Oprawa dźwiękowa
Za ścieżkę dźwiękowa w Torment: Tides of Numenera odpowiedzialność bierze Mark Morgan, kompozytor i twórca muzyki do filmów, seriali i gier. Na koncie Marka znajdziecie takie tytuły jak Planescape: Torment, Fallout 1, 2, New Vegas, Wasteland 2 i nadchodzący Stasis. Na potrzeby Tormenta skomponuje przynajmniej 40 minut muzyki.
Oprawa dźwiękowa i muzyczna odgrywa kluczową rolę w budowaniu nastroju gry. Chcemy, aby można było usłyszeć szept smukłego ostrza przecinającego powietrze i mocny świst ciężkiego topora, trzask elektryczności i płomieni, szum i wibracje magii napędzającej urządzenia z zapomnianych epok.
Rozumiemy, jak ważna jest oprawa dźwiękowa dla określenia estetyki gry. Dopracujemy ją zatem w taki sposób, by uzupełniała niezapomniane przeżycia związane z Tormentem. Pragniemy, by dźwięki dodawały światu gry realizmu; by w odpowiednich miejscach dało się słyszeć skrzypienie, zawodzenie i echo.
Do stworzenia soundtracku dla Torment: Tides of Numenera pozyskaliśmy utalentowanego kompozytora, który jest już weteranem w swojej dziedzinie – Marka Morgana. Napisał już przewodni temat muzyczny gry oraz dwa inne utwory, w których uchwycił niepokojące piękno miasta Rozkwit i kosmopolityczne dźwięki Klifów Sagus.
Przewidujemy częściowe udźwiękowienie dialogów między głównymi bohaterami oraz prawdopodobnie komentarzy Ostatniego Porzuconego. Kwestia określenia, które fragmenty gry będą dubbingowane, jest wciąż do rozstrzygnięcia, jednak ze względów finansowych i ogromnego wpływu na harmonogram produkcji gry nie planujemy zrealizować pełnego udźwiękowienia dialogów.