Pillars of Eternity – Klasy postaci, polskie tłumaczenie i…
Świetne wiadomości – Eternity zostanie przetłumaczone na język polski, mamy informacje o klasach postaci i tapetę, która poniekąd przedstawia różnorodność bohaterów w Eternity. Więcej jak zwykle w rozwinięciu.
Zacznijmy od najważniejszych rzeczy:
- Eternity zostanie przetłumaczone na język polski (oraz rosyjski jeżeli kogoś to zainteresuje) i nie ma żadnych warunków finansowych. Nawet jeżeli kickstarter zakończy się dzisiaj (chociaż mamy nadzieję, że będzie cały czas się rozwijał), Eternity doczeka się polskiego tłumaczenia;
- Jeżeli nie ufacie systemowi kickstartera, lub z jakiegoś powodu nie możecie wesprzeć projektu przez platformę, pojawiła sie alternatywna metoda: PayPal – na stronie oficjalnej znajdziecie więcej informacji;
- Obsidian zaprezentował pierwsze informację o klasach postaci;
- Przy uzyskaniu 2,5 mln USD, projekt zostanie wzbogacony o klasę Barbarzyńcy i Szyfranta (autorskie tłumaczenie słowa „Cipher” – w razie czego prosimy o korektę ;));
Mam dla Was krótki opis klas postaci, przygotowany na podstawie tej aktualizacji.
Barbarzyńcy pochodzą z wielu odosobnionych kultur całego świata. W Dyrwood można ich spotkać pośród społeczności elfów z Glanfath. Różnią się od wojowników swoją brawurą, dzikością i szczególnym upodobaniem zamieniania surowej agresji w dyscyplinę. Barbarzyńcy są wielkim wyzwaniem w bitwie, ale są narażeni na wyczerpanie, jeżeli nie będą się kontrolować.
Szyfranci (tłumaczenie robocze) są niecodziennymi i często nierozumianymi indywidualnościami z niezwykłymi mentalnymi umiejętnościami. Podobnie jak czarodzieje i kapłani, posiadają wiele talentów czerpiących swą siłę z dusz, ale szyfranci posiadają unikalną zdolność przebicia się przez duchową energię świata, dzięki czemu manipulują innymi duszami. Kiedy czarodzieje używają skomplikowanych formuł z opasłych tomisk, a kapłani poświęcają się pasji wiary, szyfranci mogą operować bezpośrednio przez moce ich umysłów… i Twoich.
Podstawowa „czwórka”
Wojownicy – wojownicy to męzczyźni i kobiety trenowani w korzystaniu z szerokiej gamy tradycyjnych broni. Są przystosowani do przyjmowania niezwykłej ilości kar. Chociaż nie tak mobilni jak mnisi czy sprawni jak łotrzykowie, wojownicy są niezawodni i elastyczni, mogąc przystosowywać się do sytuacji wyprowadzając silne ataki, przyjmując silną defensywę, osłabiając wrogów i zadając ostre kontrataki tym, którzy atakują ich towarzyszy.
Mogą specjalizować się w wielu różnych broniach włączając w to łuki, kusze czy broń palną. Nie ma wielu szans by przewyższyli łowców w ich własnej grze, ale wojownicy mogą być równie niebezpieczni na dystans jak w zwarciu. Wojownicy mogą pochłonąć energię swoich dusz dla dewastujących efektów: zwiększenia szybkości ataków, uderzania wrogów z taką siłą, że pobliscy przeciwnicy są ogłuszani czy utrzymywania wytrzymałości, która pozwala im przetrwać najcięższe rany.
Kapłani – w świecie wielu bóstw, jest mnóstwo rodzajów kapłanów. Chociaż większość spędza czas opiekując się wyznawcami czy zajęta jest pokojowymi celami, są szeregi dedykowanych podróżujących czy najemnych kapłanów, którzy zamienili ogień swej wiary w iskrę, która zapala moc ich dusz. Ci mężczyźni i kobiety znajdują boską więź z wybranym przez siebie bóstwem, ale ich umiejętności płyną z ich dusz.
Często trenowani pośród żołnierzy, kapłani są zdolni do walki w zwarciu, ale ich prawdziwa moc pochodzi od modlitw, błogosławieństw, które wspierają towarzyszy i karają wrogów. Te błogosławieństwa mają szeroką gamę, od bitewnych, po umagicznianie broni, zakładanie protekcyjnych barier do boskich przywołań i okaleczających klątw. Dodatkowo kapłani często specjalizują się w posługiwaniu się bronią, zbroją czy litaniami ich ukochanych kościołów.
Łotrzykowie – w zaprzeczeniu do tego co sugeruje ta nazwa, łotrzykowie pochodzą z różnych ścieżek życia. Są to złodzieje, bandyci, kurtyzany, ale również arystokraci, dyplomaci i osobiści gwardziści. Chociaż różnią się statutem życia, polegają na szybkości, zręczności i podstępności gdy przychodzi im osiągnąć cele. Drogą łotrzyka nie jest walka „palec w palec” z największym brutalem w pomieszczeniu i wymienianie ciosów, ale oddanie w zamieszaniu precyzyjnego ciosu w żebra. Kiedy pokój eksploduję w sztormie ognia, wojownicy zagryzają zęby, kapłani modlą się o zbawienie, czarodzieje mamroczą czary, które mają ich ochronić, ale łotrzykowie… znikają. Są doskonali, kiedy ludzie ich nie dostrzegają.
Jakkolwiek są wyposażeni: czy w parę sztyletów, świetny rapier, łuk, pistolet czy maczugę, łotrzykowie tworzą karnawał bólu, gdziekolwiek się udadzą. Chociaż są znani z cichego poruszania się w bitwie i poza nią, wielu z nich jest całkiem utalentowanych gdy chodzi o maszyny i przyrządy wszelkiego rodzaju. Wysoko urodzeni łotrzykowie posiadają często dużą wiedzę o ezoteryce, kiedy nisko-urodzeni są świetnie przygotowani na przetrwanie w dziczy.
Czarodzieje – powszechnie szanowany w większości społeczności, czarodziej Projektu Eternity to mężczyzna i kobieta o wysokim wykształceniu i ekstremalnej mentalnej dyscyplinie. Czarodzieje czasami są nazywani nawigatorami śmiertelnych dusz, ucząc „zwykłych” ludzi odblokowywania swoich mocy. Korzystając z wiedzy do naprawdę spektakularnych granic, czarodzieje polegają nie tylko na starożytnych praktykach, ale również na ich własnych badaniach, które napędzają ich do przodu. Daleko od okultystycznej czy chronionej wiedzy, większość czarów magów jest tak niezwykle skomplikowanych i fizycznie wymagających, że nawet praktykujący czarodzieje nie mogą ich wywołać bez korzystania z drogich, specjalnie umagicznionych tomów.
I co zawierają te tomy? Instrukcję przygotowania duszy do nagięcia rzeczywistości, manipulacji czasem, czynienia skóry tak twardej jak kamień, do kontrowania nawet najmocniejszej magii, wywoływania ognia, chmur trucizn, tworzenia koszmarów z powietrza. Naprawdę, możliwości są otwarte dla czarodziejów – przekraczając nawet te, które posiadają kapłani zwracający się do swej wiary.