Sekrety, ciekawostki, easter eggi

Symbolika

  • Nieodłącznym elementem towarzyszącym naszej przygodzie są symbole, tatuaże i zagadkowe znaki rozmieszczone w wielu zakątkach Wieloświata. Chociaż w grze nie ma jasnych informacji dotyczących interpretacji niniejszych symboli, kluczem do rozwikłania ich treści jest wiadomość od Erica Campanelli, projektanta Planescape: Torment, który na życzenie wielu zainteresowanych fanów Udręki rozwiał ich wątpliwości.

Czytaj więcej

Prawdziwa tożsamość Bezimiennego

  • Podążając za ścieżką głównej linii fabularnej, historia Bezimiennego powoli odkrywa przed nami kolejne rozdziały. Widzimy torturowaną, udręczoną duszę, żyjącą tysiącami różnych egzystencji, kierującą poczynaniami setek jednostek, wielokrotnie zabijaną i wskrzeszaną. Przyglądamy się tragedii jednej istoty, w której utkwiła pamięć wielu ofiar, zdrad, zniszczeń i okrutnych zbrodni. Szybko dociera do nas, że bohater, którego oczami oglądamy Sfery, jest chodzącą zgubą, która przyciąga udręczone dusze.
  • Zapytasz, jak to wszystko się zaczęło?

Czytaj więcej

Krąg Zerthimona

  • Krąg Zerthimona to unikalny przedmiot w posiadaniu naszego towarzysza – Dak’kona. Jeżeli nasz bohater jest magiem, może rozpocząć naukę u githzerai. Wystarczy, że zapytamy Dak’kona o magiczne szkolenie, a ten odeśle nas do kręgu. Klikając przedmiot, otworzymy opcje dialogowe – i w zależności od naszej inteligencji i mądrości poznamy Ścieżkę Zerthimona. Oprócz standardowych zalet, takich jak doświadczenie, poznanie wszystkich kręgów wzmocni Dak’kona i nauczy nas nowych czarów, niedostępnych u tradycyjnych sklepikarzy.

Czytaj więcej

Lista drobniejszych ciekawostek

  • Niniejszy artykuł to tak naprawdę lista drobnych ciekawostek, które nie były wystarczająco złożone, aby tworzyć dla nich odrębne artykuły.

Czytaj więcej

Easter eggi

  • Easter eggi to z reguły humorystyczne nawiązania do książek, gier czy szeroko pojętej rozrywki, nie pasujące do treści fabuły. Podobnie jak w przypadku wielu innych gier z tego okresu w Tormencie nie brakuje nawiązań do innych tytułów czy literatury.

Czytaj więcej

Język githzerai

  • Poprzez rozmowy z Dak’konem oraz innymi napotkanymi przez nas githzerai możemy nauczyć się kilku wyrażeń pochodzących z języka Ludu. Ich źródłem są przeważnie ważne wydarzenia i postacie historyczne oraz liczne przypowieści. Wiele pochodzi z Nieprzerwanego Kręgu Zerthimona. Dla githzerai istotną rolę odgrywa także poznawanie prawdziwej natury rzeczy oraz samych siebie, przez co w charakterystyczny sposób akcentują słowa związane z poznaniem i wiedzą.

Czytaj więcej

Yves Opowiadaczka

  • Opowiadania, które usłyszymy od Yves, jeśli w zamian podzielimy się wyjątkową historią.

Czytaj więcej

Księga Cytatów

  • Mały zakątek dla wybranych cytatów z Udręki.

Czytaj więcej

Wizja projektu Last Rites

  • W 1997 roku Chris Avellone opracował niemal 50-stronicową wizję projektu „Last Rites”, na podstawie której miała powstać odarta ze schematów, wielowymiarowa, wyjątkowa produkcja RPG z trudnymi wyborami moralnymi i unikalną mechaniką śmierci.
  • Przedstawiamy wam pełny, przetłumaczony dokument podzielony na trzy części.

Czytaj więcej