Torment ‒ beta dostępna dla (prawie) wszystkich donatorów; nowe grafiki; przewidywana data premiery

Brian Fargo opublikował 56. aktualizację Torment: Tides of Numenera, w której ma dla nas wiele dobrych wieści.

Tytuł jest już grywalny od początku do końca i według słów założyciela inXile Entertainment “to najbogatsza w treść gra, jaką kiedykolwiek współtworzył”. Nie znaczy to, że Torment jest bliski ukończenia ‒ artyści, projektanci fabuły i programiści cały czas pracują nad dopieszczeniem zawartości.

Torment liczy już około miliona słów, a przygotowanie dobrej lokalizacji dla tak skomplikowanej gry wymaga czasu. Z treści ostatniej aktualizacji wynika, że inXile weszło we współpracę z tajemniczym wydawcą, który ma duże doświadczenie na tym polu. Wkróce dowiemy się o nim więcej.

Teoretycznie realną datą premiery dla Torment: Tides of Numenera byłby koniec roku 2016, ale biorąc pod uwagę ogrom treści do lokalizacji i jednocześnie nie chcąc, by ucierpiała przy tam zawartość merytoryczna, inXile zdecydowało się wydać grę w pierwszym kwartale 2017 roku. Dla nas to będzie wyjątkowo symboliczny rok, w którym obchodzić będziemy 10-lecie założenia Grimuaru.



Dodatkowo, by osłodzić oczekiwanie, twórcy udostępnili Tormenta dla wszystkich donatorów projektu, którzy zamówili grę. Jeśli jesteście w tym kręgu, przejdźcie do swoich opcji konta pod tym linkiem ‒ już teraz możecie odebrać swój klucz do gry (zakładka Products ‒> Beta Access ‒> Manage Keys). Wersja beta dostępna jest wyłącznie na platformie Steam, ale w przyszłości będziecie mogli wymienić swój klucz Steam na wersję GOG.

Pamiętajcie, żeby podzielić się wrażeniami na naszym forum.

 

Duża aktualizacja wersji beta

Torment zyskał kolejną sporą aktualizację. Oto najważniejsze zmiany:

  • Całkowicie przerobiony interfejs użytkownika;
  • Zmiany w UI: m.in. w zakładce dziennika, mechanice Starania i drzewkach dialogowych;
  • Dodano sprzedawców (pierwotna wersja beta ich nie miała);
  • Przerobione intro do gry (dialogi i nowe wyzwania);
  • Nowi towarzysze i bohaterowie;
  • Nowe obszary;
  • Nowe portrety;
  • Usprawnione tworzenie postaci;
  • Nowe przedmioty i usprawnienia istniejących;
  • Optymalizacja wydajności;
  • Poprawki błędów, zadań, dialogów.

Pamiętajcie, że gra jest wciąż w fazie beta; pojawienie się błędów (wizualnych, merytorycznych, technicznych) będzie absolutnie normalne.

Na koniec krótka zapowiedź tego, co zobaczycie w grze.