Skromne podsumowanie informacji o Pillars of Eternity (dawniej Project: Eternity)

Project: Eternity to roboczy tytuł autorskiej produkcji Obsidian Entertainment, studia założonego przez pracowników starego Black Isle, mającego na swoim koncie wiele udanych kontynuacji gier komputerowych, w tym: Fallout: New Vegas, Knights of the Old Republic II, Neverwinter Nights 2 (z dodatkami: Maska Zdrajcy i Gniew Zehira). Zespół Eternity składa się z dobrze nam znanych twórców legendarnych gier cRPG: Josha Sawyera (seria Icewind Dale), Chris Avellone’a (Planescape: Torment, Fallout 2), Tima Caina (Fallout, Arcanum, Świątynia Pierwotnego Zła).

Eternity jest pierwszym projektem Obsidian Entertainment wykorzystującym crowdfunding: gra została sfinansowana przez graczy przez platformę Kickstarter zbierając prawie 4 mln USD w ciągu 32 dni oraz usługę PayPal (nie mamy jeszcze oficjalnych danych). Warto odnotować, że pierwotna kwota realizacji projektu wynosiła 1,1mln $ i została zgromadzona już w pierwszych 27 godzinach od startu.

Autorska produkcja Obsidian jest hołdem dla klasycznych gier fabularnych na Infinity Engine, wykorzystując podobnie jak one, rzut izometryczny, mechanikę toczenia bitw z aktywną pauzą i formacje drużynowe. Produkcja będzie obfita w różnorodne klasy postaci, niezapomnianych bohaterów, epickie bitwy rodem z Icewind Dale, bogaty świat na miarę Wrót Baldura i dojrzałą narrację znaną nam z Planescape: Torment.

Gra ukaże się w okolicach kwietnia 2014 i doczeka się polskiego tłumaczenia.

Świat Eternity

Fabuła Eternity rozpocznie się 2823 roku Anni Iroccio (AI). Będziemy świadkami niezwykłego, przerażającego, supernaturalnego wydarzenia, które wrzuci nas w wir trudnych i unikalnych okoliczności. Obciążeni konsekwencjami sytuacji, śledzeni przez niespokojne moce, zrobimy wszystko, aby otrzymać odpowiedzi na nurtujące nas pytania.

Setting utrzymany będzie w stylu średniowiecznego fantasy ze zróżnicowanymi technologicznie obszarami, od cywilizacji zbliżonych Epoce Kamienia, do bardzo zaawansowanych kultur, wyposażonych w wysoko rozwinięte uzbrojenia późnego średniowiecza (przegubowe zbroje płytowe, machiny oblężnicze, różnorodność mieczy, długie łuki, kusze). Do najnowszych technologicznych osiągnięć świata należą podobne do karraków okręty i broń palna (warto jednak zaznaczyć, że technologicznie w świecie Eternity wciąż brakuje drukarni).

Jako gracze zwiedzimy Imperium Aedyru, Wolny Palatynat Dyrwood, stare królestwo elfów Eir Glanfath, Pokutniczą Regencję Readceras, Republiki Vailian oraz wiele innych obszarów różnorodnych etnicznie, technologicznie i kulturowo.

Istotnym elementem świata Eternity są dusze. Josh Sawyer w licznych aktualizacjach projektu kickstarter tak oto wypowiadał się na ich temat:

Tak jak informowaliśmy w naszych zapowiedziach, dusze są bardzo istotnym elementem świata Eternity. Świat śmiertelników nie poznał jeszcze wszystkich sekretów jak te dusze „działają”, podobnie różnorodne szkoły metafizycznej filozofii można odnaleźć w każdej kulturze. Wiadomo jednak, że światłe dusze poruszają się przez niekończący się cykl jawy i czyśccowy sen pośród bogów. Czasami ten sen trwa latami, ale czasami jest krótki, a dusze momentalnie przechodzą do nowego życia.

Daleko od perfekcyjnego procesu, dusze są obiektem „pękania” na przestrzeni pokoleń, transformacji na wiele sposób, i to nie do końca… działa właściwie. Niektóre kultury i indywidualności dostrzegają dużą wagę w „silnych” duszach, duszach z „czystego” rodowodu, „przebudzonych” duszach, które pamiętają przeszłe życia, „podróżujących” duszach, które dryfowały przez boskie królestwa lub te, które koegzystują z innymi duszami w jednym ciele. Aczkolwiek, jest druga strona medalu, skutkująca negatywną dyskryminacją i przemocą.

Wieczna przygoda

Eternity przedstawi podobny system tworzenia postaci do klasycznych gier Infinity. W planie minimalnym gracze będą mogli dostosować imię bohatera, płeć, klasę postaci, rasę (włączając subrasy), kulturę, traitsy, punkty umiejętności, portret i fundamentalne startowe opcje jego/jej klasy (ekwipunek, umiejętności, talenty).

W grze napotkamy na 6 różnorodnych (cywilizacyjnie, technologicznie) ras włączając w to standardową trójkę: ludzi, elfy, krasnoludy oraz podobnych do sferotkniętych z Advanced Dungeons and Dragons tzw. „Boskich” (nasze nieoficjalne tłumaczenie „Godlike”), karłowatych orlanów i rasę Aumaua.

Wybierzemy z 11 klas postaci: wojowników, czarodziei, łotrzyków, kapłanów, mnichów, łowców, druidów oraz sfinansowanych dodatkowo przez kickstarter: Barbarzyńców, Szyfrarzy („Cipher”), Paladynów oraz Pieśniarzy.

Spotkamy 8 towarzyszy, których rekrutować będziemy w trakcie przygody (podobnie jak w Tormencie i Wrotach Baldura). Towarzysze Projektu Eternity istnieć będą dla mechanicznych i narracyjnych celów: ich głównym zadaniem będzie wzbudzenie zainteresowania w konflikcie gracza, a ich osobowości otworzą gałęzie fabularne, wygenerują nowe konflikty i rozszerzą możliwości rozwiązywania konfliktów. Będziemy mogli zrekrutować do 5 towarzyszy w drużynie, jednocześnie zaznaczając że nie jest to obowiązkiem.

Oprócz umiejętności klasowych każdy bohater wyposażony będzie w umiejętności niebojowe, które pokryją cztery główne gałęzie: uczenie się nowych rzeczy; podróżowanie przez świat (wykrywanie pułapek, szybsze poruszanie się po mapie etc); zdobywanie nowych przedmiotów (kupowanie, kradzież) oraz interakcję z towarzyszami. Dodatkowo włączamy w to umagicznianie (enchanting) i różnej maści rzemiosło (crafting).

Kolejną istotną atrakcją Eternity będzie mega-loch. Nieskończone Ścieżki Od Nuy to (minimalnie) 15 poziomowa konstrukcja, która była jednym z celów finansowych:

W zachodnej części Dyrwood leżą Nieskończone Ścieżki, starożytna sieć brukowych szlaków. Szlaki te docierają aż do bram wież rozciągających się dalej, do wnętrza. W przeszłości, wieże wyłaniające się z ogrodów były oznaką panowania zamkowego, nieustępliwego, szalonego budowniczego: Od Nuy (czytaj: Nuły). Szaleństwo Od Nuy dało się odczuć daleko pod powierzchnią, wiecznie rozciągając się głębiej do wędrujących katakumb. Nieskończone ścieżki, jak stary Glanfathans zwykł je nazywać, nie mogą być odwiedzane przez żywych, ale ludzie twierdzą, że wiele silnych dusz znalazło stałe miejsce zamieszkania pod posiadłością szalonego twórcy.

W grze pojawi się również Hala Awanturników, specjalna lokacja która umożliwi nam tworzenie własnych bohaterów (na wzór Icewind Dale), jeżeli standardowi kompani nam się znudzą albo zapragniemy towarzystwa własnoręcznie stworzonych awanturników.

Ciekawym dodatkiem może być również Twierdza Gracza, którą będziemy mogli rozbudowywać i dostosowywać do swoich potrzeb (według planu ma być to również miejsce, w którym z łatwością pozbędziemy się nadwyżek finansowych).

W końcu jednym z ostatnich celów finansowych Obsidian było stworzenie dwóch wielkich miast. Jedno było już pakiecie, drugie natomiast było golem finansowym na 3,5mln $. Jeżeli pamiętajcie Athkatlę z Wrót Baldura czy dobrze nam znane Miasto Drzwi z Udręki na pewno wiecie o czym mowa. Miasto będzie przestrzenią licznych przygód, zadań i obszarem wypełnionym NPC’tami.

Wreszcie jako wisienka na torcie wiadomość Justina Bella, człowieka odpowiedzialnego za jakże ważny aspekt muzyczny Projektu Eternity:

Dusze, supermoce, setting fantasy, dojrzałe narracje… To tylko niektóre wielkie idee za Projektem Eternity, jego historią i światem. Tak jak w przypadku wielkich gier role playing, muzyka odgrywa znaczącą rolę w komunikowaniu tych idei. To było prawdziwe też dla gier na Infinity Engine. Patrząc wstecz wszystkie miały jedną wspólną rzecz związaną z muzyką: wszystkie są znane z tego, że miały silne i niezapomniane ścieżki dźwiękowe, które pochłaniały Cię jako słuchacza i podpalały Twoją wyobraźnię. Oto właśnie nam chodzi w Eternity.

Więc jaka będzie muzyka? Dobre pytanie! Opisywanie muzyki słowami może być trudne, bo tak duża jej część jest subiektywna i otwarta na interpretację. Wciąż warto mieć plan przed pisaniem poszczególnych notatek. Potrzebujesz idei, która poprowadzi Cię do stworzenia efektywnego wyniku. Aby pomóc namalować ten obraz bardziej przejrzyście, tutaj są trzy wyrazy, które najlepiej opisują jak to powinno ostatecznie brzmieć:

Mistycznie

Starożytnie

Emocjonalnie

Tutaj możecie usłyszeć fragment muzyczny ze zwiastunu kickstartera.