Torment ‒ data rozpoczęcia betatestów i Karawanseraj

W pierwszej części najnowszej aktualizacji Torment: Tides of Numenera poznamy datę rozpoczęcia betatestów oraz wczesnego dostępu na platformie Steam. Zobaczymy również Karawanseraj ‒ jedną z dzielnic Klifów Sagusa.

Sprostowanie/aktualizacja (17.01.2016)

Beta (dla poszczególnych donatorów projektu) nie rozpocznie się 17 stycznia, ale w tygodniu rozpoczynającym się 17 stycznia (nieporozumienie wynika z tego, że w Stanach Zjednoczonych niedziela jest pierwszym dniem tygodnia). Okazuje się, że ta informacja była dość dezorientująca nie tylko dla nas, ale dużej części europejskich serwisów (i samych deweloperów; informację tę potwierdził Thomas Beekers).

Oficjalnego rozpoczęcia się betatestów możemy spodziewać się między 17, a 23 stycznia. Przepraszamy za pomyłkę.


Witajcie, Wygnańcy, z tej strony Brian Fargo.

(źródło: Droga do Bety, aktualizacja 51)

Dotarliśmy do roku 2016. Minęło 17 lat, odkąd Planescape: Torment trafił na półki sklepowe i stał się klasyką cRPG. Wkrótce do Waszych rąk trafi duchowy spadkobierca Udręki. Jest mi niezmiernie miło obwieścić, że beta Torment: Tides of Numenera trafi do wybranych donatorów 17 stycznia, a 26 stycznia pojawi się na platformie Steam (early access).

Zespół jest niezwykle zafascynowany produkcją, co jest widoczne w każdym aspekcie naszej pracy. Sama możliwość projektowania totalnie oryginalnych doświadczeń w tak wymyślnym świecie jest powodem, dla którego rozpoczęliśmy zawodową przygodę w tej właśnie branży.


[av_image src=’https://grimuar.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karawanserai.jpg’ attachment=’2266′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-36sf6g’][/av_image]

Karawanseraj, dzielnica Klifów Sagusa (wyższa rozdzielczość)


Beta rozpocznie się na samym początku gry i będzie dość obszerna jak na tak wczesną wersję. Zawierać będzie sekwencję wprowadzającą (z jej częścią mieliśmy już styczność podczas wersji alfa), jak również pierwszą, główną lokację produkcji ‒ Klify Sagusa, bardzo stare miasto zbudowane na szczycie starożytnych struktur, które uformowały się, zanim jeszcze Dziewiąty Świat ponownie zasiedlili ludzie. Miasto jest podzielone na pięć głównych dystryktów: Mniejszy Plac (Circus Minor), Skraj Klifu (Cliff’s Edge), Karawanseraj (Caravanserai), Rządowy Skwer (Government Square) i Podbrzusze (Underbelly). Jak na miasto przystało, Klify Sagusa skrywają liczne tajemnice, są pełne bohaterów i ‒ rzecz jasna ‒ zadań do wykonania.

Naturalnie będziemy oczekiwać Waszych opinii. Podczas alfy otrzymaliśmy bezpośredni feedback z poziomu interfejsu gry (specjalny formularz kontaktowy) i najpewniej wykorzystamy tę opcję kontaktu ponownie. W przyszłych aktualizacjach omówimy szczegóły betatestów, ale zanim to nastąpi, podzielimy się z Wami informacjami o lokacjach, porozmawiamy o bohaterach i m.in. mechanice gry.

Brian Fargo

Następna aktualizacja, opracowana przez Thomasa Beekersa, poświęcona będzie itemizacji.