Brian Fargo oficjalnie o następcy Planescape: Torment

Brian Fargo w wywiadzie z Rock Paper Shotgun po raz pierwszy, oficjalnie wypowiada się na temat połączenia idei Udręki z futurystycznym settingiem Numenery. W wywiadze czytamy między innymi o tym, że Numenera Monte Cook-a była oczywistym wyborem dla duchowego następcy Planescape: Torment.

Jedną z największych zalet nowego settingu jest – według Briana – egzotyczne, bogate i elastyczne uniwersum.

Na pytanie co łączy tę – zresztą całkowicie odrębną wizjonersko – fantastyczno-naukową produkcję z duchowym następcą Tormenta, Brian odpowiada następująco: „Skoncentrujemy się na tych samych rzeczach, które sprawiły że ludzie pokochali Planescape: Torment: fantastycznym, niekonwencjonalnym settingu, niezapomnianych towarzyszach, głębokiej tematycznej eksploracji ludzkiej egzystencji, głębii reaktywności (wybory i konsekwencje) i mocnej, osobistej (nie epickiej) historii bohatera.”

Zanim przeczytacie dalszą część tego newsa, sugeruje zapoznać się z naszą wiadomością apropo Numenery, która jest autorskim settingiem Monte Cook-a (system role playing zebrał na kickstarterze ponad 500 tys. $!)

Monte Cook, twórca settingu oprócz bezpośredniego udzielenia licencji będzie odpowiedzialny za stworzenie kilku obszarów gry. Ponadto w lekturze wywiadu czytamy, że to właśnie Chris Avellone zasugerował Fargo pracę z Colinem McCombem (nasz całkiem świezy wywiad) i Kevinem Saundersem (Maska Zdrajcy), a duchowy następca Tormenta pojawi się na kickstarterze (chociaż nie mówimy raczej o bliskiej przyszłości).

Fargo przyznaje również, że bardziej od bezpośrednich połączeń z Tormentem, starają się raczej uchwycić to wszystko co gracz doświadczył w Planescape: Torment: „pozostaniemy wierni esencji PST, ale szukamy również sposobów na usprawnienie obszarów, w których Udręka mogła być lepsza.”. Duchowy następca Planescape: Torment jest obecnie we wczesnej fazie przedprodukcji. InXile posiada zarys fabuły, projekty postaci głównych bohaterów i zdefiniowane koncepcje tematyczne. Póki co jednak, zespół Fargo koncentruje się na finalizacji Wasteland 2.
Oprócz Kevina i Colina, w zespole jest skrypter oryginalnego Tormenta, Adam Heine, concept artist Dane Knutson (ilustrator oryginalnego settingu Planescape), wspomniany Monte Cook i Ray Vallese (setting Planescape). Ponadto Brian zapowiedział jeszcze innego utalentowanego, „niespodziewanego” twórcę o którym wspomni w przyszłości.

Wywiad nie odpowiada na pytania dotyczące mechaniki nowej gry, najpewniej jednak system walki ulegnie poważnej zmianie (pomijając fakt, że to nie będzie już DnD). Twórcy zdają sobie sprawę z krytyki jaka spotkała Udręke za „kiepską mechanikę walki”. „Pozostaniemy wierni koncepcji Planescape: Torment, gracz będzie mógł w zależności od swoich wyborów omijać potyczki.” – podkreśla Fargo.

Brian wspomina również o licencji Planescape’a: „nie staraliśmy się całymi siłami nabyć tej licencji, ponieważ zespół był bardzo podekscytowany wizją Montego i Numenerą, uznaliśmy, że takie rozwiązanie będzie miało dla nas mniej ograniczeń. Poza tym WotC było całkiem ciche w materii licencji od jakiegoś czasu. Ani ja, ani Feargus nie daliśmy rady poruszyć z nimi tematu Wrót Baldura 3.”

Na koniec, na pytanie dot. przeciwskazań związanych z tworzeniem następcy Tormenta, B. Fargo odpowiada: „cierpliwie czekałem, aż ktoś zrobi coś z konceptem Tormenta, ale nic się nie wydarzyło. Po tylu latach prawa wygasły i mogłem się nim w końcu zająć – zebrać świetną drużynę by stworzyć tytuł godny tego imienia.”