Frakcja Bogowców

Przystąpić do Bogowców pozwoli nam Keldor, jeśli ukończymy zlecone przez niego zadania. Bohatera, jak i siedzibę frakcji znajdziemy w Wielkiej Kuźni.

Dla Bogowców wszystkie rzeczy są boskie. Wszystkie rzeczy mogą wznieść się ku wielkiej chwale – jeżeli nie w tym życiu, to w następnym. Cierpliwość jest wszystkim, czego potrzeba. Widzisz, tu jest zasada: wszyscy – pierwszaki, sferowcy, oczekujący, gestorzy, każde istnienie – jest sprawdzane. Przetrwać, osiągnąć sukces i wznieść się ponad innych – to cel każdego żywego bytu. Zawiedź, a dostąpisz nowego życia, by spróbować ponownie. To całkiem proste i jednoznaczne.

Oczywiście to nie jest aż tak proste. Po pierwsze, nikt tak naprawdę nie wie, na czym polegają testy. Czy powinniśmy być dobrzy, źli, czy jacy? Bogowcy starają się to pojąć. Po drugie, człowiek może się uwstecznić – nabałaganić i wrócić jako pierwszak albo nawet coś gorszego w życiu następnym.

Więc widzisz, Bogowcy zakładają, że to cały cel multiuniwersum. Pierwszy Plan Materialny, Wewnętrzne i Zewnętrzne Sfery – egzystują, by poddać się testom i zostać oczyszczone. To po prostu sprawa zrozumienia, co jest testowane i jak. Kiedy to się stanie, Bogowcy będą mogli przyśpieszyć koniec uniwersum i posiąść dla siebie nowe wcielenia.

Frakcja Bogowców

[1] Keldor
[2] Nadilin
[3] Tyldon
[4] Kuźnia
[5] Saros
[6] Bedai-Lin
[7] Sarossa
[8] Sandoz
[9] Machina Bogowców

Jak dołączyć do Bogowców?

[1] Keldor jest jednym z przywódców Bogowców. Przyjmie nas w szeregi frakcji, jeśli sobie tego zażyczymy, ale najpierw będziemy zmuszeni sprawdzić się w kilku zadaniach:

  • Wykuj przedmiot w kuźni – udaj się do Nadilina [2] i odbierz od niego niezbędny sprzęt, a następnie zdobądź rudę od Tyldona [3]. Posiadając przy sobie kowalski ekwipunek, zainicjuj interakcję z kuźnią [4] i wykonaj wybrany przez siebie przedmiot.
    • Wykonany przedmiot będzie się cechować kiepską jakością, jeśli inteligencja Bezimiennego wynosi maksymalnie 9 punktów.
    • Przedmioty wysokiej jakości stworzymy, mając 14 lub więcej punktów inteligencji.
  • Rozwiąż zagadkę morderstwa kowala Avildona – udaj się do kuźni i porozmawiaj z Alissą, która przedstawi ci trzech podejrzanych: Tyldona [3], Sarosa [5] i Bedai-Lin [6].
    • Saros twierdzi, że ma dowód obarczający Tyldona, i wręczy nam szydło z jego wygrawerowanym imieniem, które miał upuścić w pobliżu miejsca zbrodni.
    • Tyldon odeprze zarzuty, twierdząc, że to Saros ukradł szydło. Oskarży również pozostałych podejrzanych o spiskowanie z Anarchistami.
    • Saros przyzna, że rzeczywiście jest członkiem Anarchistów i ukradł szydło Tyldona, ale będzie twardo bronił swojego oskarżenia.
    • Tyldon złamie się, jeśli zapytamy, czy potwierdzi pod przysięgą i zaklęciem, że nie jest mordercą Avildona. Możemy pozwolić mu uciec (co wbrew pozorom nie wpłynie na nasze śledztwo).
    • Bezimienny w dialogu z Keldorem będzie mógł obarczyć winą samego Tyldona lub Tyldona na spółkę z Sarosem. Niezależnie od podjętej decyzji otrzymamy 10 000 PD.
  • Przeszkodź Sandozowi w próbie samobójstwa – w tym celu porozmawiaj z Sarossą [7], która przekaże ci wiadomość dla ojca. Bezimienny będzie w stanie przemówić do rozsądku przebywającemu na piętrze Sandozowi [8]. Możemy też sprowokować ojca Sarossy do odebrania sobie życia, czego na pewno nie oczekiwał od nas Keldor.

Niezależnie od wyniku ostatniego zadania Keldor przyjmie nas do frakcji Bogowców. Uzyskamy też dostęp do wyposażenia Wyznawców Źródła – wśród przedmiotów, które będziemy mogli nabyć, znajdzie się kilka rodzajów potężnej broni, w tym Objawienie (topór), Rozum (młot) i Oświecenie (sztylety).

Możemy teraz zobaczyć tajny projekt Bogowców [9]. Zapytajmy o niego Keldora, a ten przekaże nam żeton, którego okazanie przepuści nas przez straż.

Inne frakcje