Torment: Tides of Numenera rozpoczyna crowdfunding!
Fani Udręki czekali na to od lat. Być może ostatecznie nie otrzymali upragnionego sequelu na settingu Planescape-a, ale duchowego następce, który kultywuje to co uczyniło przygodę Bezimiennego tak wspaniałą. W tym podsumowaniu przedstawiamy wam kickstarter i przypominamy czym właściwie jest Tides of Numenera.
Torment: Tides of Numenera w odróżnieniu od oryginału (na settingu Planescape) utrzymany zostanie w świecie Monte Cook-a (który został sfinansowany również przez kickstarter). Zespół odpowiedzialny za nową Udrękę ma w swoim składzie utalentowanych twórców, których znamy z Planescape: Torment. Gra zostanie wydana w języku polskim i poczekamy nią niecałe 2 lata (grudzień 2014).
Setting
„Każda wystarczająco zaawansowana technologia jest nieodróżnialna od magii” – tym cytatem Arthura C. Clarke’a Monte Cook, współtwórca Planescape’a i trzeciej edycji D&D, a obecnie właściciel wydawnictwa Malhavoc Press, na łamach którego wydaje autorskie gry i dodatki, otwiera opis swojego nowego settingu science fantasy, w oparciu o który powstawać będzie duchowy następca Planescape: Torment.
Numenera to futurystyczna gra role playing osadzona w odległej przyszłości. Ludzkość żyje wśród pozostałości po ośmiu wielkich cywilizacjach, które narodziły się i upadły na Ziemi. Dziewiąty Świat wypełniony jest śladami wspaniałości poprzednich: resztkami sieci informacyjnej rozsnutej pomiędzy wciąż działającymi satelitami, nanotechnologią, żywymi tworami bioinżynierii i tysiącami różnych niezwykłych urządzeń. Pozostałości te znane są jako numenera.
Fabuła
Torment to gra o kompleksowej i niuansowej moralności, głębokich i reaktywnych wyborach i konsekwencjach, która zanurzy nas w nowej, zadziwiającej wizji. Obierzesz kurs przez dziwaczne wymiary, przez niezwykle różnorodne światy. Poznasz towarzyszy w czasie przygody, odkryjesz ich wartość – możliwe, że przez ich siłę, bądź bardziej dosłownie sprzedając ich w niewolę. Wybierzesz drogę, która doprowadzi cię do nieuchronnego zakończenia wynikającego z twoich działań. Staniesz naprzeciw adwersarzy będących w stanie ujarzmić moc poza twoimi wyobrażeniami i którzy w końcu zmuszą cię do stawienia czoła samemu sobie i udzielenia odpowiedzi na to jedno pytanie: Ile znaczy jedno życie?
Dziewiąty Świat Numenery jest fantastyczną wizją, w której potężne cywilizacje wznosiły się i upadały – znikały, transcendowały lub zostały niszczone – zostawiając swoje miasta, monumenty i artefakty za sobą. Ich osiągnięcia stały się częścią skumulowanych resztek eonów… ale wiele z ich pozostałości przetrwało. A teraz ten asortyment starożytnej mocy jest tam, by nim zawładnąć. Ludzie Dziewiątego Świata biorą i korzystają z czego tylko mogą. Nazywają te cudy (i horrory) numenerą.
Jeden z ludzi odkrywa sposób na wykorzystywanie numenery by wzrastać w siłę, oszukiwać śmierć i uciekać przed czasem w kolejnych ciałach. Ale odkrywa nieoczekiwany efekt uboczny: Ciebie.
Zespół
Jeżeli macie wątpliwości dotyczące zespołu odpowiedzialnego z Tides of Numenera, rozwiejmy je:
Colin McComb to współtwórca settingu Planescape i fabuły Planescape: Torment;
Brian Fargo to człowiek, który urzeczywistnił Planescape: Torment – to on zaryzykował i to dzięki niemu ta gra powstała w pierwszej kolejności;
Adam Heine był skrypterem Tormenta;
Monte Cook to twórca RPG (współtwórca między innymi Planescape i twórca autorskiej Numenery);
Kevin Saunders odpowiadał za takie tytuły jak Mask of the Betrayer;
Mark Morgan to człowiek odpowiedzialny za ścieżkę Planescape: Torment i Falloutów.
A to tylko nieliczne nazwiska…
Mroczny, dojrzały świat
Ponownie zanurzymy się w ciemności. (…) Nie będziemy tam zawsze. Każde istnienie o wartościowym życiu przeżywa radość i śmiech i miłość i nadzieję i – nieuchronnie – śmierć. Chemy uderzyć w szerokie spektrum emocji. Chcemy też aby gracz miał wybory, które będzie eksplorował na swój sposób.
Wsparcie dla projektu
Jest kilka fantastycznych sposóbów na wsparcie projektu Tides of Numenera.
Pierwszy zakłada bezpośrednie wsparcie finansowe na stronie kickstartera, ale możecie pomóc też w inny sposób. Podzielcie sie informacjami o ToN na forach społecznościowych, udostępnijcie stronę kickstartera lub ogólnie rzecz biorąc spróbujcie nagłośnić starania inXile. Drugi Torment jest w zasięgu ręki.
Będziemy również wdzięczni jeżeli podeślecie nasze artykuły dalej :-)
Pamiętajcie również, że o Tides of Numenera będziemy informować za pośrednictwem naszego Facebooka.
Kickstarter:
http://www.kickstarter.com/projects/inxile/torment-tides-of-numenera