty, dopóki nie znajdą czerwia, któremu będą mogły oddawać cześć. Kiedy zwiążą swój byt z jakimś smokiem, będą go bronić za wszelką cenę. Rytuały, w których smok pożera oddające się w ofierze xauripy, są całkiem normalne. W miarę dorastania smoka, składanie ofiar staje się coraz większym religijnym wydarzeniem, w trakcie którego jednorazowo życie tracą setki xauripów. Siła i prestiż plemienia są nierozłącznie powiązane z wiekiem czczonego przez nie smoka. Najpotężniejsze klany istnieją od setek, jeżeli nie tysięcy lat. Wojownicy i szamani tych dużych wspólnot często malują swoje ciała, aby upodobnić się do swych smoczych władców.

Vithrak

Niesamowicie rzadko spotykane, bardzo niebezpieczne istoty z natury obdarzone mocami szyfrantów. Są zwykle człekokształtne, nieznacznie wyższe i smuklejsze od ludzi, jednak wyróżniają się przede wszystkim okropnymi, przypominającymi pajęcze głowami uzbrojonymi w ostre kły. Podobnie jak pająki, potrafią snuć jedwab ‒ używają go nie do tworzenia sieci, tylko do tkania swych misternie zdobionych szat. Osobniki męskie i żeńskie właściwie niczym się nie różnią. Vithraki to przede wszystkim magowie sprawnie posługujący się mocami umysłu (jak szyfranci), jednak dobrze sprawdzają się również w bezpośredniej walce, do której używają przede wszystkim swych wielkich kłów. Pomimo swej niezrównanej inteligencji i mocy, vithraki nie stanowią w świecie Eternity większej potęgi ‒ powodem jest ich bardzo niski przyrost naturalny.

Biorąc pod uwagę ich pajęczy wygląd, nie należy się dziwić, że vithraki za ulubionych towarzyszy i sługi wybrały sobie właśnie pająki. Na temat ich kultury wiadomo niewiele, zarówno z powodu rzadkości ich występowania, jak i ich wrogiego nastawienia do innych ras ‒ istnieją jednak liczne doniesienia o wysokiej organizacji ich społeczeństw.

Dzięki psionicznym mocom vithraki są w stanie komunikować się ze sobą za pomocą telepatii. Jak wiele innych insektoidów tworzących zorganizowane społeczności, stosują ścisły podział na rozmaite role, takie jak zwiadowcy czy obrońcy. Niski przyrost naturalny sprawia nie tylko, że traktują wszystkie inne rasy jako potencjalne zagrożenie ‒ są również z tego powodu wyjątkowo altruistycznie nastawione do swoich pobratymców. Swoich gniazd będą bronić do ostatniej kropli krwi.

Harmonogram aktualizacji

Witajcie, z tej strony Brandon. Faza produkcji Eternity powoli dobiega końca, dlatego wraz z resztą zespołu musimy mocno skoncentrować się na pracy. Co za tym idzie, od teraz do premiery gry aktualizacje będą się ukazywały nieco rzadziej i mniej regularnie niż dotychczas. Nie znaczy to oczywiście, że nie będziemy do przekazania ważnych i ciekawych wieści! W kolejnej aktualizacji omówimy dokładniej temat fazy beta dla donatorów oraz wyjaśnimy, jak odebrać swoją kopię gry.

Skoro mowa o becie… Ogłaszamy, że zostanie ona udostępniona już 18 sierpnia.

Losy dokumentu

Chcemy również poinformować wszystkich donatorów o decyzji, jaką podjęliśmy w sprawie filmu dokumentalnego, który mieliśmy wydać na DVD/Blu-ray w ramach nagród. Odkryliśmy w swoich początkowych planach pewien błąd: aby na czas załączyć materialną kopię filmu do pudełkowej wersji gry, musielibyśmy pominąć w nagraniach całą końcową część produkcji. Zależy nam, by nasi donatorzy mogli prześledzić cały proces tworzenia gry ‒ od początku aż do dnia premiery. Aby było to możliwe, postanowiliśmy nie wydawać materialnej wersji filmu ‒ w zamian udostępnimy jego rozszerzoną wersję do pobrania. Zdajemy sobie sprawę, że część z was może być niezadowolona z takiego obrotu spraw, mamy jednak nadzieję, że zrozumiecie powody naszej decyzji. Płytę DVD/Blu-ray zastąpimy inną nagrodą, o której napiszemy więcej w jednej z przyszłych aktualizacji.

To już wszystko na dziś!