Torment ‒ beta dostępna dla (prawie) wszystkich donatorów; nowe grafiki; przewidywana data premiery
Brian Fargo opublikował 56. aktualizację Torment: Tides of Numenera, w której ma dla nas wiele dobrych wieści.
Tytuł jest już grywalny od początku do końca i według słów założyciela inXile Entertainment “to najbogatsza w treść gra, jaką kiedykolwiek współtworzył”. Nie znaczy to, że Torment jest bliski ukończenia ‒ artyści, projektanci fabuły i programiści cały czas pracują nad dopieszczeniem zawartości.
Torment liczy już około miliona słów, a przygotowanie dobrej lokalizacji dla tak skomplikowanej gry wymaga czasu. Z treści ostatniej aktualizacji wynika, że inXile weszło we współpracę z tajemniczym wydawcą, który ma duże doświadczenie na tym polu. Wkróce dowiemy się o nim więcej.
Teoretycznie realną datą premiery dla Torment: Tides of Numenera byłby koniec roku 2016, ale biorąc pod uwagę ogrom treści do lokalizacji i jednocześnie nie chcąc, by ucierpiała przy tam zawartość merytoryczna, inXile zdecydowało się wydać grę w pierwszym kwartale 2017 roku. Dla nas to będzie wyjątkowo symboliczny rok, w którym obchodzić będziemy 10-lecie założenia Grimuaru.
Dodatkowo, by osłodzić oczekiwanie, twórcy udostępnili Tormenta dla wszystkich donatorów projektu, którzy zamówili grę. Jeśli jesteście w tym kręgu, przejdźcie do swoich opcji konta pod tym linkiem ‒ już teraz możecie odebrać swój klucz do gry (zakładka Products ‒> Beta Access ‒> Manage Keys). Wersja beta dostępna jest wyłącznie na platformie Steam, ale w przyszłości będziecie mogli wymienić swój klucz Steam na wersję GOG.
Pamiętajcie, żeby podzielić się wrażeniami na naszym forum.
Duża aktualizacja wersji beta
Torment zyskał kolejną sporą aktualizację. Oto najważniejsze zmiany:
- Całkowicie przerobiony interfejs użytkownika;
- Zmiany w UI: m.in. w zakładce dziennika, mechanice Starania i drzewkach dialogowych;
- Dodano sprzedawców (pierwotna wersja beta ich nie miała);
- Przerobione intro do gry (dialogi i nowe wyzwania);
- Nowi towarzysze i bohaterowie;
- Nowe obszary;
- Nowe portrety;
- Usprawnione tworzenie postaci;
- Nowe przedmioty i usprawnienia istniejących;
- Optymalizacja wydajności;
- Poprawki błędów, zadań, dialogów.
Pamiętajcie, że gra jest wciąż w fazie beta; pojawienie się błędów (wizualnych, merytorycznych, technicznych) będzie absolutnie normalne.
Na koniec krótka zapowiedź tego, co zobaczycie w grze.