Obsidian mógł stworzyć cRPG-a na licencji Pieśni Lodu i Ognia
Jak się okazuje, popularna seria fantasy (na którą składa się Gra o Tron, Starcie Królów, Nawałnica Mieczy, Uczta dla Wron, Taniec ze Smokami i dwa niewydane jeszcze tomy) już przed ośmioma laty mogła zostać zrealizowana w formie cRPG-a i to przez studio Obsidian. Co poszło nie tak?
Cytowany przez Redbull Games Feargus Urquhart przyznaje, że rozmawiał o potencjalnym projekcie z „dużym wydawcą”, który posiadał wówczas licencję. Twierdzi jednak, że nie miał pewności, czy taki pomysł mógłby wypalić. Mimo bogatego świata i wyrazistych bohaterów zdominowany przez tematy polityczne setting książki nie stanowił według niego dobrej podstawy dla gry role playing: „nie ma tu wielu elementów standardowych dla gry w klimatach fantasy, jak zbieranie towarzyszy podróży i przeszukiwanie z nimi opuszczonych ruin przepełnionych zombiakami, wiedźmami, duchami czy ghulami…”, a magia „odgrywa mało znaczącą rolę”. Z drugiej strony Urquhart zaznaczył, że książki są interesujące, ponieważ „koncentrują się na bohaterach”, a to właśnie było przez lata domeną Obsidian Entertainment.
[/av_textblock]
[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” av_uid=’av-17b3zm’]
[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=” av_uid=’av-14nqci’]
Należy zaznaczyć, że przed powstaniem serialu HBO „Gra o Tron” cykl książek George’a Martina cieszył się znacznie mniejszym zainteresowaniem, a Obsidian miał już wówczas za sobą pracę nad wielkimi licencjami, w tym nad kontynuacją Star Wars: Knights of the Old Republic. Słowa CEO Obsidian są jednak zaskakujące i poniekąd umniejszają wielu pracownikom studia, którzy na pewno odnaleźliby się w przyziemnym, politycznym fantasy, gdzie magią władają tylko nieliczni, a intrygi polityczne stoją w samym centrum historii.
[/av_textblock]
[/av_one_half]
[av_one_half min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” av_uid=’av-8uly42′]
[av_image src=’https://grimuar.pl/wp-content/uploads/2017/03/gameofthrones_artwork-06.jpg’ attachment=’1876′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=” av_uid=’av-7lyngi’][/av_image]
[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=” av_uid=’av-5ggfxe’]
Koncept z „Gry o Tron” Cyanide Studios
[/av_textblock] [/av_one_half] [av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” av_uid=’av-4wncmq’] [av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=” av_uid=’av-2zh7ki’] Urquhart dodał również, że przed ośmioma laty zasugerował, by na licencji stworzyć grę o charakterze wojennej symulacji w czasie rzeczywistym (RTS). Ostatecznie dopiero w 2012 roku Pieśń Lodu i Ognia doczekała się cRPG-a pt. „Gra o Tron”, stworzonego przez Cyanide Studios (w subiektywnej opinii, mimo topornej mechaniki i rozgrywki produkcja posiada naprawdę świetną fabułę i wyraziste postacie głównych bohaterów).[/av_textblock] [/av_one_full]