Pillars of Eternity (dawniej Project: Eternity) – Podstawowe informacje

Chociaż Eternity nie posiada jeszcze oficjalnie opublikowanego rysu fabularnego ani informacji dotyczących świata, mechaniki i postaci, z kilku ostatnio opublikowanych wywiadów można wydobyć nieco informacji.

Project: Eternity to roboczy tytuł, który powinien ukazać się wiosną 2014 roku. Gra będzie kosztować ok. 25$ (pierwsze 25tys. osób wspierających projekt kwotą 20$ otrzyma wersję cyfrową). Gra będzie przeznaczona wyłącznie na PC, sam Avellone jest „zmęczony projektowaniem treści i interakcji, które zaspokajają konsole i ich kontrolery”.

Fragmenty rozmowy z redaktorem Kotaku.

Mechanika walki będzie w starym stylu – „Będzie to coś co poznaliśmy we Wrotach Baldura 2. Po wielu dyskusjach, zdecydowaliśmy podążać podobną drogą do gier na Infinity Engine – czas rzeczywisty z pauzą.”

Świat jest całkowicie autorski – „To fantasy z własnym głosem. Josh Sawyer jest odpowiedzialny za stworzenie świata i ras – w pierwszym kontakcie, gracze rozpoznają archetypy pozornie znanych krajobrazów, ale często wykorzystamy to tylko po to, by wciągnać Was na tyle abyście mogli sami zobaczyć subtelności i różnice. Naszym pierwszym celem związanym stricte z tworzeniem świata jest stworzenie obszarów fajnych w eksploracji, a później zaprojektowanie historii, frakcji i konfliktów.”

Mapa Eternity (nie jest to wersja ostateczna, mapa jest mniejsza od rzeczywistej wielkości świata.

To gra z duszą – „Więc jest parę rzeczy – chcemy, aby gracz mógł stworzyć własną postać, i chcemy aby gracz mógł ewoluować. Ta ewolucja nie podlegałaby tylko limitom pierwszej gry, ale byłaby kontynuowana w kolejnych tytułach. Historia i świat są zbudowane wokół koncepcji magii i mocy powiązanej z duszą bohatera, a dusza bohatera i dusze jego kompanów są… wyjątkowe”.

Nie stworzysz własnej drużyny – „Podobnie jak we Wrotach Baldura i Planescape: Torment, gracz stworzy własną postać i będzie poznawał towarzyszy eksplorując świat. Będziemy dopieszczać bohaterów z równie wielką uwagą jak robiliśmy to w naszych przeszłych produkcjach, zaczynając od Tormenta, Maski Zdrajcy (Neverwinter Nights 2) i Fallouta: New Vegas. Nie chcemy, aby zaćmiły naszego bohatera, ale aby wspierały naszego gracza jak pudło rezonansowe, gdy chodzi o decyzje i wybory w grze. Naszym pragnieniem jest, by bohater i jego towarzysze (jeżeli przeżyją) wykraczali tylko poza jeden tytuł, a byli obecni w przyszłych produkcjach.”

Klasyczna gra izometryczna – „Chociaż Eternity jest hołdem dla Infinity Engine i naszych fanów, którzy grali w gry na tym silniku, będziemy korzystać z innego silnika, ale będzie izometryczny. Mamy wrażenie, że właśnie rzut izometryczny jest lepszą podstawową do taktycznej-drużynowej rozgrywki.”

Na koniec „Project: Eternity to nasza szansa by zebrać całą wiedzę RPG, mechanikę, historię, charakteryzację postaci i zamienić to wszystko w grę, której pragną nasi fani.”

  • Obsidian zastanawia się nad różnymi rozwiązaniami dotyczącymi dystrybucji. Najważniejszym czynnikiem dla graczy wydaje się wersja bez zabezpieczeń DRM. Możliwym wyjściem będzie tutaj GOG.com;
  • Niedługo zostanie wprowadzona alternatywna opcja wspierania projektu, przez PayPal;
  • Nad projektem pracują legendy cRPG: Chris Avellone, Tim Cain, Josh Sawyer;
  • Kickstarter uzyskał potrzebne środki w ciągu 27 godzin (co jest imponujące biorąc pod uwagę, że kwota bazowa wynosiła 1.1mln dolarów);
  • Wiekszą kwota wpłacona na rozwój projektu wpływnie na rozszerzenie świata i historii: Obsidian ma w planach poszerzenie gry o inne systemy operacyjne, w tym Linux i Mac, dodanie nowych postaci, towarzyszy, a nawet własnego domu gracza.