„Blizzard in Baator” – ambitny mod fabularny do Planescape: Torment szuka chętnych do współpracy
Czołem, Obieżysferzy! Trzydzieści lat temu, w kwietniu 1994 roku, opublikowany został podstawowy zestaw podręczników Planescape Campaign Setting. Pięć lat później mogliśmy odpalić na komputerach PC pierwszą (i jak dotąd ostatnią) grę, która wiernie odwzorowała setting. Dwadzieścia pięć lat później grupa szale… pasjonatów postanowiła zrobić odważny krok naprzód i opracować ambitny fabularny mod do „Udręki”. Prace nad nim trwają już od pewnego czasu, ale teraz również Wy możecie dołożyć swoją cegiełkę do jego powstania.
„Blizzard in Baator” to rozszerzenie oryginalnej przygody Bezimiennego, dodające nowy rejon Sigil – Kanał, oraz Canię, mroźną warstwę Baator, gdzie czeka nas wiele godzin rozgrywki. Możemy wstępnie liczyć na 30 obszarów i wiele nowych postaci, animacji, dźwięków oraz muzyki.
Głównymi autorami modyfikacji są FallDamage312, szef oraz Wrathu. Więcej informacji od zespołu znajdziecie poniżej:
Uwaga, uwaga Sferowcy!
Dumny zespół pasjonatów sfer pod patronatem portalu Grimuar Sferowca przedsięwziął pracę nad stworzeniem zdecydowanie najbardziej ambitnej modyfikacji do gry Planescape:Torment w historii.
Surowa dłoń, niemalże owadzia, stuka palcami po kamiennym, zimnym blacie.
„Już wkrótce,” mówi do siebie bies, spoglądając przez okno na łunę rozświetlonego miasta, wyglądającego zza przeciwległego szczytu. „Nie będzie już… dziewięciu…”
Ciężkie metalowe drzwi z okrutnym, szarpiącym dźwiękiem otwierają się, skrobiąc po kamiennej posadzce, a do holu wtłacza się nieludzko wygięta, zakapturzona postać.
„Otworzyła kolejny,” wychrypuje z chorym entuzjazmem, „ten wygląda obiecująco…”
Jak dostać się do ósmej warstwy Piekieł? Który z lordów dziewięciu wyjdzie zwycięsko z dyskretnej politycznej gry, w którą nieumyślnie wplątuje się nasza drużyna? Co skrywa się w czarnej wieży u stóp gigantycznego lodowca i w końcu kim jest tajemnicza Erynia, która może rzucić światło na przeszłość Bezimiennego?
Na wszystkie te pytania odpowie Blizzard in Baator.
Modyfikacja dodaje nowy rejon w Sigil: Kanał oraz Canię – śnieżną warstwę Baator, gdzie czeka nas wielogodzinna, wyzywająca pod wieloma względami przygoda.
Modyfikacja doda ponad 30 obszarów i wiele nowych postaci, animacji, filmów, dźwięków oraz muzyki.
W związku z ogromną skalą przedsięwzięcia zespół poszukuje chętnych obieżysferów do pomocy!
Kogo szukamy
1. Pisarzy
Mimo iż nasza główna fabuła jest już napisana i utrzymywana w tajemnicy, a dialogi powstają, chcemy nadać wieloświatowi odpowiedni wielogłos. Dlatego szukamy ludzi z Planescapową smykałką do populowania naszych lokacji postaciami pobocznymi, które mogą powiedzieć coś ciekawego, zabawnego, intrygującego czy też rozdzierającego serce. Jeśli ktoś się posili o stworzenie kilku postaci i małego questa – też postaramy się implementować tego typu sugestie, w miarę możliwości :)
Postacie, które się najlepiej odnajdą w naszej modyfikacji:
- Mieszkańcy Ula w Sigil (konkretnie żyjący nad Kanałem)
- Biesy (Abishai, Cornugon, Gelugon)
- Githzerai
- Modrony
- Zabłąkani Obieżysferzy
- Udręczone dusze
Mamy stworzone autorskie narzędzie do pomocy w pisaniu dialogów tak, aby można je było wklejać już do Planescape: Torment: TUTAJ
Modyfikacja będzie tworzona równocześnie w dwóch językach, więc można pisać po polsku, po angielsku albo od razu w dwóch językach naraz. Mamy w swoich oddziałach gotowych tłumaczy.
2. Ludzi z doświadczeniem w modowaniu Infinity Engine
Mimo iż prace nad modem już trwają, co jakiś czas natrafiamy na frustrujące przeszkody (PS:T okazuje się najbardziej skomplikowanym i niesfornym wcieleniem Infinity Engine). Na pewno nie brakuje już wśród was doświadczonych śmiałków, którym nieobcy jest DLTCEP czy też inne (już teraz oldschoolowe) narzędzia. Bardzo chętnie zawrzemy znajomość do konsultacji czy też usprawniania technicznej warstwy modyfikacji.
Tak więc, niechaj cień Pani Was ominie, ale niech Wasze wiadomości nie miną naszych skrzynek pocztowych. Szansa na dodanie swojego głosu, swoich myśli do legendarnego PS:T nie przychodzi codziennie. Zapraszamy do współpracy!
Jak się skontaktować
Jeśli chcecie się dowiedzieć więcej lub połączyć swoje siły z autorami modyfikacji, możecie to zrobić na dwa sposoby:
- wpadnijcie na nasz Discord, na kanał #cania-believe-it
- napiszcie na skrzynkę cania.believe.it@gmail.com