Torment – ruiny Ossiphagan, George Ziets i Labirynt Wygnańca

Byliśmy przygotowani na to, że Kickstarter okaże się dość przytłaczającym przedsięwzięciem, jednak rzeczywistość i tak przerosła nasze wyobrażenia. Nie poddajemy się jednak ‒ pokrzepieni adrenaliną, kofeiną i kilkoma godzinami snu powracamy z kolejną aktualizacją.

Tłumaczenie 3. aktualizacji kampanii Kickstarter Torment: Tides of Numenera

Pierwsza odsłona Tormentowej serii wideo

Poniżej możecie obejrzeć wprowadzenie Colina do serii krótkich filmów, które będziemy zamieszczać, żebyście mogli więcej się dowiedzieć o grze i lepiej poznać jej twórców. Colin zdradzi wam, jakie atrakcje przygotowaliśmy na najbliższe tygodnie, oraz przedstawi zarys problematyki poruszanej w nowym Tormencie.

Nowy poziom nagród: 28 USD

Dla wszystkich, którzy z różnych powodów nie zdążyli zakupić gry na pierwszym limitowanym poziomie, od 8 marca dostępny jest dodatkowy limitowany poziom „True Believer” ‒ 28 dolarów. Można go zamawiać również poprzez PayPal do momentu wyczerpania limitu 20 000 szt. na Kickstarterze. Decydując się na niego, otrzymacie:
●       cyfrową wersję gry (PC [Windows], Mac, Linux);
●       Retrospekcję Produkcji PS:T;
●       dostęp do oficjalnej społeczności Tormenta;
●       cyfrowy poradnik strategiczny;
●       nowelę Colina McComba w wersji cyfrowej (nie całą kompilację nowel).

Cyfrowy poradnik strategiczny dostępny będzie dla wszystkich, którzy wesprą projekt kwotą 28 dolarów lub większą. Będzie go można również zakupić jako dodatek za 7 dolarów. Oczywiście wszyscy, którzy zdecydowali się wcześniej na poziomy 20 lub 25 dolarów, mogą powiększyć swoje zamówienie do nowego poziomu, dzięki czemu otrzymają poradnik i nowelę Colina.

Kolejne cele finansowe

Wkrótce po opublikowaniu drugiej aktualizacji, cel 1,5 mln dolarów został osiągnięty. Oznacza to, że Mur i Tony dołączą do drużyny. W związku z pytaniami o to, w jaki sposób zamierzamy rozbudowywać treść gry po przekroczeniu kolejnych celów, podajemy przykład pierwszego obszaru, którym zajmą się nowi członkowie ekipy ‒ Kryształowego Wymiaru:

W nieznanych, odległych światach, inteligentne życie uparcie walczy o przetrwanie nawet pośród najbardziej nieprzyjaznego krajobrazu. Wyobraźcie sobie krainę, gdzie ogromne kryształowe góry piętrzą się ku niebu, a w ich surowych, nietkniętych ludzką ręką szczytach załamuje się i rozprasza światło bladych słońc. Dziećmi tej krainy są giganci ‒ humanoidalne stworzenia z kryształu, wyrwane ziemi i obdarzone świadomością przez światło i ciepło niszczejących ciał starszyzny ludu.

 

2,0 mln USD ‒ Monte pisze, Mark komponuje, Ruiny Ossiphagan, plus 2 nowele!

Po osiągnięciu tego celu, Mur i Tony napiszą nowele, które dodane zostaną do kompilacji. W grze pojawi się również nowy obszar: Ruiny Ossiphagan.

Tam, gdzie wybuchy wulkanów i strumienie lawy wypełniają powietrze gryzącym dymem, pośród pól w kolorze obsydianu spoczywa szkielet olbrzymiej bestii. Porozrywane żebra sugerują, że stworzenie padło ofiarą jakiegoś niewyobrażalnego drapieżnika. Przez lata kości służyły za dom wielu tyleż odważnym, co głupim istotom ‒ dziś w wydrążonych korytarzach mieszka już tylko wiatr, który wypełnia ciszę pustkowi ponurą melodią. Dalej, w zakamarkach spalonej ziemi czają się stworzenia o płonących ciałach i rozgorączkowanych umysłach, nieustannie zajęte przeczesywaniem jezior lawy w poszukiwaniu cennych minerałów.

W ramach dodatkowej niespodzianki dla wszystkich (w tym dla samego zainteresowanego, kiedy to przeczyta), po zakończeniu Kickstartera Colin zagra w PS:T. Jego zmaganiom z grą będzie oczywiście towarzyszyć odpowiedni komentarz ‒ na pewno jesteście ciekawi, które obszary sam opracował i co jego zdaniem może zmienić naturę człowieka.

 

2,5 mln USD: Geoerge Ziets, Labirynt Wygnańca, nowela Montego, nowy towarzysz

Po przekroczeniu tej kwoty, do zespołu odpowiedzialnego za fabułę dołączy George Ziets. Mogliście go poznać jako głównego projektanta kreatywnego Maski Zdrajcy. Tematy, jakie George lubi eksplorować w grach idealnie pokrywają się z planowaną problematyką Tormenta.

Do grona autorów piszących nowele do naszej kompilacji dołączy Monte. Próbkę stylu, w jakim opisuje świat Numenery, możecie znaleźć w opowiadaniu The Amber Monolith.

Pojawi się również nowy towarzysz. Niektórym czytelnikom nie spodobał się dość szczegółowy opis Glutka w poprzedniej aktualizacji, dlatego tym razem tożsamość nowej postaci pozostanie tajemnicą.

Nowością jest także Labirynt Wygnańca ‒ dość specyficzny obszar, ściśle związany z zasadami, na jakich w Tormencie funkcjonować będzie śmierć. Rozbudowa tego „labiryntu umysłu” stanie się elementem kolejnych celów finansowych ‒ więcej informacji już wkrótce. Póki co przeczytajcie, co na temat tego miejsca ma do powiedzenia Colin:

„Śmierć to koniec, tak przynajmniej mówią. Ale nie do końca tak jest, prawda? Kiedy śmierć unosi się nad tobą jak olbrzymia fala, nie znaczy to wcale, że umierasz. Twoje ciało zamyka się w sobie, mięśnie drgają, wzrok odpływa gdzieś w dal. Czego wypatrujesz? Dokąd zabierze cię śmierć?”
Kiedy otwierasz oczy, znajdujesz się w pomieszczeniu z czterema… nie… sześcioma… pięcioma ścianami. To niemal na pewno pięć ścian. W każdej ze ścian dostrzegasz zarys drzwi, które zaczynają się materializować dopiero, kiedy podchodzisz bliżej.
Pomieszczenie jest ciemne i wilgotne, podłoga drży lekko, jakby spokojnie pulsowała. Drzwi otwierają się posłusznie, gdy kładziesz na nich dłoń. Przed sobą widzisz wąską ścieżkę z popękanych kamieni, zawieszoną ponad morzem bezkresnych mgieł. Nie widzisz nad sobą dachu ani gwiazd, ani księżyca. Mgły okalają twoje stopy, a co jakiś czas przeganiają je bezpańskie wiry wiatru.
Czujesz w głębi, że znasz to miejsce. A przed oczami dostrzegasz znajomą twarz.
‒ Co tu robisz? ‒ pytasz.
‒ Jesteś martwy ‒ mówi. ‒ Tak naprawdę mam na myśli, że nie jesteś martwy. Wracasz do życia. Twoja głowa wypełniona jest cząstkami naszych istnień. Za każdym razem, kiedy przyjmujesz nasze cierpienie, rośniemy w siłę. Przynajmniej tutaj. Ale jeżeli pragniesz wrócić do świata, sam musisz znaleźć drogę ucieczki.