Doskonałość (ang. Excelsior)

Doskonałość dosłownie lśni, a zawdzięcza to temu, że budynki i ulice zbudowano z żółtej cegły z domieszką pyłu z zaklętej stali i srebra. Światło roznoszące się po okolicy jest wystarczająco mocne, by umożliwić wieczorne czytanie, ale nie aż tak silne, by zakłócić mieszkańcom spokojny sen. Pomieszczenia nieustannie emanują ciepłem, a ogień służy jedynie do przygotowywania gorących posiłków.

Miasto ma otwartą konstrukcję i nie posiada murów. Dookoła Doskonałości niczym jej księżyce dryfują w powietrzu liczne zamki służące jako wieże wartownicze. Każdy z nich zamieszkuje lord paladyn ze swą świtą. Co kilka dekad kolejna twierdza osadza się na skraju miasta, stając się jego stałą częścią.

Doskonałość (autor: Ronamis)

Na szczycie najwyższej wieży Doskonałości znajduje się brama do Celestii, planu najwyższego dobra i prawa, do którego trafiają dusze praworządnych dobrych istot. Wieża pełna jest krętych i krzyżujących się schodów, z których większość prowadzi na tarasy widokowe, skąd można dostrzec Wytrwałość i Bramę Kupiecką. Jedne schody pną się o wiele wyżej niż pozostałe, a podróżnicy, którzy wejdą na ich szczyt, pojawiają się nagle sześć metrów ponad taflą oceanu Góry Celestii. Upadek do jego świętych wód nie jest na szczęście groźny.

Miejscowi są niezwykle uprzejmi, życzliwi i wyrozumiali. Strzeż się jednak – przybysze o charakterze innym niż dobry zostają poproszeni o opuszczenie bram Celestii. Nie zostaną oczywiście wyrzuceni siłą, o ile nie złamią rządzących tu praw. Nie licząc dev i archonów, większą część mieszkańców stanowią ludzi – głównie paladyni ze światów Pierwszej Sfery Materialnej.


  • Niniejszy artykuł jest kopią materiału dostępnego w naszym projekcie interaktywnej mapy Zewnętrza.
  • Źródła:
    • A Player’s Primer to the Outlands, s. 15