Pillars of Eternity ‒ towarzysze, twierdza gracza i rozgrywka na Pax East
Zespół Pillars of Eternity, w podobnym składzie jak ostatnio (m.in. Chris, Josh, Tim, Adam), przedstawia pokrótce kilku towarzyszy, rozgrywkę, twierdzę gracza oraz odpowiada na pytania zebranych.
Wczorajsza prezentacja Pax East rozpoczęła się od krótkiego przedstawienia towarzyszy podróży (Alotha, Palleginy, Hiraviasa oraz Edera). Mieliśmy okazję usłyszeć namiastkę voice-actingu i poznać parę nowych szczegółów. Poniżej znajdziecie film video i krótkie podsumowanie ze słuchu.
Z góry was przepraszamy za irytujący „autoplay” filmu, ale mimo starań twitch nie chce się przystosować.
Kilka nowych, jak również już znanych informacji o towarzyszach:
Hiravias to osiadły orlanin o radosnym, energicznym usposobieniu, obdarzony dużą spostrzegawczością. Pochodzi z Glanfathan. Ma 32 lata, przy czym warto zauważyć, że orlanie żyją krócej niż ludzie.
Pallegina pochodzi z Republik Vailiańskich i jest fanatycznie oddana swojej ojczyźnie. Porzucona przez ojca, trafiła do Bractwa Pięciu Słońc – nie wierzy jednak, że zakon, któremu służy, dba o interes ojczyzny. Młodą (dokładnie 26–letnią) paladynkę cechuje spryt, determinacja, ale także niecierpliwość.
Edér jest farmerem i wojownikiem, a także wyznawcą Eothasa, bogu światła i odkupienia, przez co stał się obiektem prześladowania religijnego w rodzinnej wiosce. Ma 32 lata; wykazuje się optymizmem, skłonnością do introspekcji oraz czarnym poczuciem humoru. Szuka przyjaciela i odpowiedzi – trafia na ciebie.
Aloth to 62–letni leśny elf. Szuka przywódcy – jako towarzysz darzy cię ogromnym szacunkiem, a w trudnych sytuacjach chętnie służy radą. Ma nieco obsesyjną osobowość.
Po około 10 minutach rozpoczyna się właściwa rozgrywka. Oprócz wspomnianego wyżej składu towarzyszy, zdecydowano się zabrać gotowego kompana o roboczej nazwie „Healbot”.
Po około 25 minutach mamy podgląd na twierdzę gracza, w pierwotnym, nieulepszonym stanie. Adam opowiada o kilku dogodnościach, które możemy zbudować, jak np. loch, hala rzemiosł, kościół, ogród botaniczny, magazyny czy laboratorium. Dodatkowo w twierdzy pojawiają się „prestiżowi” tymczasowi goście, którzy zapewniają różne bonusy lub obniżają wartość twierdzy (podany został przykład Gafola pijaka, który obniża nam prestiż ;)).
Ostatnia część (pytania od publiczności) rozpoczęła się dość niefortunnie, bo pytaniem: „poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale czy Patrick Rothfuss napisał jednego z towarzyszy?” (fanowi chodziło oczywiście o Torment: Tides of Numenera).