Torment: Tides of Numenera
  • Torment: Tides of Numenera

    Uznany przez krytyków Planescape: Torment doczeka się w tym roku (przy optymistycznym scenariuszu) duchowej kontynuacji. Za Torment: Tides of Numenera (bo tak nazywa się następca) odpowiadają twórcy pierwowzoru, w tym m.in. Colin McComb, Chris Avellone i Adam Heine.

    Kontynuacja osadzona zostanie w świecie Numenery, systemu science-fiction Montego Cooka (twórcy Dark Matter, Arcana Unearthed czy również podręczników do Planescape). Fabuła rozgrywać się będzie w Dziewiątym Świecie [ang. Ninth World], miliard lat w przyszłości. Duchowy następca zabierze nas do settingu wypełnionego śladami poprzednich cywilizacji, resztkami sieci informacyjnej, nanotechnologią i tworami bioinżynerii, znanymi jako numenera. W odróżnieniu od pierwowzoru (Planescape: Torment) inXile Entertainment nie będzie opierać się na mechanice Dungeons and Dragons ani korzystać z settingu Planescape (nie posiada do niego praw).

    Do charakterystycznych cech Torment: Tides of Numenera należą rozbudowany system dialogowy, głęboka, tematycznie satysfakcjonująca fabuła, osobista narracja, reaktywność, wybory i rzeczywiste konsekwencje. W odróżnieniu od poprzednika produkcja rozgrywać się będzie w turowym systemie walki. Za ścieżkę dźwiękową duchowego następcy odpowiedzialny jest autor muzyki do Planescape: Torment, Mark Morgan.

Strony