Divinity: Original Sin w rzucie izometrycznym, z taktyczną walką turową i edytorem
2013 jest rokiem rzutu izometrycznego. Nie zdołaliśmy się nacieszyć jeszcze nadchodzącymi produkcjami, a zapowiedziana została kolejna – Divinity: Original Sin to taktyczny, klasyczny CRPG tworzony przez Larian Studios (Divinity: Ego Draconis), który właśnie pojawił się na kickstarterze.
Jeżeli mieliście okazję zagrać w poprzednią produkcję Larian, czyli Divinity II, być może zaskoczy was fakt, że kolejna część w odróżnieniu od poprzedniej wykorzysta rzut izometryczny i rozbudowaną, taktyczną walkę turową (Divinity II był RPGiem akcji z widokiem TPP).
Screen z Divinity: Original Sin
Twórcy zapowiadają tryb dla pojedynczego gracza oraz tryb kooperacji, wysoce reaktywny świat (co słyszymy ostatnio o każdej grze) oraz mnóstwo interakcji z przedmiotami. Podobnie jak w przypadku poprzednich produkcji z serii Divinity, do Original Sin muzykę skomponuje Kirill Pokrovsky.
W odróżnieniu od wielu kampanii kickstarter, Original Sin jest bliskie ukończenia. Larian zbiera środki na doszlifowanie produkcji (400 tysięcy USD), która ukazać się ma w listopadzie tego roku. Polska wersja oficjalnej strony internetowej Divinity jest już dostępna (wystarczy zmienić język).
Kilka informacji wartych uwagi:
Rozwój postaci współgra z ogólną filozofią gry: oferuje bardzo dużą swobodę. Podobnie jak w przypadku innych gier z serii Divinity w Original Sin nie ma systemu klas. Cały czas pracujemy nad balansem. Obecnie w grze mamy 6 podstawowych współczynników, które wzmacnia się w toku rozgrywki. W tej chwili postać otrzymuje jeden punkt za każdy zdobyty poziom doświadczenia. Ponadto gracz otrzymuje jeden punkt umiejętności przy awansie i może wybrać umiejętność z jednej z 4 szkół magii: ziemi, powietrza, ognia i wody.
Postacie biorące udział w potyczce wykonują działania w swoich turach. Za kolejność wykonywania tur odpowiada współczynnik inicjatywa. Podczas swojej tury postać przeznacza swoje punkty akcji na ruch i wykonywanie działań takich jak: atak, rzucanie zaklęć, używanie przedmiotów czy zmienianie wyposażenia. W tej chwili w grze dostępne są też takie działania jak: flankowanie, cios w plecy oraz atak okazyjny.
Każdy bohater może wynająć najemnika. Można również przyzywać żywiołaki. W związku z czym drużyna może być 4-osobowa. Jeśli czujesz się pewnie, możesz walczyć bez pomocników, ale jest opcja wyłącznie dla śmiałków!
Kickstarter Divinity: Original Sin
Projekt możecie wesprzeć pod tym linkiem.