Kolejny alfa test Torment: Tides of Numenera ‒ interakcja, towarzysze i rozgrywka

Dwa tygodnie po pierwszej testowej alfie A01, rusza kolejna wersja B01 ‒ tym razem zespół inXile ma dla nas fragment prologu, w którym poznamy dwójkę towarzyszy.

Jeśli w trakcie kampanii finansowania społecznościowego uzyskaliście dostęp do alfy, na oficjalnej stronie donatorów możecie pobrać klucz do platformy Steam.


Uwaga: zdradzamy fragmenty wydarzeń z alfa-testu.

Alfa B01 rozpoczyna się bezpośrednio po tworzeniu postaci, chociaż w tym wypadku bohater jest narzucony, a dostęp do karty postaci czy ekwipunku niemożliwy. Krótką (ok. 5-10 minut rozgrywki) przygodę rozpoczynamy w komorze rezonansowej wraz z kapłanem Aligernem i Callistege, tajemniczą kobietą, za którą podążają jej własne lustrzane odbicia. Po krótkiej interakcji z bohaterami naszym celem staje się naprawa kryształu znajdującego się w komnacie.

Do eksploracji mamy dwie niewielkie plansze; alfa kończy się zaraz na drugiej z nich, wraz ze spotkaniem grupy potencjalnych antagonistów ‒ Qorro i trójki jego kompanów.

Wideo z drugiego alfa-testu

Muzyka tła w drugiej alfie przypomina dość dobrze ścieżki z oryginalnych Falloutów, a styl wizualny lokacji jest co najmniej oryginalny. Dynamiczny bieg (znany chociażby z pierwszego zwiastunu rozgrywki) wymaga przyzwyczajenia.

Oczywiście warto podkreślić, że zarówno lokacje, jak i rozgrywka ulegną poprawie. Alfa test nie ma udźwiękowienia bohaterów, a sama zawartość jest pocięta tak, by nie zawierać znaczących spoilerów.