Eternity – pierwszy screen i historia

Eurogamer opublikował pierwszy screen z Projektu Eternity, a Josh Sawyer w międzyczasie zajął się aktualizowaniem historii świata Eternity. Wszystko jak zwykle znajdziecie w rozwinięciu artykułu.

Zdecydowałem się opisać niektóre ważne (i niektóre pomniejsze) miejsca i kwestie związane ze światem Projektu Eternity. Mam nadzieję, że te elementy pomogą nakreślić krajobraz Dyrwood i Eir Glanfath. Chociaż ta część świata nie jest szczególnie duża, problemy ich obywateli będą krążyć wokół samego serca Eternity. – J. Sawyer

Aedyr – Ludzie z rozległego Imperium Aedyr i ich kolonie, Dyrwood i Readceras. Aedyr dosłownie tłumaczy się jako “Wiele Jeleni” (“Many Deer”, można to również tłumaczyć jako Wiele Deer jeżeli Deer to nazwa własna, chociaż nie sądzę aby tak było :) – przyp. Darnath), ale znaczy “Ludzie Jeleni” (People of the Deer), i dotyczy mającego 2,500 lat starego plemienia, które stworzyło królestwo 600 lat temu. Połączyło się z elfickim królestwem Kulklin w 2399 AI (Anni Iroccio). Pośród Aedyrczyków, nie ma szczególnego zróżnicowania między ludźmi, a elfami. Przez ich bliski kontakt i integrację niezależnie od różnic psychologicznych (jak na przykład dłuższe życie elfów), ich kultura i system prawny rozwinął mnóstwo unikalnych koncepcji jak haemneg czy ceremionalne małżeństwa. Etnicznie Aedyr (w większości ludzie i elfy) mają jasną skórę i wiele odcieni kolorystyczny oczu i włosów, gdzie niebieski i zielony jest najbardziej powszechny. Pośród innych kultur, ubrania Aedyrczyków znane są z relatywnie prostych w tkaniu – często korzystając z dużych kolorowych pasków lub kratek – wzorów i akcentów.

Anni Iroccio – Rok Iroccio. To powszechnie wykorzystywany kalendarz w Dyrwood i jego okolicach. Ma zaledwie 150 lat i pochodzi od Vailian, ale został zaadoptowany przez obywateli Dyrwood i wiele otaczających obszarów, głównie z uwagi na to, że kalendarz Aedyrczyków jest beznadziejnie nieprecyzyjny. Chociaż kalendarz Iroccio został zastąpiony wcześniej kalendarzem Vailian, twórca, Iroccio rozpoczął go od tego samego momentu co jego poprzednicy. Obecnie mamy 2823 AI.

biamhac – Najgroźniejsze zjawisko Eir Glanfath, biamhaki to “dusze wiatru”, które powstają z przeklętych ruin, rozdzierając dusze z ciał ich właścicieli. Pojawiają się nagle i bez ostrzeżenia, zostawiając ofiarom niewiele nadzieji na ucieczkę. Ludzie z silnymi duszami nie są podatni na biamhaki, ale indywidualności natychmiastowo przechodzą w stan śpiączki. Odkrycie licznych biamhaków w Eir Glanfath podczas ich wczesnej eksploracji doprowadziło do śmierci tysięcy Aedyrczyków.

Dyrwood – Ściśle mówiąc, północno-zachodni las od rzeki Bael.

To tylko pierwsza część dość długiego tłumaczenia. W następnej aktualizacji dodamy informacji o Eir Glanfath, Eothasie, Mowie Hyl, Magran, Readceras i Vailii.