Project: Eternity –prototyp prawie gotowy

W 46-tej aktualizacji Eternity Darren Monahan opisuje poszczególne fazy tworzenia gry i związane z nimi zadania.

Tłumaczenie aktualizacji Darrena Monahana

Proces tworzenia gier w studio Obsidian zawsze składa się z czterech głównych faz: prototypu, fazy „vertical slice”, produkcji i wreszcie finalizacji. Po zakończeniu każdego etapu ekipa i właściciele firmy przeprowadzają analizę postępów, upewniają się, że wszystkie planowe cele zostały osiągnięte i otwierają kolejną fazę projektu.

Project: Eternity znajduje się obecnie w końcowych dniach fazy tworzenia prototypu. Oznacza to, że ogólna wizja gry jest już właściwie gotowa i wkrótce będzie można ją zademonstrować podczas firmowej prezentacji. W przypadku P:E, którego głównym założeniem jest odtworzenie klimatu gier na silniku Infinity, podstawowe elementy prototopu to np.:

  • Mechanika ruchu i walki postaci ‒ gotowa drużyna składająca się z maks. 6 postaci, którymi można pojedynczo lub grupowo sterować i ustawiać je w formacje; podstawowa SI bohaterów niezależnych i potworów umożliwiająca im zauważanie członków drużyny, podchodzenie do nich i rozpoczynanie walki; modele postaci oraz model potwora z wystarczająco zaawansowaną animacją, by przekonująco zademonstrować testową scenkę;
  • Podstawowe funkcje gry ‒ zarządzanie łupem i ekwipunkiem, otwieranie skrzyń; rozmowy, przydzielanie nowych zadań, śledzenie postępów, nagradzanie za wykonanie zadania;
  • Środowisko ‒ dwa ukończone obszary (plener i oparte na tilesecie wnętrze), pomiędzy którymi gracz może się przemieszczać.

Kiedy prototyp zostanie zatwierdzony, kolejna faza to tzw. „vertical slice”. Jej dwa podstawowe cele to:

  • Przygotowanie do fazy produkcji ‒ powiększenie ekipy, dopracowanie wszystkich narzędzi i procedur;
  • Stworzenie konkretnego „wycinka” [ang. slice] rozgrywki ‒ przygotowanie i prezentacja 5-15-minutowego dema ilustrującego podstawowe filary gry, z grafiką i dźwiękiem w docelowej jakości.

Co dalej?

Od następnego tygodnia (zaczynając od 26/03) Obsidian rozpocznie nową serię aktualizacji od Josha, Roba oraz zespołu grafików i rysowników. Pojawi się też kolejna seria “Zagrajmy w Arcanum z Chrisem Avellonem” (poprzednie części znajdziecie tutaj)