Torment – Trzy dni do końca KS! Nowe cele, nowe dodatki i animowane Bloom

Przed nami wielkie odliczanie do końca Tormentowego Kickstartera ‒ inXile zapowiada na ten czas sporo atrakcji, w tym więcej filmów, dokument wizji projektu i streaming na żywo z przyjęcia wieńczącego zbiórkę. Tymczasem podczas świątecznego weekendu kampania poczyniła duże postępy.

Osiągnięte zostały cele 3,25 mln i 3,35 mln USD, dzięki czemu na pokład wkroczy Pat Rothfuss, zaś w Labiryncie Porzuconego napotkamy [lacunae]. Sam Labirynt powiększył się z kolei o szósty Meander w związku z przekroczeniem progu 60 000 donatorów. Opublikowany przez nas dwa dni temu screenshot części Bloom również doczekał się awansu ‒ dziś w ramach testu możliwości grafiki 2,5D możemy go podziwiać w wersji animowanej.

 

Nowe dodatki

Monte Cook i Pat Rothfuss postanowili urozmaicić dział dodatków czymś od siebie (aby dowiedzieć się, jak zamawiać dodatki, zajrzyjcie na [ks addons w języku polskim]):

● Suplement Torment do podręcznika Numenera w wersji cyfrowej autorstwa Monte Cooka (dostępny wyłącznie jako dodatek) ‒ 12 USDok. 160-stronicowy suplement do podręcznika źródłowego Numenera opisujący najważniejsze obszary, stworzenia i przedmioty w grze, jak również opcjonalne zasady (np. Nurty). Dostępny w obecnej cenie wyłącznie jako dodatek w kampanii KS ToN;
● Komiks autorstwa Pata Rothfussa w wersji cyfrowej (dostępny wyłącznie jako dodatek) ‒ 8 USD: co najmniej 12-stronicowy komiks rozpisany przez Pata, nawiązujący do wydarzeń Tormenta. Komiks zostanie opublikowany przed premierą gry;
● Zbiór grafik koncepcyjnych w wysokiej rozdzielczości + mapa (w wersji cyfrowej) ‒ 4 USD: dotychczas dostępne wyłącznie na poziomach nagród 50 USD i wyżej, teraz także jako odrębny dodatek dla dowolnego poziomu.

Nowe cele finansowe

3,4 mln USD ‒ Pat zaprojektuje dziewiątego towarzysza

3,6 mln USD ‒ Krypta Niezmiennych Odbić [Hall of Lingering Reflections]

Ta podziemna krypta to żywe muzeum i więzienie, miejsce zbudowane z historii, wspomnień, bólu i śmiechu. Powstała za sprawą jakiejś zapomnianej mocy z powodów, których nikt już nie pamięta. Jej mieszkańcy tkwią zamrożeni w czasie, nieświadomi upływu wieków poza jej ścianami. Zamieszkują jej liczne kieszonkowe wymiary, w których wciąż na nowo przeżywają swoje wspomnienia. Kim są? Jakie skrywają sekrety? Czy uda ci się sprawić, by któryś z nich za tobą podążył i pomógł ci odszukać twojego stwórcę?

3,75 mln USD ‒ Zwiększona reaktywność towarzyszy 
InXile od początku planowało wdrożenie głębokich i niezapomnianych interakcji z towarzyszami. Przy stanie 3,75 mln dodane zostaną opcjonalne zadania poboczne dla każdego kompana. Dowiesz się, kto wysłał jack [oryginalna nazwa klasy Numenery] do tuneli stichusów, a może nawet odkryjesz, czemu upadły kapłan z taką łatwością szerzy przerażenie w szeregach wroga. Czy wykorzystasz wiedzę dla swojej korzyści czy pomożesz towarzyszom zmierzyć się z ich demonami ‒ wszystko zależy od ciebie.

Labirynt Porzuconego: alternatywne wyjście prowadzące do nowej części Dziewiątego Świata
Sekretny portal wewnątrz Labiryntu przywróci twoją duszę ciału, ale przeniesie cię do obcej krainy. Dokąd? Po przekroczeniu tego celu finansowego Labirynt odkryje sekrety, które otworzą przed tobą drogę do nowego miejsca w świecie żywych, do którego nie dostałbyś się w żaden inny sposób.

4 mln USD ‒ Rozszerzone Nurty i System Dziedzictw: liczba Dziedzictw rośnie z 11 do 16
Na początku inXile planowało 6 Dziedzictw z jednym decydującym Nurtem. Przy stanie 3 mln rozszerzyło pierwotny projekt do 11 Dziedzictw, z których każde dyktowane było przez dwa najsilniejsze Nurty. Jednak Kevin z Adamem (Heine) i Colinem stworzyli również bardziej zaawansowany system z 16 Dziedzictwami (dziesięcioma możliwymi parami, plus pięcioma Dziedzictwami, w których jeden Nurt przeważa nad pozostałymi i jednym, w którym żaden z Nurtów nie jest dominujący) ‒ teraz mają szansę wprowadzić go w życie i wrócić do oryginalnego, rozszerzonego konceptu, który pozwoli im w pełni przedstawić możliwości systemu Nurtów i Dziedzictw.

Miasto ‒ Oaza M’ra Jolios


Wdrożona zostanie również kolejna z dużych lokacji miejskich ‒ Oaza M’ra Jolios (podwodne miasto pośród pustyni, którego koncept widzieliście w 11 aktualizacji). Mark Morgan przygotuje więcej muzyki (która oczywiście zostanie uwzględniona w materialnych i cyfrowych wersjach nabytych nagród).

4,25 mln USD ‒ Dłuższa historia
Więcej obszarów, przeciwników i bohaterów niezależnych. InXile zarysowało już niektóre z tych tematów ‒ Pierwszy Porzucony, Anioł Entropii, Ruiny Ossiphagan, wymiar krystaliczny itd. Ale na tym poziomie finansowania otrzymamy jeszcze dłuższą i bardziej zawiłą historię.

Wielotomowy Kodeks
W planach Tormenta zawsze był dziennik, który służyłby do zapisywania odkryć Dziewiątego Świata. Oczywiście nie taki, który precyzyjnie tłumaczy ci, gdzie masz się udać i co zrobić ‒ jesteś koneserem RPGów i nikt nie musi prowadzić cię za rękę. W tym celu finansowym dziennik zostanie poszerzony o dodatkową wiedzę ze świata, portrety bestii i bohaterów oraz informacje o interesujących/ważnych wydarzeniach, których będziesz świadkiem. Podobnie jak reszta interfejsu, dziennik będzie wysoce adaptowalny do twoich potrzeb.

System rzemiosła
Chociaż wiedza o numenerze wciąż jest znikoma, to jej zastosowania są powszechnie znane. W tym celu finansowym nauczysz się sztuczek, które pozwolą ci na łączenie numenery w twoje własne, dostosowane do potrzeb akcesoria i artefakty.

4,5 mln USD ‒ Poprawiona reaktywność, długość, głębia 
Po przekroczeniu tego progu inXile wprowadzi w życie kilka pomysłów, które wcześniej nie wydawały im się możliwe do zrealizowania.

„Forteca” gracza
Do fortecy trafisz podczas swoich podróży i być może zechcesz nazwać ją swoim domem. Miejsce to będzie w pełni grywalnym obszarem, który może stać się twoją bazą wypadową, a także źródłem nowych zadań lub… problemów. Wśród pomysłów, które inXile otrzymuje od fanów, pojawiły się m.in. osobisty statek powietrzny, ukryta lokacja wewnątrz umysłu bohatera czy własny kieszonkowy wymiar. Jedno jest pewne ‒ na pewno nie będzie to typowy przytulny domek z kominkiem.

 

Z innych wieści: trochę dłużej poczekamy na Tormenta

Kevin przyznał szczerze, że rozmach, z jakim rozwija się projekt, przekroczył oczekiwania inXile, które wydanie pierwotnie planowanej wersji gry (bez ulepszeń, które pojawiły się podczas Kickstartera) zapowiedziało na grudzień 2014 roku. Już teraz wiadomo, że na premierę przyjdzie nam poczekać kilka miesięcy dłużej.

Mur nominowana do prestiżowej nagrody

W zeszłą sobotę scenarzystka i przyszła autorka Tormentowej noweli Mur Lafferty została nominowana do nagrody im. Johna W. Campbella 2013 w kategorii najlepszego debiutującego autora. Słynni nominowani na przestrzeni ostatnich lat to np. George R.R. Martin (1973), Orson Scott Card (zwycięzca, 1978), David Brin (1982), Scott Lynch (2007) i Joe Abercrombie (2008). Gratulacje!