Glorium
Glorium jest niewielką osadą złożoną z podłużnych domostw i warsztatów rzemieślniczych położonych nad brzegiem głębokiego fiordu. Miasteczko otaczają góry sięgające wysokością połowy samej Iglicy. Choć większość śmiałków wybiera bezpieczniejszą morską drogę, do Glorium można się dostać również przez nieprzyjazne urwiska. Mieścina prezentuje się nieco prowizorycznie i przypomina bardziej obóz wędrownych rzezimieszków aniżeli osadę z prawdziwego zdarzenia. Nie przeszkadza to jednak mieszkańcom, którzy nie przepadają za nagromadzeniem przyjezdnych.
Znajdują się tu dwie bramy do Ysgardu, planu odwiecznych pól bitewnych, gdzie prawdziwi herosi dowodzą swej wartości. Pierwszą jest wir, wystarczająco wielki, by przepuścić okręt – przejście to mieszkańcy nazywają Wodną Bramą. Kierunek fal zmienia się dwukrotnie w ciągu dnia, dzięki czemu możliwy jest również powrót z Ysgardu. Druga brama, położona w górskiej jaskini nad miastem, prowadzi do legendarnego Yggdrasilu.
Chociaż mieszkańcy Glorium nie stanowią licznej grupy, nie można im odmówić charyzmy i mocnego charakteru. Są głośni i dumni, a z ich zachowania da się wyczytać wpływ nordyckiej kultury. Na przybyszów patrzą nieufnie, przynajmniej dopóty ci się czymś nie wykażą. Łatwo ich urazić i wejść z nimi w konflikt, nierzadko kończący się pojedynkiem na gołe pięści „do pierwszej krwi”.
Miastem rządzi Grim Płaskonosy, uosobienie wszystkich cech typowego mieszkańca Glorium. To barczysty, umięśniony, przesadnie lojalny (i humorzasty) trep o wielkiej tężyźnie fizycznej. Niezłomne oddanie swoich poddanych zawdzięcza sile mięśni oraz woli.
Otaczające miasto wzgórza i górskie przełęcze zamieszkuje niewielka społeczność bariaurów, które patrolują okoliczne tereny. Dowodzi nimi Jek Thanol, sędziwy wódz o długich rogach, którego znakiem rozpoznawczym jest wysadzana klejnotami opaska na oko. Legenda głosi, że stracił oko w pojedynku z Grimem Płaskonosym – od tego czasu wodzowie niespecjalnie za sobą przepadają.
- Niniejszy artykuł jest kopią materiału dostępnego w naszym projekcie interaktywnej mapy Zewnętrza.
- Źródła:
- A Player’s Primer to the Outlands, s. 18