Obsidian mógł stworzyć cRPG-a na licencji Pieśni Lodu i Ognia

W rozmowie z RedBull Games Feargus Urquhart zdradził, że przed ośmioma laty studio miało szansę realizacji cRPG-a rozgrywającego się w świecie książek George’a R. R. Martina.

Jak się okazuje, popularna seria fantasy (na którą składa się Gra o Tron, Starcie Królów, Nawałnica Mieczy, Uczta dla Wron, Taniec ze Smokami i dwa niewydane jeszcze tomy) już przed ośmioma laty mogła zostać zrealizowana w formie cRPG-a i to przez studio Obsidian. Co poszło nie tak?

Cytowany przez Redbull Games Feargus Urquhart przyznaje, że rozmawiał o potencjalnym projekcie z „dużym wydawcą”, który posiadał wówczas licencję. Twierdzi jednak, że nie miał pewności, czy taki pomysł mógłby wypalić. Mimo bogatego świata i wyrazistych bohaterów zdominowany przez tematy polityczne setting książki nie stanowił według niego dobrej podstawy dla gry role playing: „nie ma tu wielu elementów standardowych dla gry w klimatach fantasy, jak zbieranie towarzyszy podróży i przeszukiwanie z nimi opuszczonych ruin przepełnionych zombiakami, wiedźmami, duchami czy ghulami…”, a magia „odgrywa mało znaczącą rolę”. Z drugiej strony Urquhart zaznaczył, że książki są interesujące, ponieważ „koncentrują się na bohaterach”, a to właśnie było przez lata domeną Obsidian Entertainment.

Należy zaznaczyć, że przed powstaniem serialu HBO „Gra o Tron” cykl książek George’a Martina cieszył się znacznie mniejszym zainteresowaniem, a Obsidian miał już wówczas za sobą pracę nad wielkimi licencjami, w tym nad kontynuacją Star Wars: Knights of the Old Republic. Słowa CEO Obsidian są jednak zaskakujące i poniekąd umniejszają wielu pracownikom studia, którzy na pewno odnaleźliby się w przyziemnym, politycznym fantasy, gdzie magią władają tylko nieliczni, a intrygi polityczne stoją w samym centrum historii.


Koncept z „Gry o Tron” Cyanide Studios

Urquhart dodał również, że przed ośmioma laty zasugerował, by na licencji stworzyć grę o charakterze wojennej symulacji w czasie rzeczywistym (RTS). Ostatecznie dopiero w 2012 roku Pieśń Lodu i Ognia doczekała się cRPG-a pt. „Gra o Tron”, stworzonego przez Cyanide Studios (w subiektywnej opinii, mimo topornej mechaniki i rozgrywki produkcja posiada naprawdę świetną fabułę i wyraziste postacie głównych bohaterów).