Pillars of Eternity (Project: Eternity) wykorzysta silnik Unity

Obsidian Entertainment zdecydował o wyborze silnika Unity przy produkcji swojej nowej gry cRPG. Z podobnej technologii korzysta już Brian Fargo z zespołem InXile pracującym nad Wasteland 2 (sequelem postapokaliptycznego ojca Fallout’ów).

Chris Jones, odpowiedzialny w Obsidianie za technologię napisał parę słów, argumentując wybór Unity. W wiadomości czytamy między innymi o tym, że „Unity pozwala małym zespołom być bardzo produktywnymi. Posiada niezwykłe środowisko developerskie, które ułatwia pracę programistom, artystom i designerom (…) W bardzo krótkim czasie zanotowaliśmy postępy w testowaniu podstawowej funkcjonalności projektu Eternity.”

„Mamy zamiar skorzystać z własnych narzędzi w połączeniu z Unity, tam gdzie to ma sens, czyli na przykład w przypadku tworzenia dialogów i edytowania informacji specyficznych dla gatunku RPG. Z Unity możemy naprawdę łatwo rozszerzyć możliwości silnika gry oraz narzędzi developerskich, a mamy wrażenie że zintegrowanie narzędzi, które okazały się skuteczne w przeszłych grach Obsidian pozwoli na świetny start przy tworzeniu Projektu Eternity.”

Zespół Wasteland 2, który zgromadził prawie 3 miliony $ na kickstarterze, jakiś czas temu również ogłosił wykorzystanie silnika Unity. Na poniższym obrazku znajdziecie screen z wersji Alpha postapokaliptycznej produkcji Briana Fargo.