Dwór Światła (ang. Court of Light)

Niewielkie, ciche królestwo Shekinester, bogini nag, znanej również jako Królowa o Trzech Twarzach. Shekinester to bardzo nieprzewidywalna moc, dlatego krainę tę odwiedzają tylko najodważniejsi lub najbardziej nierozważni śmiałkowie. Wielu udaje się tu również w poszukiwaniu duchowego oczyszczenia lub sekretnej wiedzy. W jaki sposób dostępują takich zaszczytów? Poddają się wymyślanym przez boginię testom charakteru, z których tylko nieliczni wychodzą zwycięsko. Cena porażki jest wysoka, jednak ten, kto zasłuży sobie na wizytę w królewskim pałacu, może liczyć na wspaniałą nagrodę.

Zgodnie z Regułą Trójek Shekinester przybiera trzy różne postacie. Pierwszą z nich jest Tkaczka ‒ sędziwa naga, która niszczy, by robić miejsce dla nowego stworzenia, oraz tka nić oświecenia. Druga twarz bogini to Doskonalicielka, która stawia wyzwania i ofiarowuje wiedzę. Trzecie oblicze Shekinester to Strażniczka ‒ pod tą postacią bogini strzeże światła, wiedzy i pamięci o duszach zmarłych.

Dwór Światła (autor: Roanmis)

Podobnie również sam Dwór dzieli się na trzy kręgi: środkowy z nich to Sala Testów, czyli pałac Shekinester. Otacza go ciernisty labirynt ‒ Krosno Tkaczki. Wewnątrz pałacu mieści się samo serce domeny ‒ wieczny ogień zwany Płomiennym Łukiem, w którym można doznać duchowego oczyszczenia.


  • Niniejszy artykuł jest kopią materiału dostępnego w naszym projekcie interaktywnej mapy Zewnętrza.
  • Źródła:
    • A Player’s Primer to the Outlands, s. 28;
    • On Hallowed Ground, s. 136,
    • PCS: Sigil and Beyond