Pillars of Eternity – ponad 500 tysięcy sprzedanych kopii
Pół miliona sprzedanych egzemplarzy może wydawać się wynikiem satysfakcjonującym, jeśli weźmiemy pod uwagę klasyczny format produkcji. Niemniej, biorąc pod lupę sprzedaż gier o podobnej charakterystyce, wynik Obsidianu wcale nie może być uznany za wybitnie wysoki. Dla porównania Divinity: Original Sin potrzebowało zaledwie trzech miesięcy, by przeskoczyć próg 500 tysięcy egzemplarzy; z drugiej strony możemy założyć, że Wasteland 2 radził sobie w tym samym czasie nieco gorzej niż Pillars of Eternity.
Trochę statystyk z aplikacji SteamSpy (uwzględniających wyłącznie platformę dystrybucji Steam):
- Shadowrun Returns, data premiery: 25 lipca 2013, ok. 855,604 nabywców
- Divinity: Original Sin, data premiery: 30 czerwca 2014, ok. 878,319 nabywców
- Shadowrun: Dragonfall, data premiery: 27 lutego 2014, 455,596 nabywców
- Wasteland 2, data premiery: 19 września 2014, ok. 478,680 nabywców
- Pillars of Eternity, data premiery: 26 marca 2015, ok. 531,497 nabywców
- Shadowrun: Hong Kong, data premiery: 20 sierpnia 2015, ok. 93,815 nabywców
Warto zaznaczyć, że aplikacja nie uwzględnia wyników sprzedaży na platformie GOG.com.
Źródło: Paradox Interactive i SteamSpy